پارس ناز پورتال

گفتن این جمله ها هنگام ناراحتی اثربخش است

گفتن این جمله ها هنگام ناراحتی اثربخش است

گفتن این جمله ها هنگام ناراحتی اثربخش است 

همانگونه که همۀ میدانیم زندگی قرار نیست همۀ وقت} مفید و خوش باشد و مطمئنا بعضی اوقات اتفاقاتی پیش می‌آید که به مذاق ما خوش نمی‌آید. مهم نیست که مشکل شما چیست؟ مشکلات مالی، خانوادگی یا حتی شکست عشقی… در این شرایط انچه اهمیت دارد این هست که به یاد آورید مشکلات تان موقتی اند و شما بار دیگر رنگ خوشی را خواهید چشید. اگر سعی کنید با خودتان فکر کنید که هیچ مشکلی تا ابد دوام ندارد، آن را راحت تر تحمل خواهید کرد.

 

زندگی همۀ وقت} بر وفق مراد ما پیش نمی‌رود. گاهی همۀ چیز بهم می ریزد و ما می‌مانیم و دنیایی که روی سرمان خراب میشود. همۀ ما در زندگی سختی کشیده ایم. مشکلات مالی، خانوادگی، عاطفی و شغلی… میتوانند زندگی ما را پر از استرس کنند، در این شرایط ما ناامید و ناتوان می‌شویم و فکر میکنیم که از پس آن ها بر نمی‌آییم. اما به راستی در این شرایط چه کاری باید کرد؟

 

در این جا ما به شما می‌گوییم که هنگام شکست و ناراحتی، چه چیزهایی را به یاد آورید تا روحیه تان بهتر از گذشته شود و امید به زندگی تان را بازیابید.

 

این درد موقتی هست
مهم نیست که مشکل شما چیست؟ مشکلات مالی، خانوادگی یا حتی شکست عشقی… در این شرایط انچه اهمیت دارد این هست که به یاد آورید مشکلات تان موقتی اند و شما بار دیگر رنگ خوشی را خواهید چشید. اگر سعی کنید با خودتان فکر کنید که هیچ مشکلی تا ابد دوام ندارد، آن را راحت تر تحمل خواهید کرد.

 

نگران نباشید
نگرانی تنها شما را عصبی می‌کند و تمرکزتان را برای حل مشکلات از بین می‌برد. اگر شما در مورد چیزی که نسبت بدان هیچ کنترلی ندارید نگران باشید، تنها اوضاع را بدتر میکنید. به جای آن سعی کنید که تمرکزتان را بر قدم هاي بعدی بگذارید تا دیگر پشیمانی به سراغ تان نیاید.

 

اگر کارتان را از دست دادید، نگرانی در مورد اینکه چگونه قبض هایتان را بپردازید، هیچ باری از روی دوش تان کم نخواهد کرد. بنابراین بهتر هست که برنامه اي برای ادامه مسیر خود بریزید و طبق آن پیش روید. مثبت اندیش باشید تا اتفاقات مثبت برایتان رخ دهد.

 

شما مسئول مشکلات دیگران نیستید
زمانی که شما دچار مشکل میشوید، نباید دیگران را درگیر خود کنید، پس تا جای ممکن عقب بکشید و سعی کنید که خودتان از پس مشکلات تان بر آیید. خلاف این موضوع نیز صادق هست. بدین معنی که اگر چه کمک کردن به دیگران کار بسیار خوبی هست اما شما مسئول مشکلات دیگران نیستید. پس اجازه ندهید که مشکلات دیگران دغدغه ذهنی شما شوند. اولویت زندگی شما در درجه اول خودتان هستید.

 

از حرکت نایستید
هنگامی که در زندگی احساس شکست میکنید، تنها کاری که باید انجام دهید این هست که از حرکت نایستید و به راه خود ادامه دهید. حتی اگر تمام راههای مقابل تان بسته هست، به عقب باز گردید و راه دیگری را گزینش کنید اما یادتان باشد که هیچگاه از حرکت نایستید. شکست بدین معنی نیست که شما باید از تمام خواسته ها و آرزوهایتان دست بکشید. زندگی سخت هست اما شما قوی تر از سنگ هایي هستید که زندگی در مقابل شما پرتاب می‌کند.

 

انچه می ترسید را انجام دهید
اگر احساس میکنید راههایی که گزینش کرده اید به بن بست رسیده اند و هیچ راهی دیگری برایتان وجود ندارد، شاید بد نباشد که راه جدیدی را در پیش گیرید، راهی که همه ي وقت از قدم برداشتن در آن هراس داشتید. ترس از تغییرات طبیعی هست اما ترس و نگرانی چندان شما را از پیشرفت باز می دارد. حتی اگر فکر میکنید که غیر ممکن هست، نفسی عمیق بکشید و قدم اول را بردارید. آنوقت خواهید دید که چقدر مسائل را بزرگ کرده بودید.

 

گریه کردن بد نیست
حتما برای شما هم اتفاق افتاده که بغض راه گلویتان را بگیرد اما از سرازیر شدن اشک هایتان خودداری کنید. یادتان باشد که گریه کردن نه تنها بد نیست بلکه شما را سبک تر نیز میکند. زمانی که مشکلات گریبان مان را می‌گیرند و در غم دست و پا میزنیم، نیاز داریم که انرژی خود را به گونه اي تخلیه کنیم. گریه کردن نشانه ضعف شما نیست. پس گریه کنید و مشاهده نمایید که پس از آن چقدر ذهن تان آزاد میشود و بهتر می‌توانید تصمیمات زندگی تان را بگیرید.

 

شما بر زندگی تان نظارت دارید
حتی اگر در حال حاضر نظارت امور از دست تان خارج شده و فکر میکنید که نمی‌توانید بازرسی زندگی تان را به دست گیرید، ناامید نشوید. زندگی شما توسط دیگران یا حتی ستاره ها که بازرسی نمی‌شود، این خود شمایید که بر روند آن تاثیر می‌گذارید. بنابراین با وجود حتی بدترین مشکلات، باز هم بدانید که قدرت شما به حدی هست که قادرید زندگی تان را بر وفق مرادتان تغییر دهید.

 

همۀ آدمها در زندگی شان مشکل دارند
 به گزارش پارس ناز بد نیست که گاهی به زندگی دیگران نگاهی بیاندازیم. ممکن هست که نوع مشکلات دیگران با نوع مشکلات شما فرق کنند اما در نهایت همه ي در زندگی شان کمبودها و سختی هایي دارند، بنابراین شما تنها نیستید. حتی می‌توانید با افرادی که مشکلاتی چون شما دارند، صحبت کنید تا از شدت دردهایتان کاسته شود.

 

نیمه پر لیوان را مشاهده نمایید
بله! حق با شماست.. زمانی که در مشکلات تان دست و پا می‌زنید، مشاهده نیمه پر لیوان کار ساده اي نیست اما شما باید تمام تلاش تان را بکنید. بعنوان مثال اگر در ارتباط عاطفی تان شکست خوردید، این را بعنوان فرصتی برای پیدا کردن عشق حقیقی تان مشاهده نمایید، یا زمانی که کارتان را از دست می‌دهید به این فکر کنید که می‌توانید به دنبال شغل بهتری باشید. بدبینی می‌تواند زندگی شما را از این رو به آن رو کند، بنابراین خودتان را با دست هایتان در دام آن نیاندازید.

 

شکرگذار باشید
حتما در روز زمانی را برای راز و نیاز با خدای خود خالی کنید. در این زمان به تنها چیزی که باید تمرکز کنید، اتفاقات مثبت هست. به دارایی هاي مثبت زندگی تان فکر کنید و خدا را بابت انها شاکر باشید. آنوقت می‌بینید که چقدر زندگی تان آرام تر و متمرکزتر از گذشته خواهد بود.