پارس ناز پورتال

آئودی و ولوو در خودروهای خود از اندورید استفاده می کنند

آئودی و ولوو در خودروهای خود از اندورید استفاده می کنند

آئودی و ولوو در خودروهای خود از اندورید استفاده می کنند 

شرکت هاي خودروسازی ولوو و آئودی قرار هست تا در خودروهای خود از سیستم عامل اندروید بهره گیری کنند، اندروید سیستم عامل متن بازی هست که در تکنولوژی بسیار پرکاربرد هست. به زودی شاهد بهره گیری از اندروید در خودرو هاي آتی شرکت آئودی و ولوو خواهیم بود. یکی از مهم ترین فاکتورهای دستیابی به این هدف، بهبود هوش مصنوعی دستیار گوگل هست.

 

گوگل مدت‌هاست تصمیم گرفته اندروید را تبدیل به سیستم عاملی قدرتمند برای خودرو‌ هاي هوشمند کند. منظور از یک سیستم عامل کامل برای خودرو، کارکرد صحیح و بی‌‎نقص آن بدون نیاز به یک گوشی هوشمند هست. این شرکت چند روز پیش و قبل از آغاز کنفرانس I/O خود اعلام کرد برای توسعه بهره گیری از اندروید در خودرو هاي هوشمند آینده

 

با شرکت‌هاي آئودی و ولوو همکاری خواهد کرد. این شرکت‌ها اکنون در حال توسعه سیستمی مبتنی بر اندروید 7.0 نوقا برای ماشین هاي خود میباشند.
آئودی و ولوو در خودروهای خود از اندورید استفاده می کنند

صفحه نمایش لمسی و اصلی ماشین و همین طور داشبورد دیجیتال در پشت فرمان، از نسخه اندروید تغییر یافته به دست این دو ماشین‌ساز قدرت خواهند گرفت. قرار هست تا سرویس‌هایي همچون دستیار گوگل به فرمان‌ها و اپلیکیشن‌هاي عادی موجود بر روی اندروید اتو «Android Auto» اضافه شوند. مهم ترین کاربرد بهره گیری از اندروید

 

در خودرو هاي آتی شرکت آئودی و ولوو امکان نظارت اعمال پایه‌اي در خودروها همچون سرویس‌هاي گرمایشی و سرمایشی، موقعیت صندلی‌ها و همین طور باز و بسته کردن پنجره‌ها خواهد بود. بر اساس گفته‌هاي گوگل قرار نیست بازرسی قسمت‌هایي حیاتی و بسیار مهم همچون ترمزها به دست سیستم عامل تلفن همراه این شرکت سپرده شوند.

 

طبق اخبار منتشر شده، طی دو سال آینده شاهد بهره گیری از اندروید در ماشین هاي ولوو خواهیم بود و این شرکت تا آن زمان نسخه اندروید سفارشی‌سازی شده خود را عرضه خواهد کرد. گرچه حضور اندروید در خودرو هاي آئودی به مراتب زودتر اتفاق خواهد افتاد، چرا که این شرکت تصمیم گرفته ورژن مخصوص خود را در طرح مفهومی آئودی کیو 8 «Audi Q8» معرفی کند.
آئودی و ولوو در خودروهای خود از اندورید استفاده می کنند

از زمانی که اندروید اتو معرفی شد، گوگل تصمیم گرفت در آینده‌اي نزدیک سیستم عامل خود را به اندازه‌اي توسعه دهد که قادر باشد تمامی امکانات جانبی و مخصوصا قابلیت‌ها و آپشن‌هاي سرگرم‌کننده یک ماشین را به دست بگیرد. فعالیت اساسی گوگل در این اساس از سال 2014 آغاز شد و این شرکت تصمیم گرفت اندروید اتو را تبدیل به سیستم عاملی بی‌نیاز از گوشی هاي هوشمند کند.

 

هدف اصلی گوگل از توسعه اندروید در خودرو ها در مازراتی جیبلی نمایش داده شد.گوگل هدف نهایی خود برای بهره گیری از اندروید در خودرو ها را در کنفرانس I/O سال قبل نمایش داد. در این نمایشگاه شاهد یک دستگاه ماشین مازراتی جیبلی بودیم که در داشبورد آن یک صفحه نمایش لمسی 15 اینچی با رزولوشن 4K به کار رفته بود.

 

به لطف ورژن اندروید به کار رفته در این سیستم هوشمند این خودرو راننده می‌توانست به همه ي چیز، از نظارت رادیو گرفته تا نظارت سیستم‌هاي گرمایشی، سرمایشی و تهویه مطبوع دسترسی داشته باشد.این اولین باری نیست که شاهد تلاش به منظور بهره گیری از اندروید در خودرو هاي یک شرکت بزرگ هستیم.

 

در ابتدای سال جاری گروه فیات کرایسلر «گروه مادر برند مازراتی» و شرکت گوگل با یکدیگر اعلام همکاری کردند. هدف از همکاری این دو شرکت، تولید یک سیستم اخیر با ادغام اندروید 7.0 نوقا گوگل و همین طور سیستم Uconnect خود فیات کرایسلر اعلام شد.

 

توسعه اندروید در ماشین ها
 به گزارش پارس ناز گوگل در آن زمان اعلام کرد سیستم توسعه یافته این شرکت در همکاری با فیات کرایسلر، به صورت متن باز ارائه شده و مخصوصا مشکلی برای کار با اندروید اتو و اپل کار پلی «CarPlay» ایجاد نخواهد کرد. به گفته مهندسین شرکت گوگل، کاربران همچنان میتوانند در سیستم هوشمند ماشین خود اولویت را با اپل کار پلی قرار دهند

 

و سیستم اخیر اختلالی در کارکرد آن ایجاد نخواهد کرد. به گفته شرکت ولوو نیز با توسعه سیستم اندرویدی اخیر، مشکلی در عملکرد سیستم کار پلی پیاده‌سازی شده در خودرو‌ هاي این شرکت ایجاد نخواهد شد.