پارس ناز پورتال

آبلیمو و عسل بنوشید تا سالم بمانید

آبلیمو و عسل بنوشید تا سالم بمانید

آبلیمو و عسل بنوشید تا سالم بمانید 

معجزه طبیعت به اسم ترکیب آبلیمو و عسل که بسیار لذیذ هست و میتواند برترین انتخاب برای کسانی باشد که نوشیدنی هاي تندرست می‌خورند. عسل و لیمو از جمله موادی میباشند که هر یک به علت خواص متعدد و ویژه خود مورد دقت شمار زیادی از متخصصان تغذیه قرار گرفته اند.

 

هم عسل و هم لیمو دارای خواص ضد باکتری و آنتی اکسیدانی میباشند, در نتیجه مصرف انها موجب تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود. هم‌چنین ترکیب عسل و آبلیمو می‌تواند به کاهش وزن و افزایش سلامت پوست و مو کمک کند. احتمالا بعد از آشنایی بیشتر با خواص این نوشیدنی جادویی, بیشتر تاکید مادربزرگ خود را برای مصرف نوشیدنی لیمو و عسل درک کنیم

 

به احتمال چندان شما هم مثل بیشتر مردم مایل هستید بیشتر از خودتان مراقبت کنید, اما زمان کافی ندارید. با احتساب ساعات کاری, رفت وآمدهای وقت گیر, کارهای خانه و مراقبت از فرزندان, مراقبت از خودتان معمولاً در اولویت پایان قرار می‌گیرد. خبر خوب این هست که با وجود همه ي ي این‌ها, راه هاي سریع و آسانی برای بهبود سلامتی تان وجود دارد, حتی اگر زمان زیادی نداشته باشید.

 

نوشیدن منظم آبلیمو و عسل فواید زیر را برایتان به دنبال دارد:

برای پوست بسیار خوب هست
می‌خواهید پوستی شفاف داشته باشید؟ نوشیدن آبلیمو و عسل یکی از برترین راه هاي طبیعی موجود برای داشتن پوستی شفاف, بدون بهره گیری از لوازم آرایشی هست. لیمو ویتامین C مورد نیاز را برای ساخت کلاژن فراهم میکند, کلاژن نوعی بافت پیوندی مهم هست که به استحکام و جوان ماندن پوست کمک میکند. شمار زیادی از ترکیبات موجود در عسل نیز به شادابی پوست کمک میکنند. در نتیجه شما پوستی تندرست, جوان و شفاف خواهید داشت

 

به گوارش کمک می‌کند
دشواری های گوارشی مثل نفخ, گاز معده, سوزش معده و یبوست, برای شمار زیادی از مردم دشواری های مزمنی میباشند که می‌توانند زندگی روزمره شان را دگرگون کنند. یکی از ابتدایی ترین راه هاي بهبود این دشواری های گوارشی, نوشیدن هرروز ي آبلیمو و عسل هست. لیمو سرشار از پکتین هست که برای روده مثل صابون عمل میکند, عمل دفع را آسان تر میکند, سموم بدن را تخلیه می‌کند و کل فرایند گوارش را بهبود می بخشد.

 

سلامت قلب تان را افزایش می‌دهد
مریضی هاي قلبی همواره افرادی را در سراسر جهان به سوی مرگ می کشاند و تهدیدی بزرگ برای سلامتی انسان محسوب می‌شود. اما آبلیمو و عسل می‌تواند احتمال بروز این مریضی هاي خطرناک را کاهش دهد. آبلیمو و عسل هر دو سرشار از پتاسیم میباشند. دیدن شده پتاسیم,

 

فشارخون راکه از عوامل مهم حملات قلبی هست, کاهش می‌دهد. هم‌چنین خواص آنتی اکسیدان و ضدالتهاب این نوشیدنی, از قلب در مقابل التهاب هاي عضلانی و دیگر فشارها محافظت می‌کند.

 

به کاهش وزن کمک می‌کند
رهایی از اضافه وزن سخت هست. اگر دنبال روشهای طبیعی کاهش وزن هستید, این نوشیدنی می‌تواند برای تان برترین انتخاب باشد. آب و فیبر موجود در لیمو, اشتهای شما را کاهش میدهد و به شما کمک می‌کند بدون احساس گرسنگی, از حجم غذای مصرفی تان بکاهید. هم‌چنین اسیدسیتریک موجود در لیمو, در چرخه ي زیستی نقش مهمی ایفا میکند و بازده ي فرایند تبدیل غذا به انرژی را افزایش میدهد.

 

احتمال وقوع مریضی هاي مزمن را کاهش می‌دهد
در سال هاي جدید روی ارتباط ي بین اسیدیته ي بدن و رشد مریضی هاي مزمن, از جمله مریضی هاي قلبی, دیابت, دشواری های مفصلی و حتی بعضی سرطان ها, آزمایش هاي بسیاری انجام شده هست. لیمو, pH بدن را افزایش می‌دهد و محیط آن را قلیایی میکند. لیمو با وجود اسیدی بودنش, حاوی مواد معدنی فراوانی هست که اسیدیته ي بدن را خنثی میکنند.

 

سیستم ایمنی بدن را تقویت میکند
کمبود خواب, استرس و رژیم خوراکی بد, سیستم ایمنی بدن را مختل می‌کند و ضعف سیستم ایمنی با بروز انواع سرماخوردگی و آنفولانزا خودش را نشان می‌دهد.

 

خبر خوب این هست که با نوشیدن آبلیمو و عسل میتوانید صدمه هاي وارده را ترمیم کنید. ویتامین C لیمو و مواد معدنیِ عسل, سیستم ایمنی بدن‌تان را تقویت کرده و مبارزه با باکتریها, ویروس ها و دیگر میکروب هایي راکه موجب مریضی می‌شوند, آسان تر میکند. هم‌چنین عسل شامل ضدمیکروب هاي طبیعی هست که سلامتی شما را حفظ میکند.

 

احتمال بروز عفونت هاي ادرار را کاهش میدهد
عفونت ادرار دردناک هست و در صورت ترقی می‌تواند بسیار خطرناک باشد. به ویژه برای زنان, عفونت ادرار میتواند مزمن شود و در صورت بدشانسی, برای رهایی از این عفونت لازم هست آنتی بیوتیک هاي فراوان مصرف شود. مصرف منظم آبلیمو و عسل, برای این دشوار یک راهکار طبیعی هست. عسل حاوی ضدباکتری هاي طبیعی هست و آبلیمو با افزایش اسیدیته ي ادرار, امکان رشد باکتریها را در محیط ادرار کاهش میدهد.

 

بدن را زهر زدایی میکند
هوایی که در آن نفس میکشیم, نوشیدنی هایي که می‌نوشیم و غذاهایی که می‌خوریم, ما را در معرض مواد شیمیایی و سوم مختلفی قرار میدهند. البته بدن مان طبعا از ما در مقابل این تهدیدها محافظت میکند, بد نیست ما هم با راهکارهای طبیعی این حفاظ را تقویت کنیم. آبلیمو و عسل در این راه به ما کمک میکند. لیمو عملکرد زهر زدایی کبد را افزایش میدهد; عسل نیز, همان طور که گفته شد, یک ضدمیکروب و ضدعفونی کننده ي طبیعی هست.

 

چطور در خانه آبلیمو و عسل تهیه کنیم؟
یکی از برترین خصوصیت هاي آبلیمو و عسل این هست که آسان درست میشود. کافی هست نصف لیمو را آب گرفته و همراه با یک قاشق چایی خوری عسل, به یک لیوان آب ولرم اضافه کنید; هم بزنید و بنوشید.

 

اگر آن را صبح و گذشته از صبحانه بنوشید بیشترین تأثیر را دارد.کارهای بسیاری میباشند که حتی با وجود مشغله هاي فراوان, میتوانید در مدت زمان کوتاهی, برای بهبود سلامتی تان انجام دهید. یکی از انها, نوشیدن منظم آبلیمو و عسل هست, که فواید گفته شده را برای تان به دنبال دارد.