پارس ناز پورتال

آب آشامیدنی و نقش آن در لاغر شدن

مجموعه : رژیم و تغذیه
آب آشامیدنی و نقش آن در لاغر شدن

آب آشامیدنی و نقش آن در لاغر شدن 

آب آشامیدنی برای بدن لازم است و هنگام چربی سوزی در بدن نیز باید مایعات کافی برای انجام این کار به بدن برسد. چگونه آب آشامیدنی روزانه می تواند در از بین بردن چربی های اضافه ی بدن موثر باشد؟ بدن انسان به طور کلی به نوشیدن آب کافی برای عملکرد بهتر نیاز دارد . نوشیدن آب کافی در واقع بافت بدن را رطوبت رسانی کرده و جریان مایعات را حفظ می نماید.

 

بدن گاهی قادر به شکستن چربی ها و از بین بردن آنها نیست . اما ما می توانیم به بدن خود برای انجام این وظیفه ، با بهبود رژیم غذایی و فعالیت های ورزشی ، کمک کنیم.بدن انسان برای تولید انرژی ، چربی ها را شکسته و تری گلیسیرید آن را از بین می برد. این چربی اصلاح شده بعد به اسید چرب ها و گلیسرول تجزیه شده و توسط ماهیچه ها و دیگر اندام های بدن جذب می گردد.

 

اتفاقات شیمیایی بی شماری در مرحله ی دوم تجزیه ی چربی می افتند. وقتی بدن قادر به استفاده از چربی های مانده به عنوان انرژی نباشد ، این چربی تبدیل به مواد اضافه ای می شود که باید از بدن دفع گردد و در همین زمان آب به پروسه ی دفع کمک می کند.

 

قدرت آب آشامیدنی

آب نیروی ویژه ای است که بدن انسان برای دفع مواد اضافی به آن نیاز دارد. آب در واقع مواد زائد به جا مانده در اندام ها را فیلتر می کند . در مرحله ی بعد ، این مواد اضافه را به مثانه انتقال می دهد و سپس آن را از بدن خارج می کند.همیشه برای آبرسانی اندام ها و بهبود تجزیه ی چربی ها و یا دفع آنها میزان مناسبی آب بنوشید .

 

بسیاری از کارشناسان معتقدند هشت لیوان آب در روز کافی است ، البته میزان مناسب آب آشامیدنی از فردی به فرد دیگر ، بر اساس بررسی عواملی نظیر وزن ، فعالیت بدنی و وضعیت آب و هوا ، تفاوت دارد.در طول روز میزان مناسبی از آب بنوشید و همیشه بخاطر بسپارید که آب بهترین گزینه ،

 

نسبت به نوشابه ، آبمیوه ، نوشیدنی های سرشار از قند است. زیرا مصرف تمام این نوشیدنی ها به کاهش هرچه بیشتر رطوبت در بدن می انجامد.انرژی کم و سردرد از رایج ترین علائم کم آبی در بدن بشمار می روند. همیشه سعی کنید آب بیشتری از عادت همیشگی خود بنوشید.

 

طرز تهیه ی آب چربی سوز

دو لیتر آب تصفیه شده ، یک عدد نارنگی برش خورده ، نصف گریپ فروت برش خورده ، یک عدد خیار برش خورده ، چهار برگ نعناع ، تکه های یخ ( اختیاری )توجه : اگردر حال مصرف دارو برای بیماری فشار خون هستید ، به جای گریپ فروت از برش های لیمو استفاده کنید.تمام مواد مورد نیاز را در یک پارچ ترکیب کرده و آب آشامیدنی چربی سوز شما آماده است.

 

نارنگی : حساسیت بدن به انسولین را افزایش داده و قند خون را تنظیم می نماید. میزان ویتامین C بالا در نارنگی به بدن برای سوزاندن هرچه بیشتر چربی ، هنگام فعالیت های ورزشی کمک می کند.

 

گریپ فروت : سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد ، به چربی سوزی کمک می کند و انرژی را افزایش می دهد.

 

خیار : احساس اشتهای کاذب را برطرف می نماید و ادرار آور است.

 

برگ های نعناع تازه : گوارش را بهبود می بخشد.

 

البته یادآوری این نکته ضروری است که آشامیدن آب چربی سوز و به طور کلی آب به تنهایی در دفع چربی های بدن کافی نیست. فعالیت های بدنی یکی از ارکان اصلی از بین رفتن چربی های اضافه محسوب می شود . ورزش در واقع بهترین راه تجزیه ی چربی در بدن و دفع آنها است.

 

داشتن رژیم غذایی سالم را نیز فراموش نکنید. به جای شمردن کالری ، مطمئن شوید کالری مورد نیاز خود را از منابع غذایی اورگانیک ، کم چربی و کامل تامین می نمایید.