پارس ناز پورتال

بهترین روش های تامین آب بدن و رفع تشنگی رمضان

مجموعه : ماه رمضان
بهترین روش های تامین آب بدن و رفع تشنگی رمضان

تامین آب بدن و رفع تشنگی در ماه رمضان 

رفع تشنگی در ماه رمضان آن هم در روزهای تابستانی می تواند به تحمل روزه دار بسیار کمک کند، برای این منظور باید از افطار تا سحر به مواردی دقت نمود.آب یکی از مایعات مهم برای بدن هست که میتواند در طول ماه مبارک رمضان عطش شما را برطرف کند. متاسفانه، اکثر افراد در این مورد چندان فکر نمیکنند و در طول ماه رمضان فراموش می کنند آب مورد نیاز بدن را فراهم سازی کنند.

 

چرا بدن ما به آب نیاز دارد؟
حدود ۶۰ الی ۷۰ درصد بدن از آب ساخته شده هست و کاهش در آب مصرفی میتواند بر روی سلول‌هاي بدن تاثیر بگذارد. به همین دلیل نیز جبران کم آبی بدن بسیار ضروری هست. کم شدن آب بدن می تواند عوارض جدی همچون یبوست، سردرد، سرگیجه، خستگی و خشکی پوست را به همراه داشته باشد.

 

چرا آب برترین گزینش برای رفع تشنگی در ماه مبارک رمضان هست؟
بر خلاف آب، سایر مایعات حاوی شکر بالایی میباشند و می توانند باعث مصرف کالری اضافی شوند.مصرف چندان نوشیدنی‌هاي دیگر می تواند شکم شما را پر کند و فرایند هضم و گوارش را به تاخیر بیندازد.

 

بهتر هست به دلیل داشته باشید:آب نقش مهمی در کاهش وزن و نگه داری آن بازی میکند زیرا به بدن کمک می کند سموم را دفع کند و احساس سیری به شما میدهد. به همین دلیل نیز، مصرف آن در طول شبانه روز بسیار مهم هست.

 

چگونه از تشنه شدن در طول ماه مبارک رمضان پیش گیری کنیم؟
غذاهایی که در این ماه میخورید، نقش مهمی در نظارت تشنگی شما بازی می کند. سعی کنید به نکات زیر دقت داشته باشید:حداقل ۸ لیوان آب بنوشید. اگر ورزش می کنید یا در هوای گرم کار میکنید، ممکن هست مایعات بیشتری از دست بدهید. پس آب بیشتری بخورید.

 

از خوردن غذا هاي تند و ادویه دار خودداری کنید زیرا باعث افزایش تشنگی می شود.
نمک زیادی به غذا یا سالاد خود اضافه نکنید. از خوردن غذا هاي نمک دار خودداری کنید.
از میوه‌ها و سبزیجات تازه بهره گیری کنید زیرا حاوی فیبر و آب میباشند.
از آب میوه طبیعی به جای آب میوه‌هاي مصنوعی و شیرین شده بهره گیری کنید.
سعی کنید آب مورد نیاز را در چند قسمت گوناگون مصرف کنید.

 

بهتر هست بدانید:
 به گزارش پارس ناز مصرف آب سرد و یخ دار به هنگام افطار نمی تواند تشنگی شما را برطرف کند زیرا باعث میشود رگ‌هاي خونی منقبض گردد و سوءهاضمه ایجاد شود. به همین دلیل پیشنهاد می شود از آبی بهره گیری کنید که در دمای اتاق قرار گرفته هست.