پارس ناز پورتال

فواید آدامس جویدن در تقویت حافظه و آرامش

فواید آدامس جویدن در تقویت حافظه و آرامش

فواید آدامس جویدن در تقویت حافظه و آرامش 

آدامس جویدن می تواند منجر بـه رسیدن  بـه آرامش و تقویت حافظه شود، اگرچه کوشش کنید تا با معده خالی آدامس نجوید. احتمالاً جویدن آدامس، با حرکات اغراق‌شده فک و دهان، رفتاری پسندیده نباشد، اما اگر بتوانید حرکات چهره‌تان را در زمان آدامس‌جویدن نظارت کنید، میتوانید بدن‌تان را از فواید بسیاری بهره‌مند کنید.

 

حافظه‌تان مانند ساعت کار می‌کند
اگر اینروزها فراموشکار شده‌اید و نمی توانید اطلاعات تازه رابه ذهن بسپرید، سراغ آدامس‌جویدن بروید. محققان میگویند این کار بر تپش قلب و جریان خونتان تاثیر میگذارد و بـه مغزتان توان بیشتری برای بـه‌خاطرسپردن و بازیابی اطلاعات می‌دهد. قبل از این، محققان میگویند با جویدن آدامس میتوانید هوشیاری‌تان را افزایش دهید و بهتر روی کارهای‌تان تمرکز کنید.

 

آرام می‌شوید
آدامس‌جویدن، راه خوبی برای کاهش پریشانی و آرام‌شدن هست. محققان میگویند این کار، خستگی را کم میکند، سطح هورمون استرس را در بدن کاهش میدهد و از شـما فردی آرام‌تر و صبورتر می‌سازد.

 

وزن کم میکنید
برای این کـه ترازوی منزل‌‌تان عدد کمتری را نشان دهد، آدامس بدون شکر بجوید. این‌کار پیامی را شبیه بـه آن چـه کـه در زمان غذاخوردن در بدن‌تان رد و بدل می‌شود، بـه معده و مغزتان می‌رساند و نیازتان بـه خوردن هله‌هوله و میان‌وعده‌هـای پرکالری را کاهش می‌دهد.

 

تهوع نمی گیرید
اگر هرصبح، حالت تهوع دارید یا بـه ریفلاکس اسیدی مری دچار هستید، بعد از شستن دست و رویتان، آدامس بجوید.محققان می‌گویند این کار در عرض 10دقیقه، حالت تهوعتان را از بین می‌برد و مری و معده‌تان را آرام‌تر می‌کند.قبل از این، بـه یقین پژوهشگران، آدامس‌دوست‌ها کمتر بـه سوءهاضمه دچار می‌شوند و هضم و دفع، برای بدنشان مشکل نمی‌شود.

 

بی‌دندان نمی شوید
حتی دندان‌پزشکان هم تایید می‌کنند کـه جویدن آدامس، اگرچه آدامس‌هـای بدون شکر، راه خوبی برای تندرست نگهداشتن دندان‌هاست. از نظر آنها، آدامس‌جویدن آلودگی‌هـای بین و روی دندان‌ها را کمتر می‌کند و احتمال پوسیدگی مینای دندان را کاهش میدهد.