پارس ناز پورتال

آرات کودک شگفت انگیز و نابغه ایرانی در جهان

آرات کودک شگفت انگیز و نابغه ایرانی در جهان

آرات کودک شگفت انگیز و نابغه ایرانی در جهان 

آرات کودکی است که همه کار از او بر می آید در حالی که همه را متعجب نموده است و در مسابقات جهانی هم جایزه های متعددی کسب نموده است. «آرات حسینی» نابغه ایرانی که در فضای مجازی سروصدای زیادی به پا کرده، مدتی قبل به مسابقه پربیننده «اعجوبه های دنیا» که در کشور چین برگزار می شود دعوت شد

 

و توانست جلوی چشم داوران بین المللی و ده ها دوربین، با انجام حرکات نمایشی غوغا کند. چینی ها لقب «بچه شگفت انگیز» را به آرات داده اند و او را به عنوان یکی از اعجوبه های دنیا می شناسند.زمانی که «آرات حسینی» دو ساله بود چند عکس و کلیپ از او در فضای مجازی منتشر شد.

 

در این کلیپ ها این کودک نابغه حرکات نمایشی هیجان انگیزی را اجرا می کرد. پس از انتشار این ویدئوها این پسر بانمک به خاطر نبوغ و توانایی هایش طرفداران زیادی در سراسر جهان پیدا کرد.همان روزها بود که به بهانه استعداد بی نظیرش با او و اعضای خانواده اش به گفتگو نشستیم. حالا اما از آن مصاحبه مدت ها می گذرد و دیگر آرات سه ساله شده و به محبوبیت و شهرت جهانی دست پیدا کرده است.

آرات کودک شگفت انگیز و نابغه ایرانی در جهان

آقای حسینی – پدر آرات – می گوید چند ماه پیش برنامه سازهای بین المللی این نابغه کوچک را از طریق اینترنت پیدا کردند و از او خواستند تا به کشور چین بیاید و در برنامه پربیننده «اعجوبه های دنیا» شرکت کند.در چند ماه اخیر آرات دو بار به کشور چین دعوت شد و در برنامه تلویزیون چین غوغا به پا کرد و لقب «پسر شگفت انگیز» را از آن خود کرد. او هفته آینده، سفر دیگری به این کشور دارد تا در یکی دیگر از مسابقات بین المللی شرکت کند.

 

این شهرت جهانی از جایی شروع شد که پدر آرات به پیامی برخورد که در آن از کسی که مدیریت صفحه رسمی آرات را بر عهده دارد خواسته شده بود شماره تماسی برای ارتباط با آرات ارائه کند: «صفحه آرات توسط خود من اداره می شود. یک روز پیامی دیدم که در آن نوشته شده بود شماره تماسی برای شان بگذارم.

 

شماره تلفنم را برای شان ارسال کردم و چند روز بعد فردی با تلفن همراهم تماس گرفت. انگلیسی صحبت می کرد و من متوجه نمی شدم چه می گوید، فقط توانستم دست و پا شکسته به او بگویم که ایرانی هستم و نمی فهمم چه می گوید. چند روز بعد دوباره از همان شماره تماسی داشتم اما این بار فرد پشت خط به فارسی حرف می زد. او گفت که مترجم است و از یک برنامه پربیننده در کشور چین تماس می گیرد.»

 

او به آقای حسینی گفت که این برنامه تلویزیونی مدتی است که به دنبال آرات است: «اول از همه از من پرسید که آیا مایل هستید همراه با آرات در این مسابقه شرکت کنید. من هم گفتم که از پس هزینه های سفر به چین بر نمی آیم. او اطمینان داد که دعوت کننده ها، هزینه های ویزا و پرواز و سفر به چین را پرداخت می کنند.»
آرات کودک شگفت انگیز و نابغه ایرانی در جهان

«سوپرمن» کوچک در شهر «پکن»

آرات و پدرش نخستین بار در شهریور ماه به چین رفتند و در شهر پکن، مسئولان و مدیران برنامه ساز را ملاقات کردند. آقای حسینی می گوید 15 روز در پکن اقامت داشته اند: «چند روز اول فقط با فضای برنامه آشنا شدیم. آرات تاکنون فقط مقابل من و دوربین حرکت هایش را اجرا کرده بود و ما زمان می خواستیم تا آرات را با موقعیت برنامه هماهنگ کنیم.

 

احتمال می دادم که آرات با دیدن رنگ و لعاب برنامه هیجان زده شود و نتواند به خوبی حرکاتش را اجرا کند، به همین خاطر آرات را به محله های گوناگون بردیم و مقابل چشم مردم از او خواستیم که حرکت بزند.آرات در مدت کوتاهی کاملا اجتماعی شد و با مردم به خوبی ارتباط گرفت. برای آنها دست تکان می داد و می خندید. بعد از هشت روز در اولین برنامه حاضر شدیم. در این برنامه افراد مختلفی از سراسر جهان شرکت کرده بودند، از هر قشر و با هر سن و سالی.»

 

نام برنامه «اعجوبه های دنیا» بود و چندین کارشناس، شرکت کنندگان این برنامه را داوری می کردند: «کوچک ترین شرکت کننده این برنامه، آرات بود. عده زیادی در این برنامه شرکت داشتند. خوب به یاد دارم یک چوپان به برنامه دعوت شده بود که قدرت دیدش به 10 کیلومتر می رسید یا مردی به عنوان مهمان در این برنامه حضور داشت که مقابل چشم همه، 20 دقیقه زیر آب ماند.»

 

کارشناسان با توجه به تواناهایی که آرات دارد، مرحله هایی را ترتیب داده بودند و از پدر آرات خواستند تا به فرزندش توضیح دهد که چگونه باید این مراحل را طی کند. قبل از اجرای آرات، مجری برنامه خاطر نشان کرده بود که اگر این پسر سه ساله بتواند از پس این اجراها بر بیاید یک نابغه شناخته می شود: «مراحل مختلفی داشت،

 

آرات باید در این مسابقه هم صخره نوردی می کرد و هم از .یله های آهنی آویزان می شد و به راهش ادامه می داد. نردبانی هم طراحی کرده بودند که هم عمودی بود و هم افقی. آرات باید این مراحل را طی می کرد.»
آرات کودک شگفت انگیز و نابغه ایرانی در جهان

روی تی شرت آبی رنگی که آرات پوشیده بود، علامت «سوپرمن» چاپ شده بود. او همراه با پدرش وارد استودیو شد و در مقابل چشم صدها نفر به راحتی از پس مراحلی که برایش طراحی کرده بودند برآمد: «پنج مرحله را با موفقیت پشت سر گذاشت. این پنج مرحله بدون حتی یک دقیقه وقفه جلو رفت، داورها همه شگفت زده شده

 

بودند و آرات را تشویق می کردند. در همین برنامه بود که آرات از طرف تماشاگران و کارشناسان لقب بچه شگفت انگیز را گرفت.»او ادامه می دهد: «من و آرات که تنها به این مسابقه رفته بودیم، پس از این مسابقه به چندین اجرای دیگر دعوت شدیم. گروه برنامه ساز از ما خواستند در صورت تمایل به محله های متفاوتی در پکن سر بزنیم

 

و در کنار کودکانی هم سن و سال پسرم، برنامه اجرا کند. ما هم قبول کردیم و به محله های مختلف پکن و مخصوصا محله های فقیرنشین سر زدیم.»

 

آرات قبل و بعد از اجرای مسابقه در برخی از محله های پکن حضور پیدا کرد و با همان لحن کودکانه خود با هم سن و سال هایش صحبت کرد و از خودش و تمرین هایش گفت: «مسئولان این برنامه آرات را به جاهای دیدنی شهر پکن بردند و از او عکس گرفتند. خبرنگاران هم با پسرم مصاحبه کردند. اخبار مربوط به توانایی های آرات بارها از تلویزیون های محلی و بین المللی چین پخش شد.»

 

آرات بعد از گذشت 15 روز راهی کشورش ایران شد: «مدیران برنامه یک هدیه نقدی برای او در نظر گرفته بودند. این هدیه تقریبا سه میلیون تومان بود.»
آرات کودک شگفت انگیز و نابغه ایرانی در جهان

شهر «شانگهای» و 9 میلیون جایزه

آنها چند ماه بعد برای بار دوم توسط برنامه سازان چینی به این کشور دعوت شدند: «یک ماه بعد از اولین مسابقه، مدیران برنامه دوباره با ما تماس گرفتند و دعوت کردند تا در یک مسابقه دیگر شرکت کنیم. روز تولد آرات یعنی هشتم مهر ماه، به همراه پسرم به چین سفر کردیم اما این بار مقصد ما شهر شانگهای بود. شانگهای شهری شلوغ بود،

 

چیزی شبیه به تهران خودمان و البته شاید شلوغ تر. در این مسابقه، طراحان مراحلی دیگر ترتیب داده بودند. جالب ترین نکته طراحی آنها این بود که مراحلی که برای این مسابقه در نظر گرفته بودند دقیقا شبیه خانه خودمان بود. آنها با دیدن کلیپ های آرات محیطی درست کرده بودند که شبیه به محلی باشد که آرات در آنجا تمرین می کند.»

 

آرات با لباس زرد رنگی وارد استودیو شد و با تماشاگران نشسته در استودیو احوالپرسی کرد و در کنار مجری نشست: «چند دقیقه ای از حضور آرات در برنامه نگذشته بود که پسرم از روی کاناپه بلند شد و بدون هیچ استرسی شروع کرد به شنا رفتن. بعد هم شنا ترا با یک دست جلو برد و باعث شد همه تماشاگران به افتخارش بلند شوند و شروع کنند به تشویق این پسر سه ساله.»

 

در این برنامه، گذر از 10 مرحله برای آرات در نظر گرفته شده بود: «آرات باز هم از پس مراحل تعیین شده به 9راحتی بر آمد. در این برنامه بود که خیلی ها به من گفتند او به زودی یک نابغه در حیطه ورزشی خواهد شد و زیاد طول نمی کشد که کشورهای مختلف به او پیشنهاد بازی در تیم های قدرتمند ژیمناستیک جهان را خواهند داد.»

 

حالا دیگر آرات در میان چینی ها خیلی محبوب شده بود، آنقدر که ایرانی های مقیم کشور چین بیش از 100 فیلم برای پدر او ارسال کردند: «به ایران آمدیم و من شروع کردم به بررسی پیام های صفحه آرات و متوجه شدم صدها فیلم برای صفحه آرات ارسال شده است. خیلی از آنها نظر مردم چین درباره آرات بود و عکس العمل های شان.

 

برای مثال یک خانم ایرانی مقیم چین برایم فیلمی ارسال کرده بود که در این فیلم راننده تاکسی زمانی که می فهمد این خانم ایرانی هستند می گوید که شما هموطن آلاتا هستید. ما آلاتا را خیلی دوست داریم.»

آرات کودک شگفت انگیز و نابغه ایرانی در جهان

چینی ها نمی توانند نام آرات را به خوبی تلفظ کنند به همین خاطر به آرات می گویند آلاتا. حسینی ادامه می دهد: «فیلم هایی که مسئولان این برنامه از آرات در اینترنت منتشر کرده بودند در طول دو ساعت بیش از 500 هزار کامنت گرفت. خودشان می گفتند که رکورد بازدید اینترنتی در برنامه های چینی به دست آرات شکسته شده است.»

 

آقای حسینی می گوید هیچ وقت به خاطر برنده شدن یا دریافت جایزه در این مسابقه شرکت نکرده است: «من اگر توانایی پرداخت هزینه های سفر به چین را داشتم حتی اجازه نمی دادم آنها بخواهند هزینه ویزا و سفرم را فراهم کنند اما مجبور بودم. هدف از شرکت در این مسابقه فقط نشان دادن و به تصویر کشیدن توانایی های پسرم بود.

 

من دوست دارم کارهای شگفت انگیز آرات جهانی شود و کل جهان او را بشناسند و هیچ وقت به خاطر جایزه و … در این برنامه ها شرکت نکردم اما بعد از این برنامه، مسئولان برنامه خودشان 9 میلیون تومان به آرات هدیه دادند.»

 

سومین مسابقه در چین

آرات راه دور و درازی در پیش دارد. سفرهای او به کشورهای مختلف جهان ادامه دارد. هفته اول آذر ماه، آرات برای سومین بار به چین دعوت شد.این بار، برنامه سازان دوباره از پدر این نابغه کوچک خواسته اند چمدان خودش و پسرش را ببندد و راهی پکن شود: «گفتند که آرات به شدت در میان چینی ها محبوب شده است و آنها دوست دارند

 

دوباره آرات را در برنامه دیگری ببینند. هر چند ما تازه مهر ماه از چین برگشته بودیم اما باید هفته آخر آذر ماه باز هم راهی کشور چین شویم. این بار دوباره به شهر پکن می رویم و در برنامه دیگری حضور پیدا می کنیم.»

 

آرات حسینی کلی عکس و فیلم در کنار دیوار چین دارد. این پسر سه ساله با شیرین زبانی می گوید چینی ها را دوست دارد چون او را دوست دارند و تلاش خواهد کرد تا بهترین حرکت ها را مقابل تماشاگران چینی اجرا کند.

 

مطالب مرتبط :

10 نابغه دیوانه در فیلم های هالیوودی!!+ تصاویر

این دختر جوان ایرانی‌ نابغه دنیای نقاشی شد (عکس)

نابغه شش ساله یزدی قهرمان جهان شد + عکس

نابغه های جهانی که دارای معلولیت بودند

این کودک نابغه اوتیسمی ذهن افراد را میخواند + عکس