پارس ناز پورتال

آرامشی که پس از بخشش همسر به دست می آید

آرامشی که پس از بخشش همسر به دست می آید

آرامشی که پس از بخشش همسر به دست می آید 

بخشش همسر پس از دعوا میتواند آرامشی به همراه داشته باشد که مطمئنا از ادامه دادن دعوا و حبث واقعا بهتر خواهد بود. حتما شنیده اید که میگویند یکی از شیرینی هاي زندگی زناشویی به دعواهای آن هست. سکوت، اخم و تخم، بی محلی، بگو و مگو، جواب سربالا و…کلافه تان کرده هست.خب طبیعی هست

 

دو نفر از دوجنس متفاوت، با دوفرهنگ متفاوت وقتی زیر یک سقف می‌روند اختلاف نظرهایی با دارند. درست هست که می‌گویند دعوا نمک زندگیست اما گاهی که این چاشنی زندگی از حد بگذرد دل آدم را می‌زند!اصلا اگر کسی به شما گفت من و همسرم با هم هیچ مشکلی نداریم بدون شک بدانید که دروغ می‌گوید.

 

همۀ ي ما در زندگی زناشویی خود بارها از هم رنجیده ایم و بدون آنکه خود متوجه شویم یکدیگر را آزار داده ایم اما گاهی آن قدر دلمان شکسته هست که خیلی سخت هست که بتوانیم همدیگر را ببخشیم.مدام حرف ها و دعواها را با خود مرور می کنیم تا جایی که کینه و نفرت مانند یک باری بر دوشمان سنگینی میکند. گاهی هم با یک سری افکار

 

و لجبازی ها می‌خواهیم خود ما را تخلیه کنیم؛” اصلا برای چی باید ببخشمش؟ چرا همۀ وقت} من باید ازش عذرخواهی کنم؟ اگه ازش عذرخواهی کنم پرو میشه! و…اما آیا تا به حال شده هست که بعد از دعوا کمی هم به اخلاق و رفتار و گفتار خود ما فکر کنیم؟ آیا تا به حال نشده شما طرف مقابلتان را آزار دهید؟ فکر میکنید شما انسان کامل و بی نقصی هستید و طرف مقابلتان پر از نقص که حتی نمی‌تواند شما را درک کند؟!

 

درست هست حق با شماست.بعد از یک جر و بحث مفصل بخشیدن کار آسانی نیست اما مطمئن باشید که آرامشی که از بخشش بدست می آوردید هیچوقت با نبخشیدن و ادامه دادن دعوا و لجبازی به دست نخواهید آورد.

 

اگر زندگیتان برایتان مهم هست باید چاره اي بیندیشید. اگر هیجانات منفی به نوعی مانع پیشقدم شدن شما برای سازش می شود کمی از خود گذشتگی نشان دهید و به سمت همسرتان بروید، با اینکار نه تنها وی را متوجه و پشیمان رفتار اشتباهش می‌کنید بلکه باعث می شوید ارزشتان را بیش از پیش درک کند.

 

گذشت کنید
همسرتان مقصر اصلی دعواست. اما بی گناه بودن شما علت بر این نیست که برای انتقام یا لجبازی ،گذشت و بخشش را فراموش کنید . اگر زندگیتان برایتان اهمیت دارد باید گذشت و بخشش را در زندگی تمرین کنید اما بعضی زخم ها به راحتی التیام پیدا نمیکند

 

و احتمالا زخمی که شخص از خیانت همسرش می‌خورد از جمله این زخم هاست اما این جا هم عجولانه رفتار نکنید… گاهی با وجود خیانت هم جا برای بخشش و گذشت وجود دارد چرا که خیانت همۀ وقت} از روی هوا و هوس اتفاق نمی افتد بلکه باید بتوانیم در ارتباط اي که در آن خیانت رخ داده منصفانه رفتار کنیم

 

و تنها فرد خیانتکار را مقصر ندانیم بلکه به دنبال نواقص و مشکلات خود ما هم باشیم و خیانت طرف مقابلمان را به پای نواقص خود ما ببخشیم. به هر ترتیب هیچ انسانی بی نقص نیست و همه ي ي ما در معرض خطا و اشتباه قرار داریم و گذشت بعضی از اشتباهات افراد به قدری ارزشمند هست که با بخشش آن اشتباهات انسان به آرامش خاصی دست پیدا می‌کند .عفو دیگران و گذشتن از حق خویش، موجب برکت و خیر در زندگی عفو‌کننده میشود.

 

خداوند می فرمایند: کسی که عفو و گذشت داشته باشد و کریمانه از خطاهای دیگران در گذرد، با چنین عملی اساس‌ساز جلب غفران الهی به سوی خود و جامعه‌اش میشود. «نور، آیه 22؛ تغابن، آیه 14»