پارس ناز پورتال

آرام کردن درد دندان با استفاده از گیاهان دارویی مفید

آرام کردن درد دندان با استفاده از گیاهان دارویی مفید

آرام کردن درد دندان با استفاده از گیاهان دارویی مفید

شما میتوانید دندان درد را با بهره گیری از طب سنتی درمان کنید،میدانیم که یکی از آزاردهنده ترین دردهای بدن درد دندان هست.  برای تسکین دندان درد پیشنهاد می شود که سیر و پیاز را روی دندان گذاشت یا از لیمو ترش و نعناع بهره گیری کرد.اگر هیچ دارویی هم در دسترس نبود می توان با گذاشتن یخ روی دندان درد آن را کم کرد.

 

افراسیابی، متخصص طب سنتی گفت: برای تسکین درد دندان می توان از روغن میخک بهره گیری کرد چون میخک خاصیت آنتی بیوتیکی دارد.وی ادامه داد: مصرف سیر در طول روز به کاهش درد دندان کمک می کند.همین طور می توان سیر له شده را با نمک و کره بادام زمینی مخلوط و روی دندان گذاشت.همین طور پیاز نیز یک ماده ضدعفونی کننده هست و می توان آن را خرد کرده و روی دندان گذاشت.

 

این متخصص طب سنتی تصریح کرد: انجیر خشک جوشیده شده در شیر، برای درمان ورم لثه و ورم مخاط دهان خوب هست و عصاره وانیل نیز برای تسکین درد دندان پیشنهاد می شود.افراسیابی یک پیشنهاد خانگی کرد و گفت: اگر هیچ مسکن و داروی گیاهی در دسترس نبود می توان مقداری یخ را روی دندان گذاشت چون با بی حس کردن ناحیه متورم،

 

به کاهش درد کمک می کند.وی ادامه داد: همین طور می توان از لیموترش بهره گیری کرد چون دارای ویتامین C هست و عفونت را بازرسی می کند.این متخصص طب سنتی گفت: نعناع نیز خاصیت ضد درد دارد به همین علت می توان اسانس آن را به همراه آب مثل دهانشویه بهره گیری کرد.

 

 به گزارش پارس ناز مصرف هرروز گشنیز نیز تقویت کننده دهان و دندان هست و از خرابی دندانها پیشگیري می کند.سبزی شاهی نیز همین خاصیت را دارد و لثه ها را تقویت می کند.وی افزود: مصرف لبنیات مخصوصاً ماست به علت داشتن اسیدلاکتیک برای دندانها خوب هست.مصرف امگا ۳ نیز پیشنهاد می شود که می توان آن را از طریق مصرف ماهی جذب کرد.