پارس ناز پورتال

آرزوی سفر به ماه در انسان ها و عملی کردن آن

آرزوی سفر به ماه در انسان ها و عملی کردن آن

آرزوی سفر به ماه در انسان ها و عملی کردن آن 

سفر به ماه اگرچه در دنیای فناوری و تکنولوژی امروز امری دست یافتنی است اما خاطره سال های قبل که انسان پا به ماه گذاشت از یاد نخواهد رفت. اگرچه سال‌ها پیش بشر به رؤیای دیرینه خود رسید و پای در خاک ماه نهاد اما همچنان شوق او برای قدم نهادن در ماه پای برجاست. امروز شاهد اخذ مجوز یک شرکت خصوصی برای سفر به ماه از دولت آمریکا هستیم.

 

این شرکت نخستین ارگانی است که به‌ صورت خصوصی اجازه ورود به ماه را پیدا می‌کند.سفر به ماه که تاکنون تنها از طریق نهادهای دولتی آمریکا و سازمان فضانوردی ناسا انجام‌ شده بود، اینک به شرکت‌های خصوصی نیز راه‌ یافته است. این نخستین باری است که دولت آمریکا اجازه سفر به ماه را برای یک موسسه یا شرکت خصوصی صادر می‌کند

 

به‌ طوری که پیش از این هرگز اجازه مأموریت‌های فضایی خارج از مدار زمین و به‌ خصوص سفر به ماه، به هیچ ارگان یا نهاد خصوصی داده نشده بود.طبق این مجوز، شرکت خصوصی اجازه ارسال یک ربات کاوشگر در سال 2017 را به خارج از مدار زمین و ارسال آن به ماه پیدا کرده است.

 

مصوبه‌ای که سازمان هوانوردی فدرال برای این شرکت خصوصی صادر کرده به‌ عنوان سابقه برای سایر نهادهای خصوصی مصوب می‌شود و راه سفر به ماه، سیارک‌ها و حتی مریخ را برای این شرکت‌ها هموار می‌سازد.

 

سفر به ماه از رؤیا تا واقعیت

آرزوی سفر به ماه در انسان ها و عملی کردن آن

Space X یکی از بی‌شمار شرکت‌های فضایی خصوصی است که به‌ شدت در حال سرمایه‌گذاری برای سفر انسان‌های عادی به سایر سیارات به‌ ویژه مریخ است. شاید جاه‌طلبی این شرکت‌های پیشگام در امر سفر به ماه و سیاراتی همچون مریخ روزی مبدل به آژانس‌های فضانوردی خصوصی برای سفر به ماه، مریخ سایر مناطق فضایی گردد.

 

شرکت Moon Express از مقر اصلی خود واقع در فلوریدا، سال آینده کاوشگری را برای انجام آزمایش‌های علمی و حمل‌ و نقل چندین محموله باری به خارج از مدار زمین ارسال خواهد کرد. گفته می‌شود این کاوشگر در سفر یک‌ طرفه خود حامل بقایای اجساد سوزانده شده انسان‌ها است! از دیگر اهداف ارسال این کاوشگر در سفر به ماه می‌توان به ارسال تصاویر و فیلم‌های شگفت‌انگیز از سطح ماه اشاره نمود.

 

هنگامی‌ که رؤیای سفر به ماه نخستین بار توسط ناسا به حقیقت پیوست، این سازمان بین‌المللی فضایی به یک‌ قطب مشورتی برای سایر شرکت‌ها خصوصی مبدل گشت. هم‌ اکنون نیز شاهد تعامل مهندسین شرکت‌های خصوصی با مسئولین و مهندسان سازمان فضایی ناسا هستیم.