پارس ناز پورتال

آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیا

آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیا

آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیا 

ژاپن بعد از جنگ جهانی خود را بیشتر از قبل معطوف بـه کار و پیشرفت کرد و اکنون بهترین شهر هـای جهان از ژاپن هستند. وب سایت Conde Nast Traveler بهترین انتخاب هـای مسافرتی گردشگرانش را اعلام کرد.بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ نفر از رای دهندگان مبادرت بـه انتخاب بهترین شهر هـای جهان کردند. البته در این نظرسنجی کشور کشور آمریکا مد نظر قرار نگرفته بود.

 

از میان تمام شهر هـای جهان، بـه ترتیب «توکیو» و «کیوتو» عناوین بهترین ها را بدست آوردند که اتفاقا هر دو هم در کشور ژاپن قرار دارند. این دو شهر، مکان هایی محسوب میشوند که تلفیقی از سنت و اوجی از مدرنیته نیز هستند.شهر کیوتو که بـه «شهر هزار ساله» نیز شهرت دارد بـه مدت ۷۹۴ سال، یعنی از دوران سلسه «هویان» تا «میجی» پایتخت این کشور بـه شمار می رفت.

 

در سال ۱۸۶۸ میلادی، توکیو بـه عنوان پایتخت ژاپن انتخاب شد که اکنون از جمله پرگردشگرترین مناطق جهان بـه شمار می‌رود و بیش از ۳۷ میلیون نفر در توکیو سکونت دارند. با دارا بودن ۱٫۶ تریلیون یکی از بالاترین سرانه تولید ناخالص داخلی را میان کشور هـای متروپل جهان بـه خود اختصاص داده است.

 

اگر می‌خواهید دلایل محسورکنندگی و اوج زیبایی این دو شهر را شاهد باشید، تنها عکسهای این نوشته را دنبال کنید. شما نیز پس از مشاهده این زیباهایی احتمالا با سایر گردشگرانی که این دو شهر را در انتخاب هـای اول و دوم خود قرار داده اند، اتفاق نظر خواهید داشت. با مرور این عکسهای با ما همراه باشید:

 

کیوتو در نزدیکی جزیره اصلی هونشو در منطقه کانسای قرار گرفته است.

آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیاکیوتو احتمالا آن شهری است که تصوری از ژاپن قدیم را بـه خاطرتان می آورد. این شهر که زمانی پایتخت ژاپن بـه شمار می رفت، بناهای امپراطوری این کشور را در خود جای داده. همچنین حدود ۱٫۶۰۰ معبد بودایی نیز در آن دیده میشود که از آن جمله می توان بـه «کینکاکوجی» یا «عمارت کلاه فرنگی طلایی» اشاره کرد.

آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیابیش از ۴۰۰۰ زیارتگاه که محل نگهداری آثار هنری نیز هستند وجود دارد. از آن جمله می توان بـه ورودی زیارتگاه «فوشیمی ایناری تایشا» اشاره کرد.آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیاشهر کیوتو بـه گونه ای ساخته شده بود که از بمباران هـای جنگ جهانی دوم در امان باشد. این امر سبب شده که این شهر اکنون بتواند بخش هـای اصلی خود را حفظ کرده باشد.آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیاالبته آن چـه در مورد قدمت این شهر گفته شد، بـه آن معنا نیست که در همان گذشته و بدون هیچ پیشرفتی باقی مانده باشد.آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیاشهر کیوتو بـه دلیل شکوفه هـای زیبای آلبالو هم شهرت فراوانی دارد، همان شکوفه هـای محسور کننده ای که در فیلم «گمشده در ترجمه» نیز سکانس هایی از آن دیده می شد.

آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیاوجود بامبوهای فراوان در منطقه «آراشیاما» این منطقه را مکانی مناسب برای بی نهایت تصاویر زیبای اینستاگرامی کرده و از دیدنی هـای این شهر نیز بـه شمار می‌رود.
آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیاعکس برداری از گیشاهای ژاپنی، یکی از جذابیت هایی است که گردشگران علاقه فراوانی بـه آن دارند. شمار زنانی که چنین تفریحی را برای گردشگران با لباس هـای ستنی ژاپنی بـه وجود می آوردند اکنون از ۱۰۰۰ مورد هم کمتر است.
آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیاکیمونوها تنها لباس هـای مخصوص گیشاها نیستند، بلکه بـه منظور خریداری شدن توسط بازدیدکنندگان هم طراحی و دوخته می شوند. مرکز «نساجی نیشیجین» لباس هایی را برای بـه نمایش گذاشتن در فشن هـای سالانه طراحی می‌کنند و برای گردشگران این فرصت را بـه وجود می آورند که آنها را از نزدیک و در انواع مختلف ببینند.
آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیاهنوز هم در کشور ژاپن میتوانید در اتاق هـای بدون مبلمان بـه نام «ریوکان» اقامت داشته باشید.
آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیازمانی که آماده ترک کیوتو می شوید، میتوانید سوار قطاری شوید که بیش از ۵۰۰ کیلومتر را در دو ساعت و ۲۰ دقیقه طی میکند.
آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیاشهر توکیو اندکی از کیوتو شلوغ تر است …
آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیااگر دل‌تان میـــخواهد که کمی متفاوت از فضاهای شهری عمل کرده و سوار خودرو نشوید میتوانید از درشکه هـای مخصوصی استفاده کنید که بـه جای اسب، توسط انسان حمل میشوند …
آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیادر این شهر هم مکان هـای مذهبی وجود دارند …
آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیاآتش بازی هـای زیبای شب سال نو در شهر کیوتو ….
آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیامکان هایی که برای خرید وسایل الکترونیک در این شهر درنظر گرفته شده اند، رنگ هـای خیره کننده و عجیب و غریبی دارند.
آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیاشما حتی با نگاه کردن بـه مکان هـای این چنینی میتوانید حس ورزش کردن را داشته باشید
آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیادر بازار ماهی «تسوکیجی» میتوانید خوردن سوشی را تجربه کنید که در هیچ کجای دنیا بـه آن تازگی یافت نمی شود …
آشنایی با توکیو و کیوتو برترین شهرهای دنیا

 

روزیاتو