پارس ناز پورتال

آشنایی با تکنولوژی ساخت خودروهای معروف

آشنایی با تکنولوژی ساخت خودروهای معروف

آشنایی با تکنولوژی ساخت خودروهای معروف 

با خود فکر کرده اید که خودروهای معروف جهان در چه جاهایی ساخته می شوند و چگونه عملیات مهندسی روی ان ها انجام می شود؟ سوپرکارها بهترین چیزی هستند که دنیای خودرو به خود دیده است. این خودروها سریع و زیبا هستند و با جدیدترین تکنولوژی‌های بکار در این صنعت به مشتریان عرضه می‌شوند.

آشنایی با تکنولوژی ساخت خودروهای معروف

به خاطر دقت زیاد در ساخت و بکار بردن تکنولوژی بالا، خودروسازان عموماً این نوع از خودروها را در مکانی یکسان با سایر خودروهای به نسب عادی نمی‌سازند. اینجا برخی مکان‌های جالب، غیرعادی و شگفت‌آور لیست شده‌اند که سوپرکارهای مدرن در آن ساخته می‌شوند.

 

آکورا NSX: اوهایو

خودروساز ژاپنی مشهور خودروی پرچم‌دار خود را در وطن نمی‌سازد. به جایش، آکورا NSX فوق‌العاده در مرکز ساخت پرفورمنس اوهایو متولد می‌شود. بله درست است، قدرتمندترین آکورا در آمریکا ساخته می‌شود و این تنها ابر خودرویی است که مراحل طراحی، ساخت و مونتاژ خود را در این کشور سپری کرده است.

آشنایی با تکنولوژی ساخت خودروهای معروف

فورد GT: اونتاریو، کانادا

فورد GT آتی نه تنها زیباست بلکه مجسمه‌ای متحرک با تکنولوژی بالا و مواد استفاده شده با کیفیت است. پیشرانه‌ی 6 سیلندر اکوبوست این خودرو بیش از 600 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. خب چه کسی می‌تواند چنین خودروی پیشرفته‌ای را سر هم کند؟

 

فورد برای این کار نیم‌نگاهی به کانادا دارد. مرکز Multimatic یک محل متمرکز در اونتاریوی کانادا است که در گذشته به‌طور گسترده با استون مارتین برای ساخت One-77 همکاری داشته است. این مکان که با ساخت سیستم تعلیق و شاسی مشهور شده، محلی است که فورد ساخت فرزند دلبند خود را به آن سپرده است.

آشنایی با تکنولوژی ساخت خودروهای معروفکونیگزگ: سوئد

پایه‌ریزی کونیگزگ در سوئد بوده و تمرکز اصلی این کمپانی روی سرعت و مهندسی می‌باشد؛ اما وقتی به خودروهای ساخت سوئد فکر می‌کنید، عموماً خودروهای ایمن و خانوادگی ولوو به ذهن متبادر می‌شوند. کونیگزگ یک انحراف بزرگ از این گونه خودروها است. همه‌ی خودروها در Angelholm سوئد ساخته می‌شوند.

آشنایی با تکنولوژی ساخت خودروهای معروفلایکن هایپراسپورت: دوبی

واضح است که تب سوپراسپورت‌ها کل جهان را دربر گرفته و خاورمیانه نیز از این قضیه مستثنا نمی‌باشد. لایکن هایپراسپورت سوپرکاری گران قیمت است که نقشی پر رنگ در آخرین قسمت فیلم سریع و خشن داشته و در واقع در دوبی و توسط W Motors ساخته می‌شود.

 

این خودروساز دسته‌ای از مهندسان لبنانی، فرانسوی و ایتالیایی را گرد هم آورده تا این خودروی 3.4 میلیون دلاری را بسازند. این سوپراسپورت دیفرانسیل عقب در مدت‌زمان 2.8 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد.

آشنایی با تکنولوژی ساخت خودروهای معروف

پیشرانه‌های آئودی R8/لامبورگینی اوراکان: مجارستان

لامبورگینی اوراکان و آئودی R8 از یک پلتفرم استفاده می‌کنند اما در واقع در دو نقطه‌ی متفاوت ساخته می‌شوند. طبیعتاً R8 در آلمان و اوراکان در ایتالیا ساخته می‌شود اما جالب اینکه هر دو خودرو از پیشرانه‌هایی استفاده می‌کنند که در مجارستان ساخته می‌شوند.

آشنایی با تکنولوژی ساخت خودروهای معروف

تِک‌رولز AT96 و GT96 TREV: چین

بسیاری از گجت های مورد علاقه‌ی ما ساخت چین هستند و خودروهای ساخت این کشور نیز به زودی از این قاعده مستثنا نخواهند بود. AT96 و GT96 دو سوپرکار ساخت چین با 1030 اسب بخار قدرت،6 موتور الکتریکی و حداکثر سرعت تئوری 350 کیلومتر در ساعت هستند. AT96 از سوخت هواپیما استفاده می‌کند درحالی‌که GT96 بنزین معمولی را می‌سوزاند.

 

این دو اگر ساخته شوند، انتظار می‌رود که بسیار کم‌مصرف و کارا باشند. تِک‌رولز یک کمپانی تحقیق و توسعه‌ای است که در پکن بنا شده است. هدف این کمپانی تحقیق درباره‌ی تکنولوژی‌های جدید قوای محرکه است.

آشنایی با تکنولوژی ساخت خودروهای معروف

پورشه 918: Weissach و Zuffenhausen

918 هیبریدی جدیدترین سوپرکار پورشه است و قدرت خروجی ترکیبی 887 اسب بخاری دارد. جالب اینکه این خودرو همانند 911 در اشتوتگارت ساخته نمی‌شد و محل تولد آن Zuffenhausen است.

آشنایی با تکنولوژی ساخت خودروهای معروفمک لارن P1: Woking، Surrey، انگلستان

مک لارن به عنوان پادشاه انگلیسی سوپرکارها شناخته می‌شود و P1 نیز سریع‌ترین همه‌ی آن‌ها است؛ اما بجای اینکه P1 در مکانی هیجان‌انگیز ساخته شود در Woking انگلستان ساخته می‌شود. این شهر جمعیت کمی دارد و بزرگ‌ترین کارفرمای این منطقه احتمالاً خود کارخانه است.

آشنایی با تکنولوژی ساخت خودروهای معروفبوگاتی ویرون: طراحی و توسعه در آلمان، ساخت مولشایم فرانسه

نهایت مهندسی صنعت خودرو، بوگاتی ویرون، توسط گروه فولکس‌واگن آلمان طراحی و توسعه یافته است. ساخت این اَبَر خودرو نیز در مولشایم فرانسه صورت گرفته است.

آشنایی با تکنولوژی ساخت خودروهای معروف

 

سایت پدال