پارس ناز پورتال

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر رم

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر رم

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر رم 

شهر رم پایتخت ایتالیا است و در قاره اروپا این کشور گردشگران بسیاری را به خود جلب می کند.شهر رم دیدنی های بسیاری دارد. 

 

مکان های گردشگری ناشناخته رم
معروف ترین مکان های گردشگری رم به همان اندازه ای که تعریف آنها را شنیده اید تماشایی هستند، اما بعضی از به یاد ماندنی ترین گوشه های این شهر جاودانه، همان مکان هایی هستند که کمتر شناخته شده اند. اگر شما قبلا از برترین جاذبه های شهر رم بازدید کرده اید، این بار می توانید سری به لیستی که برای شما تهیه نموده ایم بزنید. ‏

 

1- سن جووانی در لترانو San Giovanni in Laterano
‏سن جووانی کلیسای جامع رم، جایگاه رسمی پاپ رومی می باشد. این کلیسا از زمان پاپ ژولیوس دوم برقرار بوده است. پاپ ژولیوس دوم همان کسی است که تمام کارهای میکل آنژ را سفارش داده و در قرن شانزدهم عملیات پاپ را به سن پیتر انتقال داد (انگیزه ی او؟ اینجا همان جایی است که او برای ساخت آرامگاه خود

 

برنامه ریزی کرده بود). اینجا جایی است که امپراتور کنستانتین در اوایل قرن چهارم به کلیسا اهدا نمود تا در آن یک کلیسای جامع و یک زیارتگاه ساخته شود. این مکان دارای فضاهای داخلی بینظیری اثر برومینی، یک سقف طاقدار قرن شانزدهمی پر از جزئیات با طلای واقعی و یک کف موزاییک کاری شده ی پیچیده می باشد. در حین بازدید به درب های جلویی برنزی توجه کنید چرا که طرح آنها از ساختمان مجلس سنای روم گرفته شده است. ‏

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر رم

سن جووانی کلیسای جامع رم، جایگاه رسمی پاپ رومی می باشد

 

2-اور EUR
برخلاف شواهد موجود، تنها بناهای شاخص رم کلیساها نیستند. در جنوب این شهر محله ی «اور» مربوط به دوران فاشیست وجود دارد که به دستور شخص بنیتو موسولینی به عنوان نگاهی آینده نگر به جهانی عادلانه ساخته شده است و گردشگران زیادی هر ساله از آن بازدید می کنند.

 

فقط لحظه ای رم باستانی را با بناهای مدرنیستی تصور کنید. پالاتزو دلا چیویلتا ایتالیانا که پاسخی قابل توجه به کولوسئوم تاریخی است و امروز مقر کار شرکت فندی Fendi می باشد و هرچند امکان بازدید از کل این ساختمان برای شما وجود ندارد اما می توانید از طبقه ی همکف آن بازدید کنید.   

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر رم

اور مربوط به دوران فاشیست است که به دستور شخص بنیتو موسولینی ساخته شده است

 

3- سن کلمنته San Clemente
رم شبیه کیکی لایه لایه از تاریخ است و هیچ جا بهتر از مجموعه ی سن کلمنته نمی توان مقاطع زمانی مختلف را مشاهده نمود. ساختمان اولیه ی سن کلمنته در حقیقت یک کلیسای قرون وسطایی بوده و در حدود سال 1110 ساخته شده است. با پایین رفتن از یک ردیف پله،

 

به لایه ی بعدی از قرن چهارم می رسیم که کلیسایی اولیه است که روی پایه های یک خانه ساخته شده است. زیرزمین این خانه یعنی لایه ی سوم انباری بوده که به عنوان مکان عبادت پیروان میترا Mithras، خدای محبوب پارسیان شناخته می شده است. 

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر رم

ساختمان اولیه ی سن کلمنته در حقیقت یک کلیسای قرون وسطایی بود

 

4- سن استفانو روتوندو San Stefano Rotondo

پیاده روی کوتاهی از سن جووانی، شما را به کلیسای سن استفانو می رساند که در کنار بیمارستان بزرگی از نظرها پنهان شده است. این کلیسا به سبک یک معبد پاگانی Pagan (تعداد بسیاری از این پاگان ها به کلیساهای مسیحی تبدیل شدند) حدود سال 468 ساخته شده است.

 

محراب مرکزی و شبستان دایره ای، بازدیدکنندگان را به زمانی بسیار عقب بازمی گردانند. آنچه که در مورد سن استفانو از همه بیشتر جلب توجه می کند نقاشی های دیواری قرن شانزدهمی است که قتل عامی وحشیانه را بازگو می کنند، ظاهرا این نقاشی ها برای مبلغان مذهبی کشیده شده اند تا آنها را برای بدترین سناریوها آماده کند. 

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر رم

پیاده روی کوتاهی از سن جووانی، شما را به کلیسای سن استفانو می رساند

 

5- سانتا پراسده Santa Prassede
در گوشه ای در کنار سانتا ماریا مجوره، این کلیسای قرن هشتمی طراحی شده تا خانه ای برای دو دختر شهید سن پیتر (جز اولین نفراتی که به دین مسیحیت پیوستند) در رم باشد. این کلیسا مانند جعبه ی جواهری پر از موزاییک های درخشان است که معروف ترین آثار بیزانسی را به چالش می کشد.  

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر رم

سانتا پراسده مانند جعبه ی جواهری پر از موزاییک های درخشان است

 

6- سانتا ماریا در آراکلی Santa Maria in Aracoeli
کلیسای سانتا ماریا بر روی تپه ی کاپیتولین واقع شده اما متاسفانه از میدان خارج از موزه که میکل آنژ طراحی کرده قابل دسترسی نیست و شما باید از تپه پایین رفته و مجددا تعدادی پله را بالا بروید تا به آن برسید. کلیسای سانتا ماریا در آرکلی شامل نقاشی دیواری های (نقاشی های آبرنگی روی گچ) کم نظیری از نقاش معروف Pinturicchio منسوب به قرن پانزدهم است که در کلیسای کوچک بوفالینی قرار دارند.
آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر رم

کلیسای سانتا ماریا بر روی تپه ی کاپیتولین واقع شده است

 

7-دوچرخه سواری در مسیر اپیان Appian Way
در جنوب دیوارهای اورلیان Aurelian Walls که مرزهای سنتی رم هستند، یکی از قدیمی ترین و مهم ترین خیابان های دنیا آغاز می شود: خیابان اپیان. ساخت این خیابان به 312 پیش از میلاد باز می گردد و بخش هایی از آن همچنان توسط ماشین ها، پیاده ها و مخصوصا دوچرخه سواران استفاده می شود.

 

کفپوش اصلی این مسیر سنگ های بازالتی بزرگ و ناهموار است. شما می توانید از دفتر پارک رجونال دلاپینا دوچرخه ای کرایه کرده و از کنار دخمه های مسیحی، مقابر رومی و مجرای آب کلودیان Claudian Aqueduct پدال زده و بعدازظهری به یادماندنی را رقم بزنید. 

آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر رم

ساخت  خیابان اپیان به 312 پیش از میلاد باز می گردد