پارس ناز پورتال

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسید

مجموعه : اخبار سینما
آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسید

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسید 

برخی اوقات هنرمند بودن و سینمایی بودن در خانواده ها ارثی می شوند و پدر و مادر و فرزندان همگی در عرصه سینما مشغول می شوند. این یک روال عادی هست که پدر و مادرها کوشش میکنند فرزندانشان را به سمت حرفه‌اي سوق دهند که شغل خودشان هست*

 

همۀ ما بارها و بارها چنین چیزی را دیده‌ایم. از یک کشاورز بگیرید تا یک استاد دانشگاه. اما حقیقت این هست که برخی‌هایشان استعداد ندارند, فقط وارد حرفه‌ میشوند تا راه والدین‌شان را دنبال کنند.

 

بازیگری هم مانند دیگر مشاغل همین خاصیت را دارد* با این تفاوت که بازیگران براحتی میتوانند فرزندانشان را بدون داشتن تجربه لازم و فقط به پشتوانه‌ واسطه, وارد فیلمو سریال‌ کنند و از آن به بعد بچه‌ها به راحتی استعدادشان کشف شود یا سال‌هاي سال از یک سریال ضعیف به سریال ضعیف دیگری بروند* در ادامه کارنامه تعدادی از آن‌ها را بازبینی می کنیم.

 

لیلای سینمای کشور ایران
می توانیم لیلا حاتمی را مطرح‌ترین بازیگری بدانیم که از خانواده‌اي هنرمند وارد سینما شده هست. لیلا حاتمی فرزند علی حاتمی از فیلم‌سازان بزرگ و زری خوش‌کام, یکی از بازیگران قدیمی هست. لیلا حاتمی با کسب جوایز متعدد داخلی و خارجی به یکی از پیروز‌ترین ستاره‌هاي سینما تبدیل شده هست و اثبات کرده هست که ورودش به عرصه بازیگرانی, اتفاقی نبوده هست*

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسید

سهیلی ها
ساعد سهیلی یکی از با استعدادترین بازیگران متولد دهه شست هست. پدرش, سعید سهیلی; تا به حال فیلم‌هاي زیادی را کارگردانی, نویسندگی و تهیه کرده هست. ساعد سهیلی برای فیلم رخ دیوانه, گشت ارشاد ۱ و ۲ نامزد سیمرغ بلورین شد و برای فیلم چند متر مکعب عشق, برنده‌ي پاداش‌ي برترین بازیگر نقش اول مرد از منزل سینما شد*

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسیدپدر تهیه کننده, مادر کارگردان
باران کوثری دختر رخشان بنی اعتماد , کارگردان و جهانگیر کوثری, تهیه کننده سینما هست. او تا کنون در بیش از ۶۰ فیلم و تئاتر حضور پر رنگ داشته هست و دو بار برنده‌ي سیمرغ بلورین برای برترین بازیگر نقش زن در “کوچه بی‌نام”, “خون بازی” و “روز سوم” شده هست.

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسید

ماجرای متفاوت آشا محرابی و پدرش
ماجرای این دو کمی فرق می کند* کمتر کسی میداند آشا محرابی و اسماعیل محرابی پدر و دختر میباشند. این پدر و فرزند تفاوت زیادی با دیگر بازیگران دارند چرا که اسماعیل محرابی نه تنها کمکی به بازیگر شدن دخترش نکرده هست, که بارها تلاش کرده وی را از حرفه‌ي بازیگری دور نگه دارد. آشا محرابی که بر خلاف میل پدرش بازیگری را انتخاب کرده, اکنون به یکی از بازیگران شناخته‌ شده ایرانی هست.

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسیدعموزاده‌هاي محترم
برزو محترم پسر انوشیروان محترم و امیریَل محترم پسر داریوش محترم, دو عموزاده‌اي میباشند که هر دو در عرصه‌ي هنر فعالیت می کنند. امروز برزو محترم را همه ي می‌شناند, اما امیریل محترم جدیداً و با ایفای نقش در سریال معمای شاه, دیده شد. امیریل محترم همسر یاسمینا باهر بازیگر سریال “آقا و بانو سنگی” و “دیوار به دیوار” هست.

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسید

نورا دختر مهدی هاشمی
نام نورا هاشمی را کمتر کسی شنیده هست. نورا هاشمی دختر مهدی هاشمی و گلاب آدینه‌اي هست که سال‌ها پیش در پادشاه شبان مشهور شدند. دختر مهدی هاشمی برای نخستین‌بار بعنوان بازیگردان وارد سینمای کشور ایران شد و اکنون هم همسر یک کارگردان هست. پیشینه بازیگری‌اش در تئاتر و فیلم و سریال به شمار انگشتان دست هم نمیرسد*

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسیدراه دراز تا محبوبیت پدر
ستاره پسیانی را در فیلم‌هاي زیادی مانند وارونگی, ورود آقایان ممنوع, لانتوری و کوچه‌ي بی‌نام دیده‌ایم اما با این حال چهره‌ي عمده موفقی نیست و بعید هست به محبوبیت پدرش برسد*

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسیدمادرخانومی
لیلی رشیدی هم از آن‌ دسته بازیگرانی هست که به واسطه‌ي پدر و مادر هنرمند خود شغل بازیگری را انتخاب کرده و اکنون همۀ وی را به خوبی می‌شناسند. ما دهه هفتادی‌ها لیلی رشیدی را با عنوان مادر خانومی زی زی گولو به یاد می‌آوریم. لیلی رشیدی با اینکه تمام سال‌هاي عمر خود را تلویزیون گذرانده و بسیار شناخته شده هست اما او هم آن طور که باید نتوانست پیروز شود.

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسیدغزل شهرزاد
غزل شاکری فرزند یکی از تهیه کنندگان با پیشینه‌ي سینما, فرشته طائرپور هست. خیلی‌ها هنوز چهره‌ي دوست‌داشتنی غزل شاکری را در سال‌هاي کودکی به دلیل می‌آورند. غزل شاکری در کودکی با بازی نقش گلنار مشهور شد اما تا سریال شهرزاد از خاطرات بیرون رفت. غزل شاکری که با شهرزاد مجدد به محبوبیت سال‌هاي گلنار بودن رسیده هست, الان فیلم “سارا و آیدا” را بر پرده‌ي سینما دارد.

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسیدشباهت عجیب
آزاده اسماعیل خانی فرزند مرحوم جمشید اسماعیل خانی و بانوی هنرمند, گوهر خیر اندیش هست. آزاده نخستین بار در سریال معمای شاه دیده شد. شباهت عمده او به مادرش, یکی از عوامل دیده شدنش هست. این شباهت به قدری هست که آزاده اسماعیل خانی در فیلم سینمایی آذر, شهدخت, پرویز و دیگران نقش جوانی مادرش را ایفا کرد.

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسیدخواهران متفاوت
روند ترقی خواهران شریفی نیا کمی شبیه به خواهران زارعی هست. مهراوه و مریلا هر روز بیش از دیروز می‌درخشند و بالا می روند اما هر دو ملیکا سال‌هاست که در جا می زنند* ملیکا و مهراوه شریفی‌نیا دختران آزیتا حاجیان و محمدرضا شریفی نیا میباشند که به‌واسطه این دو نفر پا به عرصه بازیگری گذاشتند.

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسیدهمه ي وقت پشت کنکوری*
رضا داوودنژاد هم از آن دسته بازیگرانی هست که پدرش واسطه‌ي ورود او به تلویزیون بود. رضا داوودنژاد نخستین بار در سن شش سالگی در فیلم سینمایی بی‌پناه که به کارگردانی پدرش علیرضا داوود نژاد ساخته شده بود, بازی کرد. رضا داوود نژاد با اینکه تقریباً در سینما و تلویزیون بزرگ شده هست باز هم نتوانسته از قشر بازیگرهای معمولی جدا بشود و به موفقیت چشم‌گیری دست پیدا کند.

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسیدپدر, پسر و دختر*
سعید امیر سلیمانی بازیگری هست که کمتر شانس دریافت یک نقش اصلی در فیلم یا سریالی را داشته اما با این وجود فرزاندانش سپند و کمند امیرسلیمانی را هم وارد حرفه‌ي خود کرده هست. کمند امیرسلیمانی را میتوان از بازیگران خوش نام سینما و تائتر ایران دانست که با بازی در سریال پدر سالار بسیار درخشید و به چشم آمد اما سپند امیرسلیمانی با این‌که از سن ۹ سالگی بازیگری را نخست کرده هنوز نتوانسته به محبوبیت خواهرش دست پیدا کند.

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسیدکارنامه بی ستاره
پندار اکبری یکی از دو فرزند عبدالرضا اکبری هست که شغل پدر را برای خود گزینه کرده. اغلب ما پندار اکبری را با سریال فاصله‌ها به یاد می‌آوریم. پندار اکبری در سریال فاصله‌ها یک نقش نه عمده پررنگ را به ایفا می کرد و این برترین رخداد کاری او در چند سال جدید بود*

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسیدخواهران فرجاد
مونا و مارال فرجاد دو خواهری میباشند که با هم 3 سال تفاوت سنی دارند, با این حال مانند خواهران دو قلو نمیشود به راحتی آن‌ها را از یکدیگر تشخیص داد. مونا و مارال فرجاد فرزندان جلیل فرجاد بازیگر ۶۶ ساله سینمای کشور ایران میباشند. مونا فرجاد اقتصاد و مارال فرجاد عکاسی خوانده هست.

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسیدیاد خسرو
پوریا شکیبایی که از لحاظ چهره شباهت زیادی به پدرش خسرو شکیبایی دارد, بسیار علاقه‌مند هست که مانند پدر به بازیگر شایسته‌اي تبدیل بشود اما تا به حال به غیر از صداپیشگی در یک اثر, هنوز نتوانسته به موفقیت دیگری دست پیدا کند. نوید عبداللهی دیگر پسری هست که با وجود داشتن حرفه‌ي دیگری تمایل دارد بدون تقلید از پدرش, با آهنگسازی و خوانندگی یاد وی را زنده نگه دارد.

آقازاده ها و خانم زاده های سینمای ایران را بشناسید

ثریا قاسمی, شقایق فراهانی, پگاه آهنگرانی, سام قریبیان, ایرج نوذری و علیرضا اویسی از دیگر بازیگرانی میباشند که در خانواده‌هاي سینمایی به جهان آمده‌‌اند.