پارس ناز پورتال

آقایان این دردها را باید جدی بگیرید

آقایان این دردها را باید جدی بگیرید

آقایان این دردها را باید جدی بگیرید 

نکاتی درباره سلامتی مردان برایتان داریم، 7 دردی که میتواند نشانه بیماری هاي مردانه باشد رابه شما معرفی خواهیم کرد.

 

 اینطور ثابت شده که مرگ و میر در سنین ۲۰ تا ۴۰ سالگی بین مردان جوان دو برابر بیشتر از زنان جوان است.

 

یک دلیل شاید این باشد که تعداد زیادی از مردان از علائمی چشم پوشی می‌کنند که شاید رسیدگی به موقع به انها از تعداد زیادی از مرگ و میرها و صدمات مزمن پیشگیری کند.

 

در این جا ۷ نشانه اي که مردان به هیچ عنوان نباید ازآن چشم پوشی کنند و باید سریعا به دنبال درمان هاي فوری باشند، بیشتر معرفی شده است:

 

درد ناگهانی کشاله ران: این درد ممکن است در اثر پیچش بیضه ایجاد شود. پیچش بیضه یا تورشن اغلب به دنبال چرخش بیضه حول محور خود روی میدهد.

 

تشخیص قطعی با سونوگرافی است و بدلیل انسداد عروق بیضه و نرسیدن خون به آن درمان سریع که اغلب جراحی است ضروری است

 

وگرنه خطر عقیمی وجوددارد. اما یک علت دیگر این درد ممکن است عفونت و التهاب اپیدیدیم باشد. اپیدیدیمیت‌ عبارت‌ است‌ از التهاب‌ و عفونت‌ اپیدیدیم‌.

 

اپیدیدیم‌ یک‌ ساختار مستطیلی‌ شکل‌ است‌ که‌ به‌ قسمت‌ بالایی‌ هر کدام‌ از بیضه ‌ها می ‌چسبد. هدف‌ درمان‌ عبارت‌ است‌ از مبارزه‌ با عفونت‌ و کاهش‌ درد و تورم‌. درمان‌ طبق معمول می‌ تواند در منزل‌ انجام‌ گیرد.

 

درد شدید کمر: درد ناگهانی و شدید در پشت اگر مربوط به ورزش نباشد، می‌تواند نشانه اي از ابتلا به آنوریسم آئورت شکمی باشد.

 

این عارضه در جریان پارگی لایه داخلی آئورت شکمی ایجاد می‌شود. آنوریسم آئورت شکمی گاهی میتواند علاوه بر کمردرد با بی اشتهایی و کاهش وزن و همچنین یک توده ضربان دار در شکم همراه باشد.

 

با تعیین ابعاد آنوریسم، از طریق سی تی اسکن، از طریق دارو و جراحی میتوان اقدام به درمان کرد.

 

درد مداوم در ساق پا: درد آزاردهنده در بالای پا و یا جلوی ساق پا اگر با ورزش بدتر شود، با مسکن هایي مانند ایبوپروفن و یا استامینوفن التیام مییابد.

 

در غیر این صورت این درد شاید مرتبط با شکستگی استرسی استخوان باشد. این نوع شکستگی هنگامی بروز می‌کند که نیروی بیش از حد ظرفیت استخوان

 

طی هفته ها بطور مکرر روی استخوان طبیعی وارد شود. هر یک از این نیروها اگر چه باعث شکستگی نمیشود ولی جمع آن ها در طی زمان باعث تسلیم شدن استخوان ودر نهایت شکستگی می‌شود. درمان این شکستگی در اغلب موارد غیر جراحی است و البته موارد استثنایی مانند شکستگی گردن استخوان ران یا شکستگی هاي جابه جا شده ممکن است نیاز به عمل جراحی داشته باشد.

 

درد شکمی شدید: این درد که با احساس شی ء تیز در معده یا گلوله اي در شکم همراه است، در ناحیه دنده ها نیز گسترش می‌یابد و می‌تواند نشانه اي از آپاندیسیت، پانکراتیت و یا التهاب کیسه صفرا باشد. در هر سه مورد علت می‌تواند عفونت باشد. درد در قسمت پایین شکم نشان دهنده آپاندیسیت است. درد در قسمت فوقانی شکم طبق معمول نشان دهنده التهاب کیسه صفرا ودر زیر قفسه سینه نشان دهنده پانکراتیت است.

 

درد گذرای قفسه سینه: درد سنگین که بطور ناگهانی ظاهر میشود و به سرعت از بین می‌رود، می‌تواند نشان دهنده سوء تغذیه یا خطر حمله قلبی باشد. حتی اگر مدت زمان این درد بسیار کوتاه باشد، خطر آنرا نباید نادیده گرفت.درد ساق پا همراه با تورم: ساق پای متورم حساس به لمس میتواند نشان دهنده ترومبوز وریدهای عمقی باشد. ماساژ ناحیه دردناک خطرناک است و میتواند باعث گسترش لخته به ریه ها شود.

 

ادرار کردن دردناک: این عارضه ممکن است در بدترین حالت نشان دهنده ابتلا به سرطان مثانه باشد. درد و خون در ادرار از نشانه هاي ابتلا به این سرطان یعنی چهارمین سرطان شایع در مردان است. سیگار کشیدن بزرگترین عامل خطر ابتلا به سرطان مثانه است. با انجام آزمایش ادرار و تشخیص تومور، گزینه هاي جراحی، شیمی درمانی و رادیوتراپی بعنوان درمان در معرض است.

 

مردان بعلت ترس از بدنام شدن از رفتن به دکتر اجتناب میکنند و نشانه هاي غیرمعمول را نادیده میگیرند « این امر تا حدودی ممکن است توضیح دهد که چرا زنان بطور متوسط پنج سال بیشتر از مردان زندگی میکنند » مهم این است که مردان در مورد سلامت خود فعال باشند.

 

برنامه معاینات سالانه، و ملاقات با دکتر را داشته باشند. با این حال، واضح است که مردان در تمام سنین در مورد سلامت خود فعال تر میشوند و یک راه راحت برای شروع آن است که به دنبال گام هاي اساسی برای حفظ سلامتی و نشاط باشید دراین مقاله تعدادی از این نکات بهداشتی بیان می‌شود.

آقایان این دردها را باید جدی بگیرید

خوردن غذاهای طبیعی

از غذا هاي بسته بندی شده و غذا هاي فرآوری شده اجتناب کنید زیرا اغلب پر از قند، نمک، چربی هاي ناسالم و کالری است. غذا هاي سالم مانند میوه و سبزیجات، غلات کامل، غذا هاي غنی از فیبر « لوبیا و سبزیجات »، ماهی تازه را انتخاب کنید. از خوردن غذا هاي سفید مانند « آرد سفید ، شکر سفید و دیگر غذا هاي فرآوری شده » اجتناب کنید

 

زیرا نه تنها عاری از ویتامین ها و موادمعدنی است بلکه از الیاف طبیعی نیز محروم است. و به سرعت در حال افزایش سطح قندخون، که منجر به افزایش وزن، بیماری دیابت و دیگر مشکلات سلامتی می‌شود از نان و غذا هاي پخته شده با آرد سفید اجتناب کنید.

 

ورزش و فعالیت بدنی

بیماری قلبی علت اصلی مرگ و میر در مردان آمریکایی است. ورزش بهترین راه برای پیشگیري از بیماری هاي قلبی و نگه داشتن صدای تیک تیک قوی قلب است. هدف باید 30 دقیقه فعالیت برای حداقل پنج روز در هفته است. ورزش هوازی شامل پیاده روی، آهسته دویدن، شنا کردن و یا ورزش هایي مانند تنیس و بسکتبال می‌باشد.

 

حفظ و نگهداری یک کمر سالم بهترین کار است

در این جا یک راه سریع برای تعیین این که آیا سلامتی شما در معرض خطر است اندازه گیری دور کمر می باشد اندازه دور کمر که بیش از 40 اینچ باشد میتواند دلیلی برای نگرانی مردان باشد مردان با کمر بزرگ در خطر افزایش « دیابت، فشار خون بالا، سکته مغزی و دیگر مسائل مربوط به سلامت هستند.

 

مصرف مولتی ویتامین قوی روزانه و مکمل های معدنی

مصرف مولتی ویتامین روزانه کمک خواهد کرد که خاطرجمعی حاصل کنید بدن شما عملکرد درستی دارد اما خوردن غذا هاي غنی از ویتامین مزایای اضافی مانند مقدار زیادی فیبر سالم و موادمعدنی را تامین می‌کند.

 

از مشکلات بهداشتی اجتناب کنید

سیگار کشیدن یکی از بدترین چیزها برای سلامتی شما است. دود سیگار نیز به همان اندازه خطرناک است. حدود 3000 غیر سیگاری آمریکایی هر سال از سرطان ریه می میرند و سیگار کشیدن باعث می‌شود شرایط بی شمار دیگری از جمله COPD، آمفیزم و بیماری هاي قلبی و کمک به توسعه سرطان در هر ارگان شود.

 

از الکل و داروها اجتناب کنید .علاوه بر این، استروئیدهای آنابولیک که مردان ازآن برای افزایش حجم عضلانی خود استفاده میکنند می‌تواند به مشکلات جدی مانند « نازایی، بیماری هاي قلبی، پوست بد و مشکلات رفتاری منجر شود

 

محافظت از پوست شما

مردان سفید پوست بالای 50 سال سن، بیشترین تعداد تشخیص هاي ملانوم را دارند و تعداد مردان در حال مرگ بعلت ملانوم بدخیم در 30 سال گذشته دو برابر شده است. این افزایش بعلت قرار گرفتن مقابل نور خورشید بدون کرم ضد آفتاب و یا سایر اقدامات حفاظتی می باشد. حداقل از یک ضد آفتاب با spf 15 استفاده، و هردو ساعت تکرار کنید ماهانه یک بررسی پوستی برای یافتن خال هاي غیرمعمول و یا جدید داشته باشید و برای بررسی کامل پوست بدن، یک‌بار درسال به متخصص پوست مراجعه کنید.

 

پروستات خود را چک کنید

تشخیص سرطان پروستات در مردان آمریکایی بالا است با مراجعه به دکتر، تست غربالگری سرطان پروستات و معاینه فیزیکی برای بزرگ شدن پروستات انجام دهید همه ی پزشکان چکاپ سالانه را توصیه می نمایند اما بسته به عوامل خطر فردی، ممکن است چکاپ زودتر انجام شود