پارس ناز پورتال

آلبالو در رفع سنگ کلیه موثر است

آلبالو در رفع سنگ کلیه موثر است

آلبالو در رفع سنگ کلیه موثر است 

سنگ کلیه می تواند موجب درد بسیار بدی در بدن شود و برخی خوراکی ها میتوانند در رفع آن بـه مـا کمک کنند مانند ماء الشعیر و خوردن مایعات.آلبالو هم می تواند در رفع این مشکل بـه مـا کمک کند. بتازگی برای درمان سنگ کلیه مصرف عصاره هسته آلبالو پیشنهاد شده اسـت و محققین استفاده از این میوه و بهره مندی از ویژگی هاي آنرا برای دفع سنگ در کلیه پیشنهاد داده اند

 

رفع ریفلاکس ،رفع گرفتگی صدا ،فرونشاننده صفرا و مقوی معده، پیشگیری از ریفلاکس و شکستن سنگ کلیه و مثانه و زخم‌هاي مجاری ادراری از فایده هاي مصرف آلبالو می باشد.قراصیا، در کتب طبی قدیم بـه هردو میوه آلبالو و گیلاس اطلاق می شود. شکل ظاهری هردو درخت شبیه بـه هم اسـت ولی میوه درخت گیلاس بزرگتر از آلبالو اسـت و بعد از رسیدن شیرین می شود.

 

در حالی‌کـه میوه رسیده درخت آلبالو، بعد از رسیدن ترش و میخوش اسـت. طبیعت میوه آلبالو چـه نارس و چـه رسیده، سرد و خشک بوده و طبیعت میوه رسیده و شیرین درخت گیلاس گرم و تر اسـت.

 

آلبالو و گیلاس از منظر طب سنتی
قراصیا، در کتب طبی قدیم بـه هردو میوه آلبالو و گیلاس اطلاق می شود. شکل ظاهری هردو درخت شبیه بـه هم اسـت ولی میوه درخت گیلاس بزرگ تر از آلبالو اسـت و بعد از رسیدن شیرین میشود. در حالیکه میوه رسیده درخت آلبالو، بعد از رسیدن ترش و میخوش اسـت. طبیعت میوه آلبالو چـه نارس و چـه رسیده، سرد و خشک بوده و طبیعت میوه رسیده و شیرین درخت گیلاس گرم و تر اسـت.

 

میوه درخت گیلاس برای گرفتگی صدا و حنجره مفید و سودمند اسـت. بـه سبب شیرینی کـه در طبیعت آن وجوددارد اندکی باعث ضعف معده میشود بهمین دلیل اسـت کـه توصیه میشود بـه هیچ عنوان همراه با غذا یا بلافاصله بعد از غذا مصرف نشود چون باعث تخمیر مواد غذایی در داخل معده و ایجاد عارضه‌هاي گوارشی میشود.

 

بهتر اسـت گیلاس همراه با ادویه‌هاي مصلح آن مصرف شود. میوه گیلاس مسهل و ملین طبع اسـت. از خواص مهم میوه آلبالو نیز این اسـت کـه مصرف آن موجب نیکویی رنگ رخسار میشود.

 

میوه درخت آلبالو از بین برنده تشنگی، عطش و فرونشاننده صفرا و مقوی معده و کبدهای با مزاج گرم و حار اسـت. میوه خشک شده آلبالو، قوت قبض آن زیادتر از میوه رسیده‌اش اسـت ودر جهت تقویت معده موثر. در ضمن رب آلبالو نیز می تواند مانع از ریفلاکس «برگشت محتویات معده بـه مری» شود.

 

البته باید حداقل دو ماه، یک قاشق مرباخوری از رب آلبالو بعد از هر وعده غذایی میل شود تا بتوان از فواید قبض آن در پیشگیري از ریفلاکس محتویات معده بـه مری سود برد.بد نیست بدانید در هسته‌هاي هردو میوه نیز خواص بسیاری نهفته اسـت. از جمله نوشیدن عصاره هسته آلبالو همراه با رازیانه، برای شکستن سنگ کلیه و مثانه و زخم‌هاي مجاری ادراری بسیار مفید اسـت.

 

در صمغ درخت‌هاي آلبالو و گیلاس نیز منافع بسیاری وجوددارد. صمغ این دو درخت طبیعت گرم و خشک دارد و پاک‌کننده و از بین برنده مواد غلیظ و رسوبات زائد در بدن بوده و برای گرفتگی صدا و زیبایی رنگ چهره و افزایش اشتها مفید اسـت. هم چنین برای از بین بردن سرفه‌هاي مزمن بهتر اسـت این صمغ را همراه با آب سرد آشامید.