پارس ناز پورتال

آماده سازی کودکان برای بازگشت به مدرسه

آماده سازی کودکان برای بازگشت به مدرسه

آماده سازی کودکان برای بازگشت به مدرسه 

از اوایل شهریور ماه هست که کودکان را باید برای رفتن به مدرسه و شروع دوران تحصیل حاضر کرد که در این مقاله به آن می‌پردازیم. نزدیک شدن به اول مهر یعنی تمام شدن تفریحات تابستانی و رسیدن زمان حاضر سازی برای بازگشت به مدرسه.دیگر وقت رهایی و آزادی برنامه ها جای خود را به زمان بندی و کلاس هاي سر وقت و نظم و ترتیب دوران مدرسه میدهد. شما بعنوان والدین باید قدم هایي برای مدیریت این موضوع بردارید.

 

هر چه زودتر و با برنامه تر به پیشباز شروع مدرسه ها بروید, آسان تر از پس کارهای مربوط به شروع مدارس, حاضر سازی هاي آن و عادت دادن بچه ها به نظم و ترتیب بر خواهید آمد.این نکات مهم حاضر سازی برای بازگشت به مدرسه به شما یاری خواهند داد.

 

*برنامه ریزی برای لباس مدرسه

با کمک بچه ها, کمد لباس ها را وارسی کنید. لباسهای بی بهره گیری را جدا کنید. لباس هایي که تندرست میباشند اما بچه ها انها را نمی‌پوشند یا کوچک شده اند را برای بخشیدن به نیازمند جدا کنید. سایز لباسهای سال پیش مدرسه و یونیفرم ها را چک کنید و مشاهده نمایید کدامیک از انها را میشود سال جاری هم بهره گیری کرد و کدام یک را نه.

 

قسمتی از حاضر سازی برای بازگشت به مدرسه این هست که با دقت به آن چه از کمدها خارج می‌شود, فهرستی از انچه باید بخرید تهیه کنید. یک سویت شرت اخیر یا یک جفت کفش.قسمتی از دراور یا کمد را برای لباسهای مدرسه خالی و مرتب کنید. با این روش بچه ها با یک نگاه از شب گذشته میدانند که برای فردای آن روز لباس تمیز و مناسب دارند یا نه.

 

*اتاق بچه ها را مرتب و تمیز کنید

مرتب و تمیز کردن اتاق بچه ها برای شروع ماه مهر یکی از مهم‌ترین قدم هاي حاضر سازی برای بازگشت به مدرسه هست. راه و روش تمیز کردن اتاق بچه ها را به آنها بیاموزید و با کمک هم اتاق را از وسایل و لباسهای تابستانی مرتب کنید. دفتر ها و لوازم التحریر پارسال را از کمد بیرون بیاورید. میز تحریر را تمیز و خالی کنید.هر چقدر اتاق بچه ها ساده تر و تمیز تر باشد, تمرکز آنها برای درس خواندن اکثر هست و آرامش بیشتری هم دارند.

 

*بچه مدرسه اي

نزدیک شدن به اول مهر یعنی تمام شدن تفریحات و زمان حاضر سازی برای رفتن به مدرسه‎

 

*توالت را برای بهره گیری سریع بچه ها مرتب کنید

این هم اقدامی در جهت حاضر سازی برای بازگشت به مدرسه هست. از بچه ها برای تمیز کردن توالت کمک بخواهید. هر چیز غیر ضروری که در صبح هاي مدرسه به درد نمیخورد و باعث گیجی میشود را از توالت خارج کنید.

 

برای هر کدام از بچه ها لوازم شخصی مانند حوله و دمپایی خودش را قرار دهید تا از دعواهای صبح مدرسه پیشگیري کرده باشید. هم چنان برای هر یک از بچه ها یک قسمت مخصوص وسایل شخصی حاضر کنید تا بتواند وسایل بهداشتی و زیبایی گذشته از مدرسه مانند شانه و اسپری را در آن جا قرار دهد.

 

*برای هر یک از بچه ها جایی برای درس خواندن حاضر کنید

یکی از مهمترین قدم هاي حاضر سازی برای بازگشت به مدرسه, حاضر کردن یک میز و صندلی مناسب,در جایی از منزل با نور کافی و کمترین مزاحمت برای هر کدام از آنهاست تا بتوانند در آن درس بخوانند و تکالیفشان را انجام دهند.در اطراف این میز کشو یا قفسه هایي برای قرار گرفتن کتاب ها و وسایل و لوازم التحریر محیا کنید.از فایل هاي کاغذ برای نظم دادن هر چه اکثر میز بهره گیری کنید.

 

اگر همین همین اکنون از سال گذشته چنین جایی در منزل دارید, بهتر هست برای ایجاد تنوع و انگیزه دادن به بچه ها رنگ و دکور آن را تغییر دهید.

 

*در ورودی منزل جایی برای کیف مدرسه درست کنید

بچه ها به محض رسیدن به منزل کوله پشتی شان را جایی رها می‌کنند. چه بهتر که برای اینجا از گذشته فکر کرده باشید.دم در منزل محلی برای قرار دادن کوله پشتی و وسایل دیگر مدرسه مانند توپ, وسایل ورزشی و وسایل هنری که با خود به مدرسه میبرند ایجاد کنید.

 

این فضا می‌تواند چند گیره ي بزرگ, یک کابینت یا کمد و یا محلی مخصوص روی زمین باشد.وقتی فهرست نیازهای لوازم التحریر و دفترها معلوم شد, یک روز صبح با بچه ها خرید برویدیک فهرست از لوازم مورد نیاز بچه ها از کتاب و دفتر و لوازم التحریر گرفته تا وسایل بهداشتی و ظرف غذا تهیه کنید. یک روز به یکی از فروشگاههای بزرگ که همۀ چیز را یک جا دارد بروید و خرید را انجام دهید. معمولاً این مغازه ها نزدیک فصل مدرسه حراج هاي مناسبی دارند.

 

گذشته از شروع خرید با بچه ها شرط کنید که چیزی اکثر از فهرست نخواهید خرید تا از تاکید و غر زدن ها در حین خرید مدرسه پیشگیري کرده باشید.لباس ها و یونیفرم هاي مدرسه را چند روز گذشته از شروع مدرسه تمیز, مرتب و حاضر کنید

 

قدم پایان حاضر سازی برای بازگشت به مدرسه اطمینان داشتن از تمیزی و مرتب بودن لباس ها و یونیفرم ها هست. لباس ها را به خشکشویی بدهید یا در منزل بشویید و اتو کنید. کفش ها را بشویید یا به خشکشویی بدهید.با این برنامه ریزی حاضر سازی برای بازگشت به مدرسه مطمئن باشید, روز اول سر موقع و با کمترین زحمت بچه ها را به مدرسه میرسانید.