پارس ناز پورتال

آمار جمعیت استان های ایران اعلام شد

آمار جمعیت استان های ایران اعلام شد

آمار جمعیت استان های ایران اعلام شد 

سازمان آمار ایران فهرست پرجمعیت ترین استان های کشور را اعلام نمود که کاملا طبیعی هست استان تهران شلوغ ترین شهر ایران باشد. نتایج سرشماری 1395 نشان می دهد شهر تهران بیشترین جمعیت و ایلام کمترین جمعیت را در بین استانهای کشور جمهوری اسلامی ایران دارد.استان تهران 16.6درصد جمعیت کشور را در خود جا داده و استان ایلام با کمتر از یک درصد جمعیت کشور – ۰.۷۳درصد – کمترین جمعیت را در بین استان های کشور به خود تخصیص داده هست .

 

استانهای اصفهان و خراسان رضوی سهم دوم و سوم را به لحاظ بیشترین جمعیت به خود اختصاص داده اند.استانهای خراسان جنوبی کهگیلویه و بویراحمد و سمنان اضافه بر ایلام هر کدام به تنهایی کمتر از یک درصد از جمعیت کشور را در خود جای داده اند.

 

تراکم جمعیت

 به گزارش پارس ناز تراکم جمعیت در سال 95 در ایران ۴۹.۱نفر هست ۴۹.۱نفر در هر کیلومترمربع زندگی میکنند.این نسبت در سال 1365 برابر با 30 نفر در هر کیلومتر مربع بود. با افزایش جمعیت تراکم جمعیت همواره افزایش می یابد.استان های تهران با ۹۶۹.۲ نفر و سمنان با ۷.۲نفر در هر کیلومتر مربع به ترتیب بیشترین و کمترین تراکم جمعیت را در بین استان های کشور به خود تخصیص داده اند.

 

استان های گیلان با ۱۸۰.۲نفر،مازندران با ۱۳۷.۷ نفر و قم با ۱۱۳.۱نفر در هر کیلومتر مربع در مرتبه های بعدی به لحاظ بالا بودن تراکم جمعیت قرار دارند.همین طور استان های یزد با ۸.۸ نفر و خراسان جنوبی با ۸.۱ نفر در هر کیلومتر مربع در رده های انتهایی جدول تراکم جمعیت استان ها قرار گرفته اند.

 

ایرنا