پارس ناز پورتال

آمریکایی ها از نابینایی بیشترین ترس را دارند

آمریکایی ها از نابینایی بیشترین ترس را دارند

آمریکایی ها از نابینایی بیشترین ترس را دارند 

امروز به نتیجه جالب یک نظر سنجی می پردازیم که در آمریکا انجام شده است و از مردم سوال پرسیده شده با موضوع اینکه از چه چیزی بیشترین ترس را دارند. یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که بزرگ‌ترین ترس در زندگی آمریکایی‌ها، نابینایی است. گزارشی از نتایج این نظرسنجی در JAMA Ophthalmology منتشر شده است.

 

دکتر آدرین اسکات، از اعضای دپارتمان چشم‌پزشکی دانشگاه جان هاپکینز و مسئول این مطالعه، می‌گوید: «این یافته‌ها اهمیت بینایی مناسب برای بیشتر افراد را نشان می‌دهند و این‌که برخوردار بودن از بینایی خوب در شکل‌گیری احساس کلی افراد درباره تندرستی واقعا کلیدی است.

 

پایداری این یافته‌ها در گروه‌های مختلف قومی/نژادی نشان می‌دهد که تعلیم دادن اصول برخورداری از سلامت چشم مطلوب به مردم تا چه اندازه مهم است و باید حمایت عمومی را برای تحقیقات بیشتر در زمینه بینایی تجهیز کرد».

 

این نظرسنجی آنلاین که توسط گروه تحقیقاتی Research!America انجام شده و شامل بیش از ۲ هزار شرکت‌کننده بوده است، نشان می‌دهد که ۸۸ درصد از پاسخ‌دهندگان، بینایی مناسب را به‌عنوان عاملی حیاتی در سلامت عمومی انتخاب کرده‌اند. علاوه بر این ۴۷ درصد از آن‌ها اظهار کرده‌اند که از دست دادن بینایی، بیشترین تاثیر را بر روی زندگی روزمره آنان باقی می‌گذارد.

 

شرکت‌کنندگان در این نظرسنجی، از دست دادن بینایی را با از دست دادن شنوایی، حافظه، قوه کلام یا یکی از اعضای بدن، برابر یا نسبت به آن‌ها بدتر دانسته‌اند. نگرانی‌های اصلی این افراد درباره مسائل مرتبط با از دست دادن بینایی، کاهش کیفیت زندگی و از دست دادن استقلال فردی است.