پارس ناز پورتال

آموزش اصول ورزش دادن ماهیچه های صورت

آموزش اصول ورزش دادن ماهیچه های صورت

آموزش اصول ورزش دادن ماهیچه های صورت 

ماساژ دادن پوست و عضلات صورت می‌تواند باعث شادابی صورت و همین طور ایجاد حس خوب برای افراد باشد،پس بیایید اینکار را یاد بگیریم. ورزش صورت یا یوگای صورت درست نمونه ماساژ صورت با از بین بردن چین و چروک ها و محکم کردن ماهیچه هاي صورت را جوان تر می‌کند. نزدیک به ۵۰ ماهیچه در صورت وجود دارد که با ورزش دادن انها چهره زیبا تری به دست می آورید.

 

ورزش پیشانی و چشم
آموزش اصول ورزش دادن ماهیچه های صورت

این تمرین چین و چروک هاي پیشانی را کمتر می‌کند. هر دو انگشت اشاره را بالای ابروها قرار دهید. در حالی‌که انگشت ها را به سمت بالا میکشید چشم ها را سعی کنید ببندید. اینکار را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

 

این تمرین که با کف دست انجام میشود برای از بین بردن چین و چروک هاي پیشانی مناسب هست. کف دست ها را در اطراف پیشانی قرار دهید به طوری قسمت پایین کف دست روی ابروها قرار بگیرد. دست ها باید پوست را محکم نگه دارد. سپس ماهیچه هاي ابرو را بالا و پایین بدهید. ۱۰ مرتبه ابروها را بالا و پایین بدهید. سپس به مدت ۳۰ ثانیه بالا و ۳۰ ثانیه پایین نگه دارید. دوباره ۱۰ مرتبه ابروها را بالا و پایین بدهید.

 

۲ انگشت هر دو دست را روی ابتدا و انتهای ابروها قرار دهید. سپس با فشار انگشت ابروها را بالا و پایین بدهید. این تمرین را در ۳ ست ۱۰ تایی انجام دهید. سپس کمی استراحت کرده و دوباره تکرار کنید.

آموزش اصول ورزش دادن ماهیچه های صورت

این تمرین برای قوی کردن و از بین بردن چین و چروک هاي پلک هست. بنشینید و چشم ها را ببندید. سپس با انگشت ابروها را بالا بکشید و چشم ها را محکم ببندید تا پلک ها به اندازه کافی کشیده شوند. چشم را ۱۰ ثانیه در همین اوضاع نگه دارید سپس رها کنید. این تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

آموزش اصول ورزش دادن ماهیچه های صورت

با این تمرین تمام ماهیچه هاي صورت کشش داده می‌شوند. لب ها را پایین بکشید به طوری که ماهیچه هاي صورت کشیده شوند. سپس لب ها را به یک طرف بکشید و چشم آن طرف را جمع کنید. اینکار را ۱۰ مرتبه تکرار کنید و برای طرف دیگر صورت هم انجام دهید. این تمرین را در ۳ ست ۱۰ تایی انجام دهید و بعد از کمی استراحت دوباره تکرار کنید.

 

این تمرین برای ورزش دادن ماهیچه هاي پلک هست. انگشت اشاره و انگشت شست را همانند عکس روی صورت قرار دهید. انگشت اشاره باید روی ابروها قرار بگیرد و انگشت شست زیر گونه ها. چشم ها را ببندید و به آرامی چشم را جمع کنید. سپس بدون اینکه چشم ها را باز کنید پلک ها را رها کنید. این تمرین را ۲۵ مرتبه تکرار کنید.

 

ورزش دهان

به آرامی لبخند بزنید و گوشه هاي لب را بکشید. سپس به سمت بالا بکشید تا دندان ها نشان داده شوند. تا جایی که می‌توانید لبخند وسیع بزنید تا دندان ها نمایش داده شوند. لبخندتان را به مدت ۱۰ ثانیه نگه دارید سپس رها کنید و دهان را ببندید.این تمرین با کمی تفاوت نمونه تمرین قبلی هست. یک لبخند کامل بزنید، با بهره گیری از دست ها لبخندتان را ۱۰ ثانیه نگه دارید و بعد دهان تان را ببندید.

 

این تمرین جریان خون را در لب ها تقویت می‌کند و باعث میشود لب ها سالم و رنگ طبیعی داشته باشند. دهان تان را باز کنید به طوری که لب بالا و پایین کاملا ریلکس باشند. سپس لب ها را جلو داده و بعد به داخل بدهید و بعد از کمی فشار رها کنید.این تمرین برای سفت کردن ماهیچه هاي لب هاست. انگشت را در دهان قرار داده و بمکید. سپس به آرامی انگشت را رها کنید. این تمرین را ۱۰ مرتبه تکرار کنید.

آموزش اصول ورزش دادن ماهیچه های صورت

این ورزش ماهیچه هاي گونه ها را تقویت می‌کند. با ۳ انگشت میانی چانه را پایین بکشید. همانگونه که نگه داشته اید لبخند عمیقی بزنید به طوری که ماهیچه هاي لبخند انگشت ها را به عقب بکشد.

آموزش اصول ورزش دادن ماهیچه های صورت

این تمرین خطوط لبخند و چروک هاي زیر چشم را کم میکند. کف دست را روی گونه قرار دهید. گوشه لب ها را بالا بکشید به طوری که دندان ها و لثه هاي بالایی نشان داده شوند. ۳۰ ثانیه در همین حالت بمانید و بعد رها کنید. این تمرین را ۳ مرتبه تکرار کنید.

 

این ورزش برای ماهیچه هاي لب خوب هست. کف دست ها را روی صورت قرار دهید. کناره هاي بیرونی دست باید روی خط لبخند و پایین کف دست بالاتر از فک قرار بگیرد. سپس با کف دست ها روی صورت فشار دهید. لب ها را به هم فشار دهید و بعد کف دست ها را بالا به سمت بینی بکشید و ۱۰ ثانیه نگه دارید. این تمرین را ۳ مرتبه تکرار کنید.