پارس ناز پورتال

آموزش اکسید کردن نقره با روش خانگی

آموزش اکسید کردن نقره با روش خانگی

آموزش اکسید کردن نقره با روش خانگی 

برخی از افراد نقره را با طرح تیره تر دوست دارند که شما می توانید با اکسیده کردن آن،این کار را انجام دهید،اکسیده کردن را می تواند در خانه هم انجام داد. چگونه با زرده تخم مرغ نقره را اکسیده کنیم گاهی برای بهتر نشان دادن طرح روی آویز نقره بهتر است که پس زمینه ی آن تیره تر باشد.

 

برای این کار باید سطح نقره را با گوگرد پوشش داد. می توانید از محلول های تجاری استفاده کنید اما روش مقرون به صرفه تری هم وجود دارد.توجه داشته باشید که این روش در نقره (0.999) کاربرد ندارد، اما از آنجایی که بسیاری از طراحان و سازندگان جواهرات نقره از نقره ی 0.925 و یا پایین تر استفاده می کنند احتمالا در این رابطه مشکلی پیش نمی آید.

 

اگر تعداد زیادی جواهر و آویز نقره دارید دو عدد تخم مرغ را در آب جوش بیاندازید تا آبپز شوند. در غیر این صورت یکی هم کافی است.

 

سفیده ی تخم مرغ را بخورید. مواد پروتئینی غنی را هدر ندهید.

زرده تخم مرغ را در یک ظرف نگهداری مواد غذایی پلاستیکی قرار دهید.

 

یک توری سیمی روی آن قرار دهید تا از تماس مستقیم نقره و زرده تخم مرغ جلوگیری شود. اگر توری ندارید از دستمال کاغذی استفاده کنید. به هر حال نباید نقره با زرده تماس یابد زیرا باعث تیره شدن بیش از حد و البته سایه های ناهمگون روی سطح فلز می شود.

 

در ظرف را کاملا ببندید و یک روز کنار بگذارید. پس از یک روز نقره را بررسی کنید، اگر تیرگی مورد نظر شما حاصل نشده است، یکی دو روز دیگر هم صبر کنید.پس از آن نقره را با آب و صابون بشویید. و در پایان از یک پارچه ی نرم برای درخشان کردن سطح تیره شده استفاده کنید.

 

نکات و هشدارها

این روش در مورد مس و برنز نیز کاربرد دارد.قبل از اکسیده کردن نقره را کاملا تمیز کنید. حتی اثر انگشت هم پس از اکسیده شدن روی سطح نقره مشخص می شود.برای تمیز کردن سطح نقره از جلا سنج استفاده نکنید. تمام زحمت شما را به باد می دهد.زرده تخم مرغ پس از یک روز بد بو و خراب می شود. ظرف را در هوای آزاد باز کنید و البته آماده ی بوی وحشتناک آن باشید.

 

منبع : phow.ir