پارس ناز پورتال

آموزش تارتلت خرمالو خوشمزه و عالی

آموزش تارتلت خرمالو خوشمزه و عالی

آموزش تارتلت خرمالو خوشمزه و عالی 

برای شما طرز تهیه یک نوع شیرینی خوشمزه با نام تارتلت خرمالو را داریم که مورد علاقه کودکان هم هست و طعم بسیار خوبی دارد. در این مطلب طرز تهیه تارتلت خرمالو را به شما آموزش داده ایم. این تارتلت را درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید.

 

مواد مورد نیاز:
آرد (الک شده): 185 گرم
پودر قند: 55 گرم
کره: 125 گرم + به میزان لازم
زرده تخم مرغ: 1 عدد
آب لیمو ترش: 1 ق س
خرمالو (ورقه ای شده): 700 گرم
شکر: 1 ق س
پودر ژلاتین: 1 ق س
خامه فرم گرفته: به میزان لازم
آموزش تارتلت خرمالو خوشمزه و عالیروش پخت:
1- آرد و پودر قند را درون ظرفی ریخته و 125 گرم کره (سرد) را به آن بیفزایید و با نوک انگشت مخلوط کنید. سپس زرده تخم مرغ و آب لیموترش را به آن اضافه کرده و به وسیله دست ورز دهید تا خمیر یکنواختی حاصل شود. خمیر آماده شده را داخل کاسه ای قرار داده و با استفاده از دستمالی روی آن را پوشانده و به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید.

 

2- با استفاده از وردنه ای خمیر را روی سطح صاف و آردپاشی شده، به ضخامت 4 میلی متر پهن کنید.

 

3- مقداری کره (ذوب شده) را با استفاده از قلم مویی به قالب های کوچک کنگره دار مخصوص پای بمالید. از خمیر به اندازه قالب برش زده و داخل آن بگذارید و به وسیله دست آن را ثابت کنید. بعد با استفاده از چنگالی چند سوراخ داخل خمیر ایجاد کرده و روی آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و درون آن مقداری حبوبات بریزید (این کار را تکرار کنید تا خمیر تمام شود).

 

4- خمیر آماده شده را در طبقه وسط فر از قبل با دمای 180 درجه سانتی گراد گرم شده، به مدت 15 دقیقه قرار دهید. سپس از فر خارج کرده و حبوبات و کاغذ را بردارید. بعد 15 دقیقه دیگر در فر قرار داده و از فر خارج کنید. سپس بگذارید تا خنک شود.

 

5- خامه فرم گرفته را داخل قیفی با سرماسوره شکوفه ریخته و داخل پای قیف بزنید. سپس خرمالو را روی آن بچینید.

 

6- پودر ژلاتین را همواره با شکر داخل 1 پیمانه آب جوش ریخته و به روش بن ماری (حرارت غیرمستقیم بخار آب جوش) حل کرده و با استفاده از قاشقی روی خرمالو ریخته تا براق به نظر آید.