پارس ناز پورتال

آموزش ترفند جستجوی سریع در کروم

آموزش ترفند جستجوی سریع در کروم

آموزش ترفند جستجوی سریع در کروم 

کسانی که به طور حرفه ای از اینترنت و مرورگر استفاده می کنند معمولا کلید های میانبر را بلد هستند و از آن ها در سرعت بخشیدن کار خود استفاده می کنند. یکی از امکانات بسیار خوبی که امروزه تقریبا در تمام مرورگرها پشتیبانی می‌شود، جست‌وجوی سریع با وارد کردن کلمه کلیدی موردنظر در نوار آدرس مرورگر است.

 

به‌عبارت دقیق‌تر هنگامی که قصد داشته باشید در یکی از موتورهای جست‌وجوگر، عبارتی را جست‌وجو کنید به‌جای مراجعه به سایت موردنظر و وارد کردن عبارت در کادر جست‌وجو می‌توانید عبارت موردنظرتان را در نوار آدرس مرورگر وارد کرده و کلید اینتر را فشار دهید تا عملیات در جست‌وجوگر پیش‌فرض مرورگر آغاز شده

 

و فهرست نتایج در اختیار شما قرار گیرد.همان‌طور که پیشتر اشاره کردیم هر مرورگری در این شرایط ممکن است از جست‌وجوگر خاصی استفاده کند. به‌عنوان مثال مرورگر کروم از جست‌وجوگر گوگل استفاده می‌کند و مرورگر اج موتور جست‌وجوی بینگ را به‌طور پیش‌فرض به این کار اختصاص می‌دهد.

 

این روش جست‌وجو بسیار سریع است، اما در مواردی ممکن است در حال مشاهده محتوای یک سایت باشید و بخواهید عملیات جست‌وجوی سریع را نیز اجرا کنید. در این شرایط یا باید یک تب جدید ایجاد کرده و در تب جدید عبارت موردنظرتان را وارد کنید یا با استفاده از این ترفند در مرورگر کروم،

 

مرحله ایجاد تب جدید را نیز حذف کنید!تنها کاری که باید انجام دهید این است که در نوار آدرس موجود در تب فعلی، عبارت موردنظرتان را وارد کرده سپس کلید Alt را پایین نگه داشته و کلید اینتر را فشار دهید. (در سیستم‌عامل مک، کلید Command را پایین نگه داشته و اینتر را فشار دهید)

 

به‌طور خودکار یک تب جدید ایجاد شده و عملیات جست‌وجو در آن آغاز می‌شود.
نکته: انجام این کار در مرورگر اپرا نیز با پایین نگهداشتن کلید Shift و فشار کلید اینتر امکان‌پذیر است.