پارس ناز پورتال

آموزش تهیه تارت میوه ای شکلاتی خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه تارت میوه ای شکلاتی خوشمزه

آموزش تهیه تارت میوه ای شکلاتی خوشمزه 

در تارت میوه ای شکلاتی,میوه ها داخل خمیر شکلاتی قرار داده می شوند و شما می توانید از انواع میوه ها در تهیه این تارت استفاده کنید. 

 

مواد لازم جهت تهیه تارت میوه ای شکلاتی :

1. آرد معمولی : 250 گرم
2. پودر کاکائو : 3 قاشق غذاخوری
3. کره : 150 گرم
4. شکر دانه ریز : 40 گرم
5. آب : 3 قاشق غذاخوری
6. شکلات خالص : 50 گرم
7. مغز خشکبار , تفت داده : 50 گرم
8. میوه آماده شده : 350 گرم
9. مربا یا ژله زردآلو : 3 قاشق غذاخوری

 

طرز تهیه تارت میوه ای شکلاتی :

1. آرد و پودر کاکائو را در کاسه ای الک نمایید . کره را به قطعات کوچک تقسیم نموده و به آرد و کاکائو اضافه نمایید . آن ها را با نوک انگشت با هم ترکیب نمایید تا به شکل خرده های ریز نان در بیایند .

 

2. شکر را به مخلوط اضافه نمایید و سپس حدود یک تا دو قاشق غذاخوری آب اضافه نمایید تا به شکل خمیر صافی دربیاید . روی خمیر را بپوشانید و به مدت 15 دقیقه در یخچال قرار دهید .

 

3. روی سطح صافی , کمی آرد بپاشید و خمیر را پهن نمایید و کف شش قالب مخصوص تارت یک نفره را با این خمیر بپوشانید . روی خمیر را با استفاده از چنگال , سوراخ نمایید و با فویل بپوشانید . قالب ها را در فری که از قبل گرم شده روی حرارت 190 درجه سانتیگراد یا 375 درجه فارنهایت و یا عدد 5 فرهای گازی به مدت 10 دقیقه قرار دهید تا خمیر بپزد .

 

4. فویل را از روی خمیرها بردارید و مجدد آن ها را به مدت 5 تا 10 دقیقه داخل فر بگذارید تا خمیر ترد شود . سپس قالب ها را روی سینی مشبک فلزی بگذارید تا کاملا خنک شوند .

 

5. شکلات را آب نمایید و خشکبار خرد شده و تفت داده را در بشقابی بریزید . خمیرهای پخته را از قالب ها جدا نمایید . شکلات آب شده را به لبه های خمیر بمالید و در بشقاب خشکبار برگردانید تا خرده مغز خشکبار به تارت بچسبند . اجازه دهید تا مواد خودشان را بگیرند .

 

6. میوه ها را وسط تارت ها بگذارید و مربای زردآلو یا ژله رقیق شده با یک قاشق غذاخوری آب , را روی میوه ها بمالید . تارت ها را تا موقع مصرف سرد و خنک نگه دارید .

 

توصیه سرآشپز جهت تهیه تارت میوه ای شکلاتی :

در صورت تمایل , می توانید داخل تارت ها را قبل از قرار دادن میوه , از خامه شیرین شده پر نمایید و یا برای داشتن طعمی شکلاتی می توانید 225 گرم مایه شکلات فندقی را با ماست سفت یا خامه فرم گرفته مخلوط نموده و وسط تارت ها را پر نمایید .