پارس ناز پورتال

آموزش تهیه خامه فرم گرفته برای کیک

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه خامه فرم گرفته برای کیک

آموزش تهیه خامه فرم گرفته برای کیک 

امروز میخواهید طرز تهیه خامه فرم گرفته را به شما آشپزهای محترم آموزش دهیم برای شکل گرفتن خامه به نکات زیر دقیق توجه کتید تا یک خامه خوب درست کنید و نوش جان کنید.در ادامه مطلب با ما همراه باشید. به منظور آماده سازی خامه فرم گرفته به مواد زیر احتیاج داریم :

 

خامه پاستوریزه : 2 لیوان
شکر : 1/2 لیوان

 

طرز تهیه خامه فرم گرفته:

خامه ای مناسب فرم دادن کیک است که دارای حداقل 30 درصد چربی و بیشتر باشد ، این نوع خامه در جهان به وپینگ کرم معروف می باشد ، این خامه به راحتی با همزن فرم گرفته و منسجم و سفت می شود.بدلیل مشکل در دسترسی به ابن نوع خامه می توانید از خامه های قنادی که بصورت کیلویی در فروشگاه های لوازم قنادی به فروش می رسند استفاده کنید.

آموزش تهیه خامه فرم گرفته برای کیک

اما اگر تنها خامه صبحانه در اختیار دارید در این بخش می آموزید که چگونه به آن فرم دهید. ابتدا آب اضافی خامه را دور بریزید .خامه را درون کاسه فلزی بریزید و نصف شکر را به آن اضافه کنید و کمی مخلوط نمائید ( هم نزنید فقط شکر لابلای خامه برود کافی است )سپس درون فریزر قرار دهید تا خامه یخ بزند.

 

کاسه حاوی خامه را به مدت 30 دقیقه درون فریزر قرار دهید ( خامه باید یخی شود اما تا اندازه ای که بتوانید رگه های یخی در خامه مشاهده کنید ) ، اگر رگه های یخی ایجاد نشد مدت زمان بیشتری در فریزر قرار دهید.خامه یخی را درون کاسه ای بریزید.

آموزش تهیه خامه فرم گرفته برای کیک

( ظرف باید بزرگ باشد چون حجم خامه چند برابر می شود ) و با همزن برقی شروع به هم زدن خامه کنید.در ابتدای هم زدن خامه کاملا شل می شود ، همچنان با همزن بزنید ( 5 – 10 دقیقه زمان می برد ) تا خامه یکدست شود سپس باقی مانده شکر را اضافه کنید.خامه را تا جایی بزنید که اثر پره های همزن روی خامه باقی بماند

 

و با برگرداندن کاسه خامه نریزد.پس از آماده شدن خامه می توانید 2 قطره از اسانس مورد علاقه تان را به خامه اضافه کنید و برای تزئین کیک و … استفاده نمائید.خامه اضافه را می توانید درون فریزر در ظرف در بسته نگهداری کنید و برای استفاده مجدد فقط باید با همزن چند دقیقه خامه را بزنید تا مجدد فرم بگیرد.