پارس ناز پورتال

آموزش تهیه خمیر جادویی همه کاره

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه خمیر جادویی همه کاره

آموزش تهیه خمیر جادویی همه کاره 

در تهیه کیک ها و پیراشکی ها و هر چیزی که خمیر در آن به کار رفته است،طرز خمیر درست کردن واقعا یک هنر است. 

 

مواد لازم برای خمیر جادویی:

آرد ۳ لیوان 
 خمیر مایه ۳ قاشق چایخوری
 تخم مرغ۱ عدد 
 شیر یا آب۱ لیوان 
روغن۶ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
شکر۴ قاشق چایخوری

طرز تهیه خمیر جادویی:

۱- خمیر مایه، شیر ولرم ( شیر گرمی که دست را نسوزاند ) و 1 قاشق چایخوری شکر را داخل کاسه ای بریزید و مخلوط کنید سپس 5 – 10 دقیقه کناری قرار دهید تا خمیر مایه عمل کند ( کف کند ).

 

۲- تخم مرغ، باقیمانده شکر، روغن و نمک را داخل کاسه دیگری بریزید و مخلوط کنید تا یکدست شوند، خمیر مایه را با چند قاشق آرد را مخلوط کنید و به مواد تخم مرغی اضافه کنید، کمی هم بزنید تا مواد ترکیب شوند سپس باقی مانده آرد را اضافه کنید.

 

۳- پس از مخلوط کردن مواد را با دست ترکیب کنید تا خمیر جمع شود، روی سطح کار ارد بپاشید و خمیر را روی سطح کار قرار دهید، خمیر را 10 دقیقه ورز دهید ( مکرر روی سطح کار بکوبید و باز کنید )، آنقدر ورز دهید تا خمیر نرم و لطیفی بدست بیاید.

 

۴- داخل کاسه ای را چرب کنید و خمیر را داخل کاسه قرار دهید، روی خمیر را بپوشانید و در جای گرمی 1 ساعت استراحت دهید تا حجم خمیر 2 برابر شود، پس از آماده شدن پف خمیر را با فشار دست بگیرید.

 

۵- این خمیر بسیار خوش دست بوده و کار با آن بسیار راحت است، بافت و ماندگاری خوبی دارد و می توانید تا چند روز در یخچال و داخل کیسه فریزر بسته بندی و نگهداری اش کنید.

 

نکته:

این خمیر بسیار ترد و سبک است و مناسب برای انواع غذاها، پیراشکی، کلوچه ،نان صبحانه، نان شکم پر، پیتزا و… است، حتی می توانید آن را در روغن سرخ کنید، این خمیر جادویی خمیری همه کاره است.