پارس ناز پورتال

آموزش تهیه رولت توت فرنگی خوشمزه

آموزش تهیه رولت توت فرنگی خوشمزه

آموزش تهیه رولت توت فرنگی خوشمزه 

رولت توت فرنگی زیبایی ظاهری دارد و رنگ قرمز آن اشتهای شما را تحریک می کند,غنی از فیبر است که به هضم غذا کمک می کند. 

 

مواد لازم جهت تهیه رولت توت فرنگی :

1. تخم مرغ : 3 عدد
2. شکر قهوه ای : 100 گرم
3. اسانس وانیل : 1 قاشق چای خوری
4. آرد : 75 گرم
5. شکر دانه درشت : 1 قاشق غذاخوری
6. توت فرنگی درسته : 200 گرم
7. توت فرنگی خرد شده : 450 گرم

 

طرز تهیه رولت توت فرنگی :

1. فر را با دمای 190 درجه سانتی گراد یا 375 درجه فارنهایت روشن نمایید .

 

2. ظرف مورد نیاز با سایز 30 در 20 سانتی متر را آماده نمایید . تخم مرغ ها و اسانس وانیل و شکر قهوه ای را با هم مخلوط نمایید . با همزن به مدت 10 دقیقه مخلوط نمایید تا زمانی که در حین همزدن خط های همزن روی مخلوط باقی بماند .

 

سپس آرد را اضافه و مخلوط را در سینی بریزید و به طور یک دست پهن نمایید , به مدت 15 دقیقه داخل فر قرار دهید تا کاملا پخته شود .

 

3. پس از پخت دانه های درشت شکر را روی آن بپاشید و یک کاغذ روغنی را روی آن قرار دهید و لایه اسفنجی رولت را روی کاغذ برگردانید . سپس از یک گوشه رولت به گوشه دیگر آن به همراه کاغذ روغنی رول نموده و پس از خنک شدن آن را باز نمایید . کاغذ را جدا نموده و داخل آن را با توت فرنگی های خرد شده و شکر زده شده که به صورت یک مربای غلیظ در آمده , پر و دوباره رول نمایید .

 

4. جهت سرو نمودن به رول های کوچک تقسیم و با توت فرنگی تزیین نمایید .

 

توصیه سرآشپز جهت تهیه رولت توت فرنگی :

جهت افزایش فیبر هر نوع کیک و شیرینی بهتر است از آرد قهوه ای استفاده نمایید اما این کیک اسفنجی جهت حفظ تردی و نرمی نیاز به آرد سفید دارد .

 

رولت توت فرنگی کم چرب بوده و به دلیل وجود توت فرنگی سرشار از ویتامین C و پتاسیم است . بیماران کلیوی در مصرف آن باید احتیاط لازم را بنمایند و افرادی که فشار خون دارند از توت فرنگی بیشتری در واحد مصرفی استفاده نمایند . جهت کاهش میزان کالری از اضافه نمودن شکر به توت فرنگی ها خودداری نمایید .