پارس ناز پورتال

آموزش تهیه مافین آناناس خوش طعم

آموزش تهیه مافین آناناس خوش طعم

آموزش تهیه مافین آناناس خوش طعم 

کیک های کوچکی که برای عصرانه بهترین گزینه هستند و وقتی مهمان برای وقت عصر دارید می توانید با این خوراکی از وی پذیرایی کنید و هنر آشپزی خود را هم نشان دهید. مافین نوعی کیک خوشمزه است که سریع آماده می شود و برای عصرانه بسیار مناسب است. مافین در طعم های مختلف درست می شود. در این مطلب مافین سیب و آناناس را به شما آموزش داده ایم.

 

مواد لازم:

سیب پوست‌گرفته و خردكرده 400 گرم
آرد 300 گرم
بیكینگ پودر 2 قاشق چایخوری
دارچین 2 قاشق چایخوری
نمك یك‌چهارم قاشق چایخوری
شكر قهوه‌ای 125 گرم
شیر 350 میلی‌لیتر
تخم‌مرغ 2 عدد
وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری
كره‌آبكرده و سردشده 150 گرم
گردوبرشته و خردكرده 60 گرم
آناناس خردكرده 100 گرم

آموزش تهیه مافین آناناس خوش طعم

طرز تهیه:

1-فر(تاون) را با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و قالب 12 تائی مافین را با كپسول‌های كاغذی بپوشانید. آن‌گاه سیب را با قدری آب بپزید و بگذارید خنك شود.

 

2-سپس آرد، بیكینگ پودر، دارچین و نمك را با هم مخلوط و الك كنید، شكر را بیفزائید و در مركز آن،حفره‌ای ایجاد نمائید. حالا شیر، تخم‌مرغ‌ها و وانیلین را با مفتول سیمی بزنید و كره را اضافه كنید.

 

3- اكنون مایه‌ فراهم‌كرده را درون حفره‌ مواد خشك بریزید و با قاشق فلزی مخلوط سازید. بعد گردو، آناناس و سیب را بیفزائید و فقط در حد مخلوط‌‌شدن هم بزنید.

 

4-اینك مایه را درون كپسول‌ها بریزید و به مدت تقریبی 20-25 دقیقه در فر بپزید. همین كه مافین‌ها خنك شدند، رویشان را با كرم گاناش و دراژه‌های بادامی تزئین كنید و برای پذیرائی، در دیس زیبائی بچینید.

 

5-سپس 30 گرم كره به كرم اضافه نمائید و آن را از روی حرارت بردارید. حالا بگذارید كرم كاملاً خنك شود. اكنون آماده‌ مصرف است.

 

یادآوری:

1-برای تهیه‌ كرم گاناش، 100 گرم خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید تا گرم شود. آن‌گاه 200 گرم شكلات سیاه خردكرده را به خامه بیفزائید و مخلوط كنید.

 

2-از هم زدن زیاد مایه‌ مافین خودداری كنید. زیرا موجب سفت‌شدن آن می‌شود.4-اینك مایه را درون كپسول‌ها بریزید و به مدت تقریبی 20-25 دقیقه در فر بپزید. همین كه مافین‌ها خنك شدند، رویشان را با كرم گاناش و دراژه‌های بادامی تزئین كنید و برای پذیرائی، در دیس زیبائی بچینید.