پارس ناز پورتال

آموزش تهیه موس شکلاتی دسر عاشقانه برای همسر

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه موس شکلاتی دسر عاشقانه برای همسر

آموزش تهیه موس شکلاتی دسر عاشقانه برای همسر 

اگر تمایل دارید تا برای همسر خود دسر درست کنید و دو نفری با هم نوش جان کنید بهترین گزینه پیشنهادی ما به شما موس شکلاتی است. موس شکلاتی بی شک یکی از دسرهای بسیار ساده و در عین حال مجلسی است که با نوش جان کردنش حال آدم را خوب میکند.

 

مواد لازم:

۲۴۰ گرم شکلات تخته ای ۷۰ درصد
۱/۳ لیوان شیر پر چرب (۸۰ میل)
۳ قاشق غذاخوری شکر
۱/۸ قاشق چایخوری نمک
۲ عدد زرده تخم مرغ
۴ عدد سفیده تخم مرغ
۲۰۰ گرم خامه

 

طرز تهیه:

1. شکلات را به روش بن ماری ذوب کنید. ظرف حاوی شکلات ذوب شده را کنار بگذارید. شیر و شکر را در ظرفی متوسط ریخته روی حرارت قرار دهید تا شکر کاملا در شیر حل شود. وقتی به نقطه جوش رسید از روی حرارت بردارید. زرده تخم مرغ را بوسیله چنگال کمی مخلوط کنید.

 

2. سپس قطره قطره شیر را به زرده تخم مرغ افزوده بوسیله همزن سیمی مخلوط کنید. اگر یکمرتبه همه شیر را به زرده اضافه کنید باعث سفتی زرده شده دسر شما نابود میشود. پس کمی حوصله به خرج دهید. وقتی نصف شیر را کم کم اضافه کردید. دمای شیر و تخم مرغ به نسبت مساوی میرسد. باقی شیر را یکمرتبه اضافه کرده برای ۳۰ ثانیه دیگر به هم زدن ادامه دهید.

 

3. شکلات ذوب شده را که حالا ولرم شده است. به مخلوط شیر اضافه کرده بوسیله همزن سیمی آنقدر بزنید تا مواد کاملا یکدست شود.

 

4. سفیده تخم مرغ را به روش بن ماری روی حرارت قرار دهید. مرتب هم بزنید. تا گرمای سفیده کمی از دمای بدنتان بیشتر شود. و وقتی به سفیده دست می زنید نسوزید. سفیده را از روی حرارت غیر مستقیم برداشته به آن نمک را افزوده سراغ همزن برقی بروید. بوسیله همزن برقی آنقدر سفیده را مخلوط کنید که رد پره های سیمی همزن کاملا روی سفیده برجای بماند. یک سوم سفیده را به مخلوط شکلاتی افروده به وسیله لیسک به آرامی مخلوط کنید.

 

5. باقی سفیده را نیز در دو مرحله افزوده به آرامی هم بزنید. خامه قنادی را آنقدر بزنید تا کاملا حجم پیدا کرده سفت شود. خامه را به مخلوط شکلاتی افزوده به آرامی مخلوط کنید تا یکدست شود. ۶ عدد گیلاس آماده کرده از موس شکلاتی پر کنید. به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید. سپس با مربای آلبالو و خامه تزئین کرده سرو کنید.