پارس ناز پورتال

آموزش تهیه نان رول هویجی خوشمزه

آموزش تهیه نان رول هویجی خوشمزه

آموزش تهیه نان رول هویجی خوشمزه 

نان رول هویجی با ظاهر خوبی که دارد اشتها را حسابی باز می کند و می توانیم با خوردن آن طعم عالی را احساس کنیم. با کمترین استفاده از روغن و آرد می توانید یک پیش خوراک سالم و مجلسی برای مهمانی های خود در حد یک سر آشپز حرفه ای تهیه کنید. با ما با یک رسپی جدید همراه باشید.

 

مواد لازم:

۳ عدد تخم مرغ
۳ عدد هویج متوسط
۱ عدد پیاز کوچک
۲ قاشق غذاخوری آرد
نمک

 

مواد لازم میانی:

۱ کاسه ماست چکیده
۱ حبه سیر
۲ قاشق غذاخوری
آموزش تهیه نان رول هویجی خوشمزهطرز تهیه:

1-پیاز را کاملا ریز خرد کنید. به همراه روغن زیتون تفت دهید. هویج را رنده ریز کرده به پیاز اضافه کنید. مراقب باشید نسوزند مرتب هم بزنید تا هویج کاملا نرم شود. نمک را افزوده ظرف را از روی حرارت بردارید تا خنک شود.

 

2-سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا کرده هر کدام را در ظرفی جداگانه آنقدر بزنید تا حجم پیدا کنند. سفیده باید کاملا سفت شود.

 

3-به زرده مخلوط هویج را اضافه کرده به آرامی مخلوط کنید. آرد را افزوده کمی هم بزنید تا آرد با مواد یکدست شده به چشم نیاید. حالا نوبت سفیده ها است. سفیده تخم مرغ را در چند مرحله به مواد افزوده به آرامی توسط لیسک به شکل دورانی مخلوط کنید.

 

4-روی سینی فر کاغذ روغنی انداخته بوسیله برس کمی چرب کنید. مخلوط آماده شده هویجی را روی سینی پهن کرده بوسیله لیسک رویش را صاف کنید. دقت کنید به اندازه مساوی تمام گوشه ها پوشیده شوند. سینی را در فر از قبل گرم شده با درجه حرارت ۱۸۰ به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید تا بپزد. مراقب باشید بیش از حد نپزد که کاملا خشک شود.

 

5-وقتی هنوز نان داغ است از کاغذ جدایش کرده روی کاغذ روغنی تمیزی قرار داده شبیه ساندویج نان را رول کرده دورش کاغذ روغنی را بپیچید. ماست، سیر رنده شده و اندکی نمک را مخلوط کنید. وقتی نان خنک شد. ماست را رویش پخش کنید. روی ماست جعفری خرد شده پاشیده دوباره نان را رول کرده به مدت ۳ الی ۴ ساعت در یخچال قرار دهید. سپس برش زده سرو کنید.