پارس ناز پورتال

آموزش تهیه نان کدو حلوایی خوشمزه و عالی

آموزش تهیه نان کدو حلوایی خوشمزه و عالی

آموزش تهیه نان کدو حلوایی خوشمزه و عالی 

نان کدو حلوایی برترین غذایی برای فصل پاییز میباشد که هم نیروبخش هست هم مزه بی نظیری دارد بنابراین آن را با هم درست میکنیم. پاییز هست و جشن رنگ ها و فصل کدو حلوایی. با این نان لذیذ و نیروبخش پاییزتان را لذیذ کنید.

 

مواد لازم;

آرد; 450 گرم
خمیرمایه; 20 گرم
شکر; 3 ق سوپ خوری
شیر; 150 میلی لیتر
کدوحلوایی پوره شده; یک دوم پیمانه
تخم مرغ; یک شماره
کره «ذوب شده»; 2 ق س

 

مواد لازم رویه;

کره; یک ق س
شکر; 2 ق س
آرد; 2 ق س
پودر دارچین; یک دوم ق چ
تخم مرغ; یک شماره

 

طرز تهیه;

1. برای تهیه خمیر، آرد، خمیرمایه، شکر و شیر را در ظرف مناسبی با هم مخلوط کرده و حدود 10 دقیقه کنار بگذارید. کره ذوب شده، تخم مرغ و کدوحلوایی پوره شده را اضافه و مخلوط کنید. خمیر ار حدود 10 دقیقه ورز دهید تا صاف و یکدست شود. روی خمیر را با پارچه اي تمیز و نمناک بپوشانید و حدود یک ساعت در محلی گرم قرار دهید تا ورآید.

 

2. برای تهیه رویه، کره، شکر، آرد و پودر دارچین را با هم مخلوط کنید و تا زمان بهره گیری در یخچال قرار دهید.

 

3. خمیر ورآمده را به شش قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت خمیر را مجدد به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. هر قسمت خمیر را روی سطح کار رول کنید. هر سه رول خمیر را از یک انتها به هم متصل کرده و به صورت گیس بافت روی هم قرار دهید.

 

4. گیس بافت هاي خمیر را به سینی فر پوشیده شده با کاغذ روغنی انتقال داده و حدود 30 دقیقه استراحت دهید. سپس تخم مرغ را کمی زده و با برس روی انها بمالید و مخلوط رویه را روی انها بپاشید.

 

5. سینی فرد را حدود 25 الی 30 دقیقه در فر از گذشته گرم شده با دمای 170 درجه سانتی گراد «325 درجه فارنهایت» قرار دهید تا نان ها بپزند و طلایی و برشته شوند.