پارس ناز پورتال

آموزش تهیه پیتزا پاکتی خوشمزه و عالی

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه پیتزا پاکتی خوشمزه و عالی

آموزش تهیه پیتزا پاکتی خوشمزه و عالی 

پیتزاهاي خوشمزه و عالی رابا هم درست می‌کنیم و از طعم خوب آن لذت می‌بریم. چـه بهتر کـه بـه سراغ پیتزای پاکتی برویم و آنرا امتحان کنیم. دوستان این پیتزا و پیتزاهایی کـه گذاشتم رابا همین خمیر درست کردم «البته کمی مقدار آب رو بیشتر ریختم بهمین نسبت آرد بیشتر شد» یک سینی 28*23 یک ظرف گرد 20 سانت و این پیتزا پاکتی را در قالب لوف درست کردم.

 

مواد لازم برای پیتزا پاکتی :

 آب گرم 3/4 پیمانه
 شکر 2 قاشق غذاخوری
 خمیر مایه فوری 1 قاشق چایخوری
نمک  1 قاشق چایخوری
روغن زیتون یا مایع1 قاشق غذاخوری
* آرد2 پیمانه

 

* آرد معمولی «میتوانید 1 پیمانه آرد معمولی و یک پیمانه آرد نان استفاده کنید»

 

طرز تهیه خمیر پیتزا پاکتی :

آب گرم را دریک ظرف بزرگ بریزید شکر رابه آن اضافه کنید و کمی مخلوط نمایید، بعد خمیر مایه را اضافه کنید اجازه دهید کمی بماند تا خمیر مایه فعال شود بعد نمک و روغن و آرد را اضافه کنید و برای 10 دقیقه خوب ورز دهید «خمیر بـه دست نمی چسبد و لطیف اسـت و حالت کشسانی دارد» کف ظرفی را کمی روغن بریزید خمیر را در آن بچرخانید تا همه ی جای خمیر بـه روغن آغشته شود و روی ظرف را بپوشانید و اجازه دهید حجم خمیر دو برابر شود. 

 

نکته: اگر دید خمیر چسبنده هست کم کم روی سطح را آرد بپاشید تا چسبندگی بر طرف شود. دلیل آن تفاوت در ظرفیت آرد اسـت. مراقب باشید خمیر لطافتش را داشته باشد.بعد از استراحت خمیر کف ظرف مورد نظرتان را کمی چرب کنید و خمیر پیتزا را نازک با دیت در ظرف باز کنید و با مواد دلخواه تان پیتزا را آماده کنید.

 

مـن از ترکیب گوشت چرخ کرده و ذرت و قارچ و فلفل دلمه اي رنگی و سبزی گشنیز و تکه هاي کوچک گوشت استیکی و گوجه گیلاسی و هم چنین سس پیتزا کـه خودم همیشه تهیه می‌کنم، درست کردم.

 

طرز تهیه سس پیتزا :

3 الی 4 قاشق غذاخوری رب گوجه 

مقداری سرکه 

کمی آب 

نمک و فلفل سیاه و پودر سیر و روغن زیتون یا مایع

 

کمی شکر «کـه می‌توانید بجای شکر از سس گوجه کـه شیرین اسـت استفاده کنید کـه خیلی هم خوشمزه می‌شود»

 

تمام مواد رابا هم مخلوط کنید باید سس نسبتا غلیظی شود مزه کنید باید طعم سرکه داخل آن مشخص باشد ولی تیز نباشد. باید بـه طعم متعادلی داخل سس برسید مزه آب ندهد برای همین طبق معمول میزان سرکه بیشتر از آب اسـت. مـن چشمی مواد را می ریزم. طبق معمول شکر را برای متعادل کردن طعم می ریزم ولی شـما دوست نداشتید نریزید. ولی از مـن گفتن سس را خوشمزه میکند.

 

قالب لوف را کمی چرب کنید خمیر را نازک پهن کنید و سعی کنید خمیر را تا دیواره ها باز کنید«ممکن اسـت خمیر از دیواره ها سر بخورد کـه ایرادی ندارد کمی کـه جای دست برای چسباندن خمیرها داشته باشید کافی اسـت» مواد پیتزا را بچینید و پنیر فراوان بریزید خمیر رویی را نازک باز کنید روی مواد بگذارید و سعی کنید خمیر کف رابه خمیر بالا بچسبانید. ودر آخر روی خمیر سس بزنید.