پارس ناز پورتال

آموزش تهیه کیک پرتقالی کاکائویی خوشمزه

آموزش تهیه کیک پرتقالی کاکائویی خوشمزه

آموزش تهیه کیک پرتقالی کاکائویی خوشمزه 

ترکیب دو ماده خوشمزه پرتقال و کاکائو طعم بسیار عالی به این کیک داده است و حتما به شما پیشنهاد می کنیم این کیک را تهیه نمایید. فصل پرتقال است. با پرتقال و کاکائو، یک کیک خوشمزه درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. خوب است برای یکبار هم که شده طعم های جدید را امتحان کنیم. این کیک برای دورهمی های دوستانه آخر هفته بسیار مناسب است.

 

مواد لازم:

3 پیمانه بادام پودر شده
2 /1 و 1 پیمانه بیکینگ‌پودر
2 /1 ق چ نمک
2 /1 پیمانه کره آب‌شده
2 /1 پیمانه شکر
3 عدد تخم‌مرغ
1 ق چ رنده پوست رنده شده لیمو
4 /1 پیمانه آب‌پرتقال
آرد

 

مواد لازم برای لایه کاکائویی:
200 گرم شکلات خردشده
2 ق س کره
2 ق س پودر کاکائو
2 /1 ق چ پودر وانیل

آموزش تهیه کیک پرتقالی کاکائویی خوشمزهطرز تهیه: 
1 فر را با دمای 180 درجه سانتی‌گراد روشن کنید تا گرم شود. برای آماده کردن لایه کاکائویی، در یک کاسه کوچک تکه‌های شکلات را همراه با کره و پودر کاکائو بریزید و آن را روی بخار آب قرار دهید تا شکلات و کره آب‌شده و مواد با هم مخلوط شوند. پودر وانیل را هم اضافه کرده و هم بزنید، سپس آن را از روی حرارت بردارید.

 

2 در یک کاسه بزرگ‌تر بادام پودر شده، بیکینگ‌پودر و نمک را با هم مخلوط‌کنید. در یک کاسه دیگر کره را با همزن برقی بزنید تا نرم و یکدست شود، سپس شکر را اضافه کرده و به هم زدن ادامه دهید تا با هم مخلوط شوند؛ البته حدود 2 دقیقه به هم زدن ادامه دهید.

 

3 در این مرحله تخم‌مرغ‌ها را دانه‌دانه اضافه کرده و بعد مواد را خوب بزنید، سپس رنده پوست لیمو را اضافه کنید و به هم زدن ادامه دهید.

 

4 حالا نیمی از مخلوط آرد را اضافه کنید و به‌آرامی هم بزنید تا آرد و مواد خوب با هم مخلوط شوند، سپس آب‌پرتقال را اضافه کنید و هم بزنید. در انتها بقیه مخلوط آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا مایه کیک آماده شود.

 

5 قالب را با مقداری روغن چرب کنید. نیمی از مایه کیک را داخل قالب بریزید، سپس نیمی از مایه کاکائویی را روی آن بریزید و با کمک چنگال آن را پخش کنید. حالا بقیه مایه کیک را بریزید. قالب را به مدت 60-55 دقیقه داخل فر قرار دهید تا کیک بپزد، سپس قالب را از فر درآورید و صبر کنید تا کمی خنک شود.