پارس ناز پورتال

آموزش تهیه کیک کدو بادمجان خوشمزه

آموزش تهیه کیک کدو بادمجان خوشمزه

آموزش تهیه کیک کدو بادمجان خوشمزه 

بهترین مزه و طعم را می توانید در کیک امروز ما مشاهده کنید که کیک کدو بادمجان نام دارد و برای پیک نیک و بیرون رفتن بهترین گزینه است. ترکیب کدو سبز و بادمجان از قدیم وجود داشته، اما انگار دیگر دارد از یادها می رود. برای همین طرز تهیه غذایی را به شما آموزش داده ایم که کیک کدو بادمجان نام دارد و شما را یاد قدیم ها می اندازد.

 

مواد لازم:

بادمجان 2 عدد
کدو سبز 2 عدد
پنیر پیتزا به میزان لازم
خامه ترش 3 قاشق غذاخوری
پنیر پارمزان به میزان لازم
نمک به میزان لازم
آبلیمو به میزان لازم
فلفل به میزان لازم
آموزش تهیه کیک کدو بادمجان خوشمزهطرز تهیه:
1. ابتدا کدو را به صورت نواری برش داده و بشویید و داخل آبکش قرار داده و خوب خشک کنید. کدو را به همراه مقداری آبلیمو و کمی روغن زیتون و فلفل و نمک داخل نایلون قرار داده و نیم سات داخل یخچال استراحت دهید.

 

2. بادمجان را پوست کنده و به صورت نوارهای باریک برش بزنید و به آن نمک زده و 15دقیقه استراحت دهید و بعد آن را شسته و خوب خشک کنید و در در روغن سرخ کنید تا طلایی شود.

 

3. کدو را نیز بعد از استراحت دادن خشک کرده و در روغن سرخ کنید.ظرفی مناسب را انتخاب کرده و آن را به خوبی چرب کنید یک لایه بادمجان ته ظرف قرار دهید و روی آن مقداری نمک و فلفل بپاشید سپس مقداری پنیر پیتزای رنده شده روی آن بپاشید ، لایه بعدی را با برش های کدو پوشش دهید و روی آن مجدد کمی پنیر قرار دهید.به همین ترتیب تا انتها ادامه دهید .

 

4. لایه آخر را با خامه ترش بپوشانید و روی آن پنیر پارمزان رنده شده بپاشید ، ظرف را داخل فر با دمای 180 درجه سانتیگراد به مدت 20 دقیقه قرار دهید تا پنیر روی کیک آب شود و بادمجان های ته ظرف کمی برشته شوند سپس به همان صورت داغ برش بزنید و به همراه سالاد سرو کنید.

 

نکات:
1) در صورت تمایل بین لایه ها گوجه سرخ شده (حلقه شده) هم قرار دهید.

 

2) این کیک را میتوانید تنها با بادمجان و گوجه هم طبخ کنید.

 

3) در صورت تمایل بین لایه ها مقداری گرد غوره یا گرد لیمو عمانی هم بپاشید.