پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن تخم مرغ به روش جدید

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش درست کردن تخم مرغ به روش جدید

آموزش درست کردن تخم مرغ به روش جدید

تخم مرغ را مي توان به روشهای نوین و اخیر هم درست کرد که هم تنوع ایجاد مي کند و هم طعم اخیر را تجربه مي کنید. شیوه هاي فراوانی برای تخم مرغ درست کردن وجود دارد، آب پز، نیمرو، املت،پختن هر دو طرف ، عسلی و… اما شاید از این شیوه ها خسته شده باشید و بخواهید صبحانه اي با شکل اخیر میل کنید.

 

تری لین فیشر و جنی پارک نویسندگان کتاب  {تخم مرغ کامل} «The Perfect Egg »، تکنیک بسیار جدیدی را ابداع کرده اند که از این روتین تکراری در بیایید. نام این صبحانه تخم مرغ در ابرها هست. در واقع زرده نرم تخم مرغ در بین سفیده پف کرده اي که مثل ابر شده باعث گزینش چنین اسمی برای این صبحانه هست.

 

چرا هم زدن سفیده تخم مرغ باعث پف کردنش مي شود؟

این جادوگری نیست، سفیده تخم مرغ از ۹۰ درصد آب تشکیل شده هست، اما مولکول هاي عامل پف کردن ترکیبی میباشند از پروتئین هاي دافع آب و عاشق آب. وقتی سفیده را بهم مي زنیم این پروتئین ها با هوا تماس پیدا مي کنند، یکی از انها به هوا مي چسبد و دیگری به آب، بنابراین حباب ساخت مي شود. تداوم بهم زدن حباب هاي بیشتری ساخت مي کند، بنابراین لایه کف آلود ضخیمی به وجود مي آید.

 

سفیده هاي تخم مرغ زده شده، نقش پنهانی در غذاهایی مثل کیک و وافل دارند، اما در این دستور پخت دیگر نوبت خودشان هست که به تنهایی بدرخشند.

 

مواد لازم:

۴ عدد تخم مرغ

یک چهارم قاشق غذا خوری نمک

فلفل

یک و یک دوم قاشق غذا خوری، پنیر پارمسان « اختیاری »

 

روش پخت:

۱- فر را تا دمای ۳۷۵ درجه فارنهایت گرم کنید، سپس روی یک سینی پخت را با ورق هاي روغنی بپوشانید، مطمئن شوید کاغذ کاملا صاف باشد تا تخم مرغ رویش اثبات بماند.

 

۲- سفیده و زرده تخم مرغ ها را جدا کنید، و در دو کاسه گوناگون قرار دهید. کاملا مواظب باشید که تمام سفیده ها از زرده ها جدا باشد. زرده تخم مرغ حاوی روغن هست و کوچکترین زرده اي در سفیده تخم مرغ کف کردنش را بسیار دشوار مي کند، هر چقدر هم سخت بهم بزنید فایده اي نخواهد داشت.

آموزش درست کردن تخم مرغ به روش جدید

۳- سفیده ها را با همزن برقی و درجه متوسط رو به بالا بهم بزنید تا سفیده ها کف آلود شوند « اگر همزن را داخل و خارج کفی که ساخت کردید بکنید، مقدار کف ساخت شده ممکن هست کاهش پیدا کند».

 

۴- حالا پارمسان را اضافه کنید، گرچه اگر دوست دارید، با یک کفگیر پلاستیکی پنیرها را داخل سفیده قرار دهید. فقط باید خیلی آرام اینکار را انجام دهید، اگر کمی فشار را بالا ببرید کف از دست مي رود.

آموزش درست کردن تخم مرغ به روش جدید

۵- سفیده تخم مرغ را « که حالا کف کرده » با فنجان روی سینی پخت انتقال دهید. باید سفیده تخم مرغ را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کنید.

آموزش درست کردن تخم مرغ به روش جدید

۶- با پشت یک قاشق فلزی در وسط هر کدام از سفیده ها یک حفره کوچک ایجاد کنید.

 

۷- کاسه حاوی زرده تخم مرغ را با احتیاط شیب دهید تا زرده تخم مرغ درون قاشق بیفتد و سپس زرده را وسط سفیده تخم مرغ ابری شکل قرار دهید. همین کار را برای سه سفیده دیگر هم انجام دهید.

آموزش درست کردن تخم مرغ به روش جدید

۸- سینی را روی صفحه سیمی مرکز فر قرار دهید و بپزید – اگر مي خواهید زرده شل باشد ۱۰ دقیقه و اگر مي خواهید خامه اي باشد ۱۵ دقیقه بپزید.

 

۹- فلفل و نمک را روی آن بریزید، و سپس از این تخم مرغ با شکلی اخیر لذت ببرید.

آموزش درست کردن تخم مرغ به روش جدید

این تخم مرغ ابری شکل با سبزیجات معطر و روی نان تست طعمی بی نظیر پیدا مي کند.