پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن تخم مرغ نیمرو در فر

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش درست کردن تخم مرغ نیمرو در فر

آموزش درست کردن تخم مرغ نیمرو در فر 

شما می‌توانید نیمروی خوشمزه را در فر درست کنید و از خوردن آن با طعم خاص و بینظیر لذت ببرید. ما طرز تهیه آن را به شما آموزش می‌دهیم. در این مقاله یک وعده مفصل صبحانه را به شما آموزش داده ایم. حتی میتوانید بعنوان وعده اصلی هم از این غذا بهره گیری کنید.

 

مواد لازم:
تخم مرغ 4 عدد
شیر «یا خامه کم چرب» شیر 1/4 فنجان
موسیر «خرد شده» 2 قاشق سوپخوری
آویشن «تازه، هرد شده» نصف قاشق چایخوری
رزماری «تازه، خرد شده» نصف قاشق چایخوری
پنیر پارمزان «رنده شده» 1 قاشق سوپخوری
نان تست «برای سرو کردن» به تعداد لازم
فلفل طبق ذائقه
نمک طبق ذائقه

 

طرز تهیه:

1. فر را با دمای 375 درجه فارنهایت «177 درجه سانتی گراد» داغ کنید. شیر و کره را به طور مساوی بین دو کاسه ي مناسب فر تقسیم کنید و انها را کنار بگذارید.

 

2. در یک تابه ي کوچک روی حرارت متوسط، موسیر را 3 دقیقه تا زمانی که نیمه شفاف شود تفت دهید سپس آویشن، رزماری و کمی نمک و فلفل را اضافه کنید. از روی شعله بردارید و کنار بگذارید.

 

3. در دو کاسه ي کوچک 2 عدد تخم مرغ بشکنید و نگذارید زرده باز شود. کاسه ها را کنار بگذارید.

 

4. زمانی که فر داغ شد کاسه هاي مناسب فر راکه شیر و کره در انهاست 2 دقیقه در فر قرار دهید تا کره آب شود و شیر گرم شود. سریع و با توجه تخم مرغ هاي شکسته شده را به درون کاسه هاي مناسب فر اضافه کنید. سپس روی تخم مرغ ها از مخلوط موسیر و سبزیجات بریزید و روی آن پنیر پارمزان بپاشید. کاسه هاي مناسب فر را مجدداً داخل فر قرار دهید و 10 تا 12 دقیقه تا زمانی که سفیده ي تخم مرغ بگیرد اما زرده کمی شل باشد در فر بپزید.

 

نکته:
برای این که رویه ي برشته ي قهوه اي داشته باشید، تخم مرغ ها را 3 دقیقه زودتر از فر در بیاورید و 1 دقیقه زیر شعله ي کباب پز فر بگذارید تا روی انها قهوه اي شود و سفیده بگیرد.