پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن ترشی شلغم خوش طعم

آموزش درست کردن ترشی شلغم خوش طعم

آموزش درست کردن ترشی شلغم خوش طعم 

ترشی شلغم بسیار خوش طعم است و می تواند بعنوان دورچین بسیار عالی برای غذا مورد استفاده قرار گیرد. شما می توانید طرز تهیه آن را در زیر ببینید. ترشی شلغم از جمله ترشی هایی است که سریع درست می شود. برای خوردن این ترشی نیازی نیست زیاد انتظار بکشید. تنها یک هفته پس از درست کردن، این ترشی آماده خوردن است.

 

مواد لازم:

شلغم 1 کیلو
لبوی کوچک 1 عدد
سیر ورقه شده 3 حبه
سرکه سفید 1 فنجان
آب 3 فنجان
نمک 2 قاشق چایخوری
برگ بو 1 عدد
آموزش درست کردن ترشی شلغم خوش طعمطرز تهیه:
1-برای تهیه ترشی شلغم ابتدا آب، نمک و برگ بو را در شیرجوش بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاید. هم بزنید تا نمک کاملا حل شود. ظرف را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید کمی خنک شود. سپس سرکه را به آب اضافه کنید.

 

2-شلغم ها و لبو را پوست بکنید و خلالی خرد کنید. یک شیشه تمیز و بزرگ آماده کنید و شلغم ها، لبو و سیر خرد شده را داخل آن بریزید. سپس ترکیب آب و سرکه و برگ بو را روی شلغم ها بریزید تا روی آن ها را بپوشاند. در شیشه را محکم ببندید و به مدت یک هفته در دمای اتاق، در جایی نسبتا خنک، قرار دهید تا ترشی آماده شود. رنگ لبو باعث قرمز شدن شلغم می شود و ترشی خوش طعم و خوشرنگی خواهید داشت.

 

نکته:
این ترشی را تا چندین هفته می توان در یخچال نگهداری کرد؛ اما شلغم ها به مرور زمان نرم می شوند و تردی اولیه خود را از دست می دهند. بنابراین بهتر است این ترشی را حداکثر تا 6 هفته مصرف کنید.