پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن دمنوش مفید لیمو پرتقال

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش درست کردن دمنوش مفید لیمو پرتقال

آموزش درست کردن دمنوش مفید لیمو پرتقال 

اگر به دنبال تهیه بهترین و خوشمزه ترین دمنوش ها هستید امروز ما بشما آموزش تهیه دمنوش لیمو پرتقال را ارائه می‌دهیم. یکی از لذت بخش ترین چیزهایی که در فصل زمستان می چسبد و برایمان عزیز و ارزشمند میشود یک نوشیدنی گرم و خوشمزه است. اکثر مردم در فصل زمستان به سراغ گرما و نوشیدنی هاي گرم میروند.

 

خیلی ها از طرفداران پر و پا قرص چایی و قهوه هستند و تمام روزهای زمستانی خودرا با انها می گذرانند. اما بعضی دیگر کارهای متفاوتی انجام میدهند. انها کنار شومینه مینشینند و از نوشیدنی هاي خنک لذت می‌برند. اما اینبار ما به این دسته از افراد توصیه می‌کنیم در هوای سرد ودر کنار شومینه با دمنوش هاي ایرانی از خود پذیرایی کنید. یکی از دمنوش هاي پیشنهادی ما بشما در فصل زمستان دمنوش لیمو پرتقال است.

 

از خواص درمانی چوشانده پوست پرتقال در طب سنتی بسیار یاد شده است. از این خواص می‌توان به تقویت سیستم ایمنی بدن و سیستم اعصاب، درمان سرفه، سرماخوردگی، تسکین استرس و… که تنها عده اي از خواص درمانی دمنوش پوست پرتقال هستند اشاره کرد.

 

دمنوش لیمو آرامش بخش و تسکین دهنده است، فشارهای عصبی و خستگی هاي روحی را کاهش داده، تپش قلب را از بین برده و مشکلات بد خوابی را رفع می‌کند.و ترکیب این دو ماده یک دمنوش عالی و آرامش بخش را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

 

مواد لازم برای تهیه دمنوش لیمو پرتقال 

پوست لیمو یک قاشق غذاخوری
پوست پرتقال یک قاشق غذاخوری
چای سبز یک قاشق غذاخوری
آویشن خشک یک قاشق چایخوری
آبجوش یک لیوان

 

طرز تهیه دمنوش لیمو پرتقال

پوست لیمو، پرتقال، چای سبز و آویشن را درون صافی قوری بریزید و به اندازه یک فنجان آب‌جوش روی آن بریزید، سپس اجازه دهید به مدت حداقل 5 دقیقه خوب دم بكشد. در آخر، آنرا درون لیوان بریزید و آبجوش را نیز به آن اضافه كنید، با پوست لیمو و پرتقال آنرا زیباتر و خوش عطرتر كنید.

 

این تركیب را حتماً دریک ظرف در بسته مثل قوری دم بكشد، در غیر این صورت رنگ و عطر مناسبی نخواهد داشت.