پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن روغن معطر

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش درست کردن روغن معطر

آموزش درست کردن روغن معطر 

روغن معطر را می توانید با دستورهای زیر درست کرده و در خانه نگهداری کنید یا اینکه بعنوان یک هدیه خوب آن را به دیگران بدهید. شما می‌توانید این روغن‌‌های معطر را تهیه كنید، در شیشه‌های زیبا بریزید و به دوستان و آشنایان خود هدیه بدهید. می‌توانید از انواع  روغن همچون روغن گردو، فندق و انواع روغن مایع برای معطر كردن استفاده كنید. اما بهترین نوع روغن برای این كار، روغن زیتون بدون بو است.

 

روغن معطر را می‌توانید همراه سالاد، پاستا و خوراك استفاده كنید. روی شیشه روغن‌های معطر را برچسب بزنید تا بدانید كه كدام شیشه چه عطری دارد.

 

روغن معطر با زنجفیل، سیر و پیاز

Ginger, garlic and shallot oil

تركیب این مواد با روغن، غالباً یكی از طعم‌های سه‌گانه در سبك و روش پخت‌و پز شرقی است كه برای تهیه انواع خوراك با ماهی و مرغ مناسب است. برای تهیه 500 میلی‌لیتر (2 پیمانه) روغن معطر؛ یك‌ تكه 6 سانتیمتری زنجفیل تازه را بردارید و پوستش را بگیرید.

 

سپس آن را خرد كنید و درون شیشه‌های مناسبی محتوی روغن مایع بریزید. آن‌گاه 2حبه سیر با پوست و 3 عدد پیاز پوست كنده ریز را نیز به روغن بیفزائید. حالا در شیشه را ببندید و روغن معطر را به مدت 2 هفته در جای خنك و تاریك نگه دارید. اكنون روغن را صاف كنید و در شیشه تمیز و مناسبی بریزید.

 

مطمئن شوید كه روغن كاملاً معطر شده باشد! چنانچه روغن به اندازه كافی معطر نبود، یك هفته دیگر آن را در جای خنك و تاریك نگه دارید و بعد به مصرف برسانید.

 

روغن معطر با سیر و ادویه

Garlic and spice aromatic oil

برای تهیه 600 میلی‌لیتر روغن معطر؛ شیشه مناسب و تمیزی را با روغن زیتون پر كنید. آن‌گاه پوست یك حبه سیر درشت را بگیرید و آن را دونیم‌ كنید و به روغن بیفزائید. سپس 3عدد فلفل قرمز تند (چیلی)، 1قاشق چایخوری تخم گشنیز، 3 دانه فلفل سفید، 6 دانه فلفل سیاه و 2 عدد برگ بو نیز درون روغن بریزید.

 

حالا در شیشه را محكم ببندید و 2 هفته در جای خنك و تاریك نگه دارید. چنانچه پس از گذشت این مدت روغن به اندازه كافی معطر نبود، یك هفته دیگر، آن را كنار بگذارید تا كاملاً معطر شود. همچنین می‌توانید شیشه محتوی روغن معطر را در بسته‌بندی زیبائی بپیچید و به دوستانتان هدیه بدهید.

 

یادآوری: می‌توانید از این روغن معطر در تهیه انواع سالاد، سس و خوراك استفاده كنید.