پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن موس آلبالو سه طبقه

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش درست کردن موس آلبالو سه طبقه

آموزش درست کردن موس آلبالو سه طبقه 

دسر آلبالویی مطمئنا می‌تواند اشتها را حسابی باز کند، دسری خوشمزه هست و مطمئن هستید که مهمان ها همه ي آن را میخورند. در این مقاله یک دسر آلبالویی سه طبقه که مناسب پذیرایی از مهمان ها هست را به شما آموزش داده ایم. این دسر خوشمزه را درست کنید و لذت ببرید.

 

مواد لازم:

پوره آلبالو یا پوره انگور ۲۵۰ گرم
پودر ژلاتین ۲ قاشق سوپ خوری
آب گرم ۲ قاشق سوپ خوری
شکر ۳۰۰ گرم
آب ۱۰۰ گرم
تخم مرغ «سفیده» ۳ عدد
ژلاتین۱ قاشق سوپ خوری
خامه‏ ۲۰۰ گرم
شیر ۱۰۰ گرم
شکر ۷۵ گرم
وانیل‏ ۱/۲ قاشق چای خوری
آب سرد ۲ قاشق سوپ خوری

 

طرز تهیه:

1- ابتدا ژلاتین را در آب گرم حل کرده، به آن پوره میوه اضافه کنید. در ظرفی دیگر شکر و آب را مخلوط کنید ، روی حرارت قرار دهید و زمانی که شکر ذوب شد آن را از روی حرارت بردارید.

 

2-حالا سفیده‌ها را با همزن بزنید. پس از یک دقیقه شکر ذوب شده را تدریجی به صورت نخی به سفیده‌هاي زده شده اضافه کنید و همچنان هم بزنید تا مواد کاملا ترکیب شوند. سپس مخلوط پوره میوه – انگور یا آلبالو- و ژلاتین را اضافه کنید و فقط در حد مخلوط کردن هم بزنید. موس آماده شده را به مدت ۱ تا ۲ ساعت در یخچال قرار دهید.

 

طرز تهیه پاناکوتا:

1-ژلاتین را در آب سرد بریزید و ۵ دقیقه زمان دهیدتا حل شود. سپس شیر، شکر و خامه را با هم مخلوط و روی حرارت قرار دهید.

 

2-زمانی که مایه به جوش آمد و شکر حل شد آن را از روی حرارت بردارید. پس از این که مایه کمی از حرارت افتاد ابتدا ژلاتین و بعد وانیل را به آن اضافه کرده، مخلوط کنید و به مدت ۱ ساعت در یخچال بگذارید.

 

طرز تهیه موس چندطبقه:

1- ابتدا طبق دستور یکی از موس‌ها را با طعم دلخواه درست کنید، در قالب مورد نظر بریزید و بعد قالب را در یخچال قرار دهید. بعد از این که موس خودش را گرفت- بهتر هست روی آن کمی چسبنده باشد- مایه پاناکوتا راکه درست کرده‌اید روی آن بریزید و دوباره قالب را در یخچال قرار دهید.

 

2-وقتی مایه پاتاکوتا سفت شد موس آخر را روی آن بریزید و سپس قالب را در یخچال بگذارید. حالا پس از ۳ تا ۴ ساعت قالب را از یخچال درآورید و بنا به سلیقه خود روی آن را با خامه و میوه تزیین کنید.