پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن کیک زردآلو خوشمزه و عالی

آموزش درست کردن کیک زردآلو خوشمزه و عالی

آموزش درست کردن کیک زردآلو خوشمزه و عالی 

اگر به دنبال درست کردن یک کیک خوشمزه همراه با ظاهر خوشگل هستید می‌توانید با ما باشید تا کیک زردآلو را به آسانی و خوشمزگی تهیه کنیم. 

 

مواد لازم برای ۷ نفر :

 ماست۱ لیوان 
 آرد ۲ لیوان
 وانیل‏۱/۲ قاشق چایخوری 
تخم مرغ  ۵ عدد
بکینگ پودر۲ قاشق چایخوری
شکر ۲ لیوان
نمکنوک قاشق چایخوری
زردآلو۵۰۰ گرم
کره۲۰۰ گرم

طرز تهیه کیک زردآلو :

فر را با درجه حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کنید تا گرم شود، کره را از یخچال بیرون بگذارید تا به دمای محیط برسد و نرم شود؛ هسته هاي زردآلوها را نیز درآورید و زردآلوها را از وسط 2 قسمت کنید.

 

کره نرم شده و شکر را با همزن بزنید تا مفید مخلوط شوند سپس تخم مرغ ها را اضافه کنید و بزنید تا یکدست شود، ماست، نمک و وانیل را نیز اضافه کنید.

 

آرد و بکینگ پودر را مخلوط کنید و چند بار الک نمائید سپس به مخلوط کرمی بالا اضافه نمائید « مایه این کیک غلیظ هست ».

 

قالب را چرب کنید یا کف آن کاغذ روغنی بیندازید، مواد را درون قالب بریزید.

 

سپس زردآلوها را روی آن قرار دهید، قالب کیک را درون فری که از گذشته با حرارت 180 درجه سانتیگراد روشن کرده اید به مدت 40 دقیقه تا 1 ساعت با دقت به نوع فر قرار دهید.

 

پس از 40 دقیقه کیک را چک کنید « چاقویی «خلال دندانی» داخل کیک کنید و اگر کیک به آن نچسبیده بود یعنی پخته هست »، اجازه دهید کیک مفید خنک شود سپس سرو نمائید.

 

سایر نکات

به جای ماست می‌توانید از شیر هم بهره گیری کنید.

 

در صورتی که زردآلوها رسیده و شیرین هست از مقدار کمتری شکر می‌توانید بهره گیری کنید؛ در صورتی که زردآلوی تازه در دسترس ندارید میتوانید از کمپوت، مربا یا مارمالاد زردآلو بهره گیری کنید، همین طور میوه هاي مشابهی مثل هلو نیز میتواند جایگزین شود.