پارس ناز پورتال

آموزش دسر مقوی انجیر و گردو ویژه سالمندان

آموزش دسر مقوی انجیر و گردو ویژه سالمندان

آموزش دسر مقوی انجیر و گردو ویژه سالمندان

وی درمورد خواص متعدد انجیر اظهار کرد; مصرف انجیر خشک در مریضی هاي خارش دار پوستی میتواند به تشدید مریضی منجر شود, خوردن انجیر خشک خیس خورده همراه با گردوی تازه هم عوارض پوستی آن را کاهش می‌دهد و منافع آن را دو عمده میکند.

 

وی افزود; مداومت غرغره با آبی که در آن انجیر پخته شده هست برای تحلیل ورم لوزه ها و آدنوئید خوب هست, مصرف هرروز انجیر خشک خیس خورده همراه با گردو از مکمل هاي درمانی مناسب در بیماران مبتلا به کمردرد مزمن هست.

 

طرز تهیه دسری لذیذ با انجیر و گردو برای سالمندان;

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران یادآور شد; از ترکیبات خوب برای سالمندان از جمله مبتلایان به آلزایمر مصرف دسر انجیر و گردو هست; این ترکیب اثرات مثبتی در درمان مریضی دارد و باعث لینت مزاج و رفع یبوست میشود هم‌چنین این دسر برای حفظ سلامت سالمندان و سردمزاجان نیز مناسب هست.

 

وی عنوان کرد; برای تهیه این دسر به میزان لازم انجیر خشک, گردو و شیر مورد نیاز هست; باید انجیرها را از قسمت سر باز کرده و با گردوی خرد شده پر کنند و در قابلمه یا “تابه” کنار یکدیگر ردیف کنند بطوری که سرشان به سمت بالا باشد, بعد از چیدن همۀ, روی آن ها شیر بریزید تا جاییکه روی انجیر‌ها را بپوشاند, سپس ظرف را روی حرارت ملایم بگذارند تا شیر کاملاً به خورد انجیرها برود, بعد از سرد شدن در یخچال بگذارند و بسته به اشتها, صبح ناشتا, گذشته از وعده هاي غذا و گذشته از خواب بخورند.