پارس ناز پورتال

آموزش شبکه سازی با Homegroup ویندوز

آموزش شبکه سازی با Homegroup ویندوز

آموزش شبکه سازی با Homegroup ویندوز 

آموزش آسان شبکه سازی با Homegroup ویندوز را برای شما داریم که مي توانید در زیر دیدن نمایید و دو کامپیوتر را راحت بهم شبکه کنید.کامپیوترهایی که به یک شبکه یکسان متصل شده باشند را مي‎توان از طریق یک قابلیت در ویندوز به نام homegroup به یکدیگر متصل کرد. این قابلیت به کامپیوترها اجازه مي‎دهد چاپگر و فایل‎هاي خود را باهم به اشتراک بگذارند.

 

اگر چه شما از طریق امکانات Remote Desktop هم مي‎توانید از راه دور به کامپیوترهای دیگر متصل شده و با آن ها کار کنید، اما در این روش کاربر نمی‎تواند به فایل‎هاي کامپیوتر مقصد دسترسی داشته باشد. صاحبان مشاغلی که قصد دارند به کارمندان خود این اجازه را بدهند تا به دیگر کامپیوترها متصل شده و به اسناد موجود در انها دسترسی داشته باشند مي‎توانند با تنظیم انتخاب homegroup ویندوز این امکان را برای آن ها فراهم کنند.

 

برای این منظور:

1. به شبکه روتر خود متصل شوید. روی دکمه استارت ویندوز کلیک کرده و عبارت homegroup را در کادر جستجو تایپ کنید. بعد کلید اینتر را فشار دهید یا در نتایج جستجو HomeGroup را انتخاب کنید.

 

2. روی گزينه Create a Homegroup کلیک کنید. تمام انتخاب‎هاي موجود در صفحه را انتخاب کنید و روی Next کلیک کنید.

 

3. کلمه عبور نمایش داده شده را یادداشت کنید. بعد روی دکمه Finish کلیک کنید تا تنظیمات لازم برای برقراری ایستگاه کاری تکمیل شود.

 

4. گزینش Change Advanced Sharing Settings را انتخاب کنید. سپس برای دیدن تمام انتخاب‎هاي موجود برای تنظیمات روی Home or Work کلیک کنید.

 

5. روی Turn On Password Protected Sharing کلیک کنید تا از امکان اتصال کاربران غیرمجاز و دسترسی آن ها به فایل‎ها و دستگاه‎هاي موجود در این کامپیوتر پیشگیري شود. حالا روی Save Changes کلیک کنید.

 

6. در کامپیوتر دوم نیز طبق مراحل بالا HomeGroup را باز کنید. روی گزينه Join Now کلیک کنید و تمام انتخاب‎هاي موجود را انتخاب کنید. روی Next و بعد Finish کلیک کنید تا تنظیمات لازم برای برقراری ایستگاه کاری تکمیل شود.

 

7. دستورالعمل شماره 5 را دنبال كنيد تا با بهره گیری از کلمه عبور از امکان اتصال کاربران غیر مجاز و دسترسی آن ها به فایل‎ها جلوگیري شود.

 

8. روی دکمه استارت و file explorer کلیک کنید. در پنجره باز شده از گزينه‎هاي سمت چپ Homegroup را انتخاب کنید. حالا از لیست موجود کامپیوتر مورد نظر را انتخاب کنید و بعد نام کاربری و کلمه عبور اتصال به آن را وارد کنید تا به محتوای به اشتراک گذاشته شده آن دسترسی پیدا کنید.