پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن نان پیچ اسفناج خوشمزه

آموزش درست کردن نان پیچ اسفناج خوشمزه

آموزش درست کردن نان پیچ اسفناج خوشمزه 

آموزش تهیه نان پیچ اسفناج خوشمزه را برای شما داریم که بصورت لقمه ای حاضر می شود و طعم بسیار بی نظیر دارد. این غذایی محبوب کودکان نیز است. دراین مطلب طزرتهیه غذایی جدید که با تنوع و ذوق زیادی درست شده است رابه شما آموزش می دهیم. نان پیچ اسفناج را حتما یک روز درست کنید.

 

مواد لازم خمیر:

آرد: 500 گرم
خمیر مایه: 23 الی 25 گرم
آب ولرم: 250 میلی لیتر
روغن زیتون: 3 قاشق سوپ خوری
شکر: یک قاشق چای خوری
نمک: به مقدار لازم

 

مواد لازم میانی:

برگ اسفناج: 300 گرم
سیر (له شده): 2 حبه
پیاز (خرد شده): یک عدد
نمک: به مقدار لازم
فلفل سیاه (پودر شده): به مقدار لازم
روغن: برای سرخ کردن
پنیر گودا: به مقدار لازم

آموزش درست کردن نان پیچ اسفناج خوشمزه

طرز تهیه:

1. خمیر مایه را در آب حل کنید. شکر و یک قاشق سوپ خوری آرد را اضافه و مخلوط کنید و حدود 5 دقیقه کنار بگذارید. این مخلوط را به بقیه آرد اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. روی خمیر به دست آمده را بپوشانید و حدود 15 دقیقه کنار بگذارید.

 

2. سپس نمک و روغن زیتون را اضافه و مخلوط کنید. خمیر را گلوله کرده و به ظرف مناسبی انتقال داده و روی آن را با دستمال مرطوب بپوشانید و حدود 30 دقیقه استراحت دهید تا ور آید.

 

3. سپس آن را روی سطح کار آرد پاشیده شده حدود 8 الی 10 دقیقه ورز دهید. دوباره روی خمیر را با پارچه ای مرطوب پوشانده و حدود 30 دقیقه کنار بگذارید.

 

طرز تهیه مواد میانی:

1. روغن را در ظرف مناسبی روی حرارت گرم کنید پیاز خرد شده و سیر را در آن تفت دهید. اسفناج را اضافه کرده و تفت دهید. نمک و فلفل سیاه بیفزایید.

 

2. خمیر را به دو قسمت کرده و هر یک را به شکل مستطیلی نازک پهن کنید. یک طرف خمیر قسمت پهنای خمیر پنیر قرار داده و مخلوط مواد میانی را اضافه کنید. طرف دیگر خمیر را باریکه هایی به پهنای 2 سانتیمتر برش دهید.

 

3. خمیر را رول کرده و باریکه های خمیر را دور آن بپیچید. به این ترتیب پیچ درازی از خمیر حاصل می شود و به دو یا سه قسمت کوچکتر تقسیم کنید.

 

4. پیچ های خمیر را به سینی انتقال داده و حدود 15 دقیقه در فر از قبل گرم شده با دمای 180 درجه سانتیگراد 350 درجه فارنهایت قرار دهید تا طلایی و برشته شوند.