پارس ناز پورتال

آموزش درست کردن کتلت شکم پر خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش درست کردن کتلت شکم پر خوشمزه

آموزش درست کردن کتلت شکم پر خوشمزه 

روش درست کردن کتلت خوشمزه و فوق العاده شکم پر را برای شما داریم که می‌توانید در منزل به سرعت درست کنید و با اشتهای کامل میل نمایید. 

 

مواد لازم برای کتلت شکم پر :

 سیب زمینی پخته و رنده شده ۴ عدد
 تخم مرغ ۲ عدد
نمک و فلفل و ادویه  به مقدار لازم
 گوشت چرخ کرده ۲۰۰ گرم
زرشکیک سوم لیوان
پیاز۱ عدد
جعفری خرد شده۳ قاشق

طرز تهیه کتلت شکم پر :

پیاز را نگینی خرد می‌کنیم و تفت میدهیم تا طلایی شود. زردچوبه و گوشت و نمک و ادویه و فلفل را اضافه میکنیم. وقتی مفید گوشت تفت خورد، زرشک شسته شده را اضافه میکنیم و در آخر، جعفری را می ریزیم و حرارت را خاموش می‌کنیم.

 

زرده هاي تخم مرغ را با سیب زمینی رنده شده و نمک و فلفل مفید مخلوط میکنیم.از مواد به اندازه یک نارنگی برمی داریم و کف دست باز میکنیم و از مواد گوشتی داخل آن می ریزیم و جمع میکنیم و در دست فرم می‌دهیم.

 

سپس در سفیده تخم مرغ زده شده، می غلتانیم و در روغن داغ سرخ می‌کنیم.حرارت متوسط رو به بالا باشد، چون مواد پخته شده هست و فقط نیاز به سرخ شدن دارد.

 

من داخل قالب سیلیکونی دونات سایز متوسط درست کردم. به این ترتیب که مواد سیب زمینی را یک لایه به کمک قیف داخل قالب ریختم و بعد مواد گوشتی و سپس یک لایه دیگر مواد سیب زمینی. بعد از این که قالب ها به این ترتیب پر شدن برای یکی دو ساعت درون فریزر گذاشتم تا خودش را بگیرد و فرم دونات پیدا کند.

 

بعد از این مدت، کتلت هاي دوناتی شکل را، از قالب ها جدا کردم و درون سفیده و کنجد زدم. درون روغنم کمی زردچوبه هم زدم. با این مقدار ۶ عدد کتلت دوناتی سایز متوسط داد و مواد گوشتی هم چندان آمد که برای مصرف لازانیا یا میکر کنار گذاشتم.درصورتیکه مواد سیب زمینی را دو برابر کردید، نیازی نیست مواد گوشتی را اکثر درست کنید.