پارس ناز پورتال

آموزش تهیه کشمش پلو به همراه پسته خوشمزه

مجموعه : آموزش آشپزی
آموزش تهیه کشمش پلو به همراه پسته خوشمزه

آموزش تهیه کشمش پلو به همراه پسته خوشمزه 

برای شما آموزش تهیه کشمش پلوي خوشمزه را به همراه پسته داریم که می‌توانید در زیر آن را آموزش مشاهده نمایید و در منزل درست کنید. عدس پلو، جزو غذا هاي اصلیِ همۀ خانم هاي ایرانی هست. احتمالا شما هم جزو آن دسته افراد هستید که عدس پلو را با کشمش چندان دوست دارید. امروز در این مقاله طرز تهیه غذای دیگری با کشمش را به شما که احتمالا کشمش دوست دارید آموزش می‌دهیم.

 

• میزان سرو: 6 نفر
• مدت زمان آماده سازی: 30 دقیقه
• مدت زمان پخت: 20 دقیقه

 

مواد لازم:
برنج «دانه بلند»: 2 پیمانه
کره یا روغن: 3 ق س
پیاز کوچک «نازک خرد شده»: یک عدد
زردچوبه: یک دوم ق چ
شکر «دانه ریز»: یک سوم پیمانه
سماق: یک ق چ «در صورت تمایل»
کشمش «یا آلبالو خشک بدون هسته»: یک و یک دوم پیمانه
نمک: یک چهارم ق چ
روغن زیتون: یک ق س
زعفران: یک چهارم ق چ
پسته برشته شده «بدون پوست»: یک سوم پیمانه

 

روش تهیه:
1. برنج را شسته و حدود 30 دقیقه در آب قرار دهید تا خیس بخورد «در صورت زمان داشته برنج را حدود 2 ساعت بخسیانید». هرچه برنج اکثر خیس بخورد نرم تر خواهدشد. کره یا روغن را در ظرف مناسبی روی حرارت متوسط گرم کنید. پیاز خرد شده را اضافه کرده و حدود 3 الی 4 دقیقه تفت دهید تا نرم شود.

 

2. زردچوبه، سماق، کشمش و نمک را اضافه کنید و حدود یک دقیقه تفت دهید. پس شکر را به همراه 2 قاشق سوپ خوری آب اضافه کنید. حدود 3 دقیقه به تفت دادن مواد ادامه دهید تا کشمش ها تمامی آب را جذب کنند. ظرف را از روی حرارت برداشته و کنار بگذارید.

 

3. آب را در ظرف مناسبی روی حرارت به جوش آورید. برنج را حدود 6 الی 8 دقیقه در آب در حال جوش قرار داده و روی حرارت متوسط بپزید تا قابل جویدن شود. سپس آن را زیر آب سرد آبکش کنید. روغن زیتون را در ظرف مناسبی روی حرارت قرار دهید

 

4. برنج آبکشی شده را در ظرف بریزید. زعفران ساییده شده را با 2 قاشق سوپ خوری آب جوش مخلوط کرده و پس زا 10 دقیقه دم کشیدن آن را به طور یکنواخت روی برنج بریزید. مخلوط کشمش و پسته را روی برنج بریزید. در ظرف را بگذارید و حدود 3 دقیقه مواد را روی حرارت چندان بپزید.

 

5. سپس حرارت را کم کرده و به مدت 10 دقیقه دیگر به پخت ادامه دهید تا برنج دم بکشد. حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید پلو حدود 5 دقیقه در همان حال بماند سپس سرو نمایید.

 

نکته:

1. به جای پسته می‌توانید از بادام خلال شده یا گردو بهره گیری کنید.

 

2. به جای کشمش میتوانید از زرشک یا آلبالو خشک بدون هسته بهره گیری کنید.