پارس ناز پورتال

معرفی بهترین آنتی بیوتیک های موجود در طبیعت

معرفی بهترین آنتی بیوتیک های موجود در طبیعت

معرفی برترین آنتی بیوتیک های موجود در طبیعت 

بعضی از مواد خوراکی میباشند که بطور طبیعی در خود آنتی بیوتیک دارند، افراد در فصل زمستان و هنگام سرماخوردگی میتوانند از آنها بهره گیری کنند. بیشتر داروهایی که بهره گیری می کنیم دارای عوارض جانبی کم و زیادی میباشند. چه بسا خوب هست آنتی بیوتیک هاي طبیعی را جایگزین نوع شیمیایی آن کنیم.چرا که هم عوارض کمتری دارند و هم سریع‌تر به نتیجه دلخواهمان می رسیم، بدون آن که ضربه دیگری به بدن بزنیم.

 

۱.عسل خام

اثرات عسل خام دیگر برای همۀ شناخته شده هست. در زمان‌هاي قدیم از عسل برای پیشگیري از عفونت ومراقبت از زخم‌هاي پوستی بهره گیری می‌شد. عسل دارای آنزیم‌هاي هست که باعث ساخت هیدروژن پراکسید میشود که این آنزیم برای درمان زخم‌ها بسیار خوب هست. همین طور برای گلودرد، سرماخوردگی و سیستم گوارش برترین گزینش هست.

 

۲.سرکه سیب

سرکه سیب اضافه بر اینکه برای مبارزه با فشارخون بالا و پوکی استخوان خوب هست، ضد میکروبموثری برای نابودی عفونت‌هاي مجرای شنوایی نیز محسوب میشود. سرکه سیب طبیعی دارای خواصی هست که در درمان سرطان و ریشه‌کن کردن آن در مراحل اول بهره گیری می شود. اضافه بر آن سرکه سیب دارای آنتی‌بیوتیک، ضدعفونی‌کننده و ضدقارچ هست. همین طور باعث کاهش کلسترول، سوزش معده وکاهش وزن می شود.

 

۳.زنجبیل

با خوردن هرروز زنجبیل دستگاه گوارشتان را در برابر مسمومیت‌هاي خوراکی بیمه کرده‌اید. زنجبیل تازه خاصیتآنتی‌بیوتیک قوی دارد. اضافه بر مسائل گوارشی در سرماخوردگی ، آسم ،درد معده ، تهوع و تپش قلب از برترین انتخاب هاست. بهره گیری از زنجبیل یکی از راه‌هاي از بین بردنِ حالت تهوعِ ناشی از مریضی حرکت یا بارداری تلقی میشود.

 

۴.زردچوبه

زردچوبه بعنوان یکی از هم‌خانواده‌هاي زنجبیل، خاصیت آنتی بیوتیکی دارد. زردچوبه برای کمک به درمان زخم معده، سوء تغذیه، مریضی‌هاي قلبی، و عفونت‌هاي باکتری و ویروسی پیشنهاد میشود. زردچوبه دارای یک جزء اصلی به نام کورکومین که آن را بسیار بعنوان یک ضد باکتری موثر هست، این ادویه ضدالتهاب وضدباکتری بوده و مصرف آن بصورت هرروز حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰میلی گرم پیشنهاد شده هست.

 

۵.روغن پونه کوهی

اگرچه بیش از ۴۰ گونه از پونه در بازار وجود دارد، شما میتوانید روغن پونه کوهی را به صورت موضعی برایدرمان مشکلات پا و یا قارچ بر روی ناخن‌ها بمالید. همین طور بهره گیری از قطره‌هاي این روغن پر خاصیت در هنگام استحمام برای التهاب سینوس‌ها بسیار خوب هست. مهمترین فایده‌ي این گیاه در سلامتی دستگاه تنفسی هست که برای درمان علائم سرفه، آسم و برونشیت بهره گیری میشود.

 

۶.سیر

 به گزارش پارس ناز سیر سرشار از خواص درمانی از قبیل ضدقارچ، ضدباکتری و ضد ویروسی هست. مصرف سیر از آن دسته خوراکی‌هایي هست که جز فایده هیچ ضرری ندارد و عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشد. دفع انگلها و کرم‌ها از بدن با مصرف سیر به راحتی امکان‌پذیر هست. این خواص سیر مدیون وجود ماده‌اي به نام آلیسین هست

 

که ضد میکروبی قوی محسوب میشود. عملکرد این ماده در سطح ریه‌ها بسیار قوی هست زیرا این ماده‌ي فرار در ریه‌ها تبخیر می شود و باکتری‌ها و ویروس‌ها را نابود می کند.

 

۷. فلفل

فلفل قرمز بعنوان یک آنتی بیوتیک موثر شناخته شده هست. این خوراکی در درمان عفونت‌هاي زنانه بسیار موثر واقع شده هست. این آنتی بیوتیک قوی و ضدقارچ برای گلودرد نیز بسیار خوب هست. فلفل در افزایش جریان خون، تحریک سیستم عصبی، افزایش اشتها و رهایی از سوءهاضمه بهره گیری کرد. حتی پیشنهاد شده هست که خانم ها برای رهایی از دردهای ناشی از دوره قاعدگی از این خوراکی بهره گیری کنند.