پارس ناز پورتال

آویشن برای درمان آکنه موثر است

آویشن برای درمان آکنه موثر است

آویشن برای درمان آکنه موثر است 

آویشن خواص زیادی دارد و برای اعصاب و معده و دهان مفید است.اما این گیاه برای درمان آکنه نیز می‌تواند موثر باشد. آویشن که درختچه‌اي کوتاه و پرشاخه است و برگ‌های نازک و مقابل هم دارد، در طب سنتی ایران و اروپا مصرف دارویی بسیاری داشته و تا بـه حال از آن در صنایع غذایی، دارویی، بهداشتی و آرایشی استفاده متنوعی می‌‌شد

 

اما در سال گذشته تحقیقات بسیاری روی این گیاه انجام شد که نشان آویشن میتواند در درمان آکنه تاثیر زیادی داشته ‌باشد یعنی می‌‌تواند مشکل بیشتر جوانان و نوجوانان را حل کند تا دیگر بـه واسطه جوش‌ها و آکنه‌های نازیبا اذیت نشوند.

 

چرا آویشن مفیدتر از دیگر کرم‌هاست؟
آكنه‌ها اکثرا بـه وسیله یك باكتری با نام پروپیونی باكتریم بـه وجود می‌آید. این باكتری منفذهای پوست را عفونی می‌كند و در نتیجه تبدیل بـه جوش میشود.در حال حاضر برای درمان آكنه از آنتی‌بیوتیك، كرم‌های موضعی و بنزوئیل پراكسید شیمیایی استفاده می‌شود و همان‌طور كه می‌دانید،

 

این گونه داروها با عوارض جانبی زیادی همراه است، برای مثال باعث بروز سوزش و التهاب روی پوست میشود، همچنین ممكن است سیستم ایمنی بدن را تضعیف كند، حتی این احتمال وجود دارد كه با گذشت زمان باكتری نسبت بـه آنتی‌بیوتیك مذكور مقاوم شود.

 

محلول آویشن با اثر ضد باکتری آکنه
اما محلول حاوی آویشن این دارو نسبت بـه كرم‌ها و محلول‌های شیمیایی بهتر میتواند باكتری‌های آكنه را از بین ببرد.

آویشن برای درمان آکنه موثر است

ساقه‌های آویشن پوشیده از کرک و برگ‌های کوچک زیادی است

 

دستور تهیه محلول جادویی ضدجوش
• آویشن ارگانیک خشک: برای کشتن باکتری‌‌های ایجادکننده آکنه
• سرکه سیب: آنتی‌باکتریال و پاک‌کننده پوست
• آب آلوورا: مرطوب‌کننده، آبرسان و تنظیم کننده ph پوست

 

برگ‌های آویشن را با چاقو خرد کنید و بعد آنها را درون یک شیشه دردار بریزید؛ باید شیشه تا نیمه با برگ‌های آویشن پر شود. سپس باید سرکه سیب روی آویشن‌ها بریزید تا حدود 2 سانتي‌متر آویشن‌‌ها از ته شیشه فاصله بگیرند. چند بار با قاشق آویشن‌ها را فشار دهید تا کاملا در سرکه فرو بروند.

 

در نهایت در شیشه را ببندید و آن را در مکانی تاریک و خنک حدود 2 هفته قرار دهيد؛ یادتان باشد که هر 2 روز یک‌بار سراغ شیشه بروید و حسابی آن را تکان دهید. بعد از 2هفته با یک صافی آویشن‌ها را از مایع جدا و بعد مقداری از آن را بـه نسبت 2 بـه يك با آب آلوورا مخلوط کنید و خوب هم بزنید.

 

حالا تونر شما آماده است؛ ابتدا مقداری از آن را روی قسمت کوچکی از پوست صورت امتحان کنید، چند ساعت صبر کنید تا ببینید حساسیت دارید یا نه؛ اگر حساسیت نداشته‌ باشید می توانید آن را روزانه با یک پنبه بـه تمام قسمت‌های پوست‌تان بمالید.

 

اگر پوستی حساس دارید
۲۰ گرم برگ آویشن را در ظرفی شیشه‌اي ریخته و ۳۰ میلی‌لیتر روغن زیتون را بـه آن اضافه کنید. بگذارید سه روز بماند. سپس آن را از صافی ریز عبور داده و باقی‌مانده برگ‌ها را خوب فشار دهید تا عصاره انها خارج شود. این محلول را با ۲۰ میلی‌لیتر روغن آووکادو مخلوط کرده و سپس ۱۰۰ گرماوسرین اوسرین را اضافه و خوب مخلوط کنید.

 

آویشن آرام‌‌بخش است و عطر ملایم و مطبوع آن بـه پوست حساس آرامش می‌دهد. روغن‌های دیگر موجود در آویشن مثل تیمول باعث تغذیه و حفاظت پوست میشود.

 

با این بخور پوست‌ تان را تمیز کنید
بخورهای گياهي تميزكننده عميق پوست هستند و دانه‌های سرسياه را از بين مي‌برد و بـه واسطه تحريك تعريق بيشتر پوست، سبب دفع سموم بيشتري از پوست مي‌شود و گردش خون زير پوست سريع‌تر شده و مجاري غدد چربي كه احتمالا بسته شده‌اند، باز مي‌شوند. و چربي بـه طور طبيعي بـه سطح پوست جريان مي‌يابد.

 

بهترين گياهان ويژه پوست‌های جوش‌دار، گياهان بابونه، بومادران، رازيانه، آويشن و… هستند. بـه اين منظور گياه تازه يا خشك شده را درون آب جوش بريزيد و حرارت آن را ملايم كنيد. بهتر است در يك كتري با لوله بلند اين كار را انجام دهيد زيرا لوله‌ كتري بخار را بـه سمت پوست شما متمركز مي‌كند.

 

سپس موها را از پشت بسته و حوله بزرگي را روي سر بيندازيد و قسمت‌های مختلف صورت، خصوصا مناطق جوش‌دار مانند پيشاني، بيني و چانه را بيشتر در مواجهه با بخار قرار دهيد. فاصله 20 تا 30 سانتي‌متري با بخار را حفظ كنيد تا پوست آسيب نبيند. چشم‌ها نيز در طول اين مدت بسته باشد. بعد از گذشت 15 دقيقه بخار را قطع كنيد.

 

قابل ذكر است كساني كه داراي پوست حساس‌تري هستند، بايد صورت خود را در فاصله 45 متري بخار دهند و مدت زمان را بـه 10 دقيقه تقليل دهند. پس از اتمام مدت بخور مي‌توان محلول بخور را پس از سرد شدن صاف كرده و بـه عنوان محلول ضدعفوني‌كننده‌اي با پنبه روي پوست و جوش‌ها بماليد. «خصوصا محلول آويشن مفيد است». 

آویشن برای درمان آکنه موثر است

 عصاره آویشن برای درمان آکنه مفید است

 

با بخور آویشن، جوش‌های سرسیاه را کم می‌کند

يك ليوان پر آب را در ظرفي ريخته، هنگامي كه بـه جوش آمد،4 قاشق غذاخوری آویشن شیرازی را درون آن ريخته، حرارت را خيلي كم كنيد، بـه طوريكه بخار از ظرف متساعد شود. با انداختن حوله‌اي بزرگ روي سر، پوست صورت را در فاصله 30 سانتيمتري بخار قرار داده و اين عمل را حدود 15 دقيقه ادامه دهيد.

 

بعد محلول موردنظر را صاف كرده و با پنبه‌اي محلول را روي پوست صورت بماليد و بعد از 10 دقيقه، صورت را با آب ولرم بشوييد. بهتر است بعد از بخور از كرم‌های تقويت‌كننده استفاده شود. با تكرار اين روش، جوش‌های سرسياه از بين خواهند رفت.

 

چگونه عصاره آویشن درست کنید
برای بـه دست آوردن عصاره این گیاه باید آویشن بـه مدت چند هفته در الكل قرار داده ‌شود تا از این طریق تركیبات آن خارج شود. همچنین گاهی مقداری پایه الكل نیز بـه تنتور آویشن اضافه میشود تا خاصیت ضدعفونی آن بیشتر شود. این محلول می‌‌تواند اثر فراوانی در درمان جوش‌ها داشته ‌باشد. البته گفته می‌شود این محصول بـه شكل اسپری هم بـه بازار عرضه خواهد شد.

 

نیم فنجان آویشن خردشده را با چند قاشق چایخوری چای سبز مخلوط كنید، سپس آن را بجوشانید و دم‌كرده آن را در یخچال نگه دارید. پنبه‌اي را بـه مایع مذكور آغشته كنید و روزانه روی صورت بمالید و شاهد معجزه این گیاه باشید.