پارس ناز پورتال

آکنه و بایدها و نبایدهای خوراکی درباره آن

آکنه و بایدها و نبایدهای خوراکی درباره آن

آکنه و بایدها و نبایدهای خوراکی درباره آن 

آکنه جوش هایی هستند که در سن جوانی روی پوست صورت بوجود می آیند و مایه ناراحتی خانم ها هستند.چون روی زیبایی تاثیرگذار می باشند. بعضی اوقات علت اصلی تمام مشکلات آکنه است، چه مشکلات روحی و چه جسمی! آکنه می‌تواند در هر سن و سالی سبز شود، اما بیشتر در تازه بالغ شده‌ها پیدا می‌شود.

 

در حالی که روش های مختلفی برای مبارزه با آکنه وجود دارد، پرهیزهای غذایی یکی از مهم ترین راه ها قلمداد می‌شوند. اعمال تغییراتی در رژیم غذایی‌تان، به شما در بهبود این مشکل کمک می‌کند. در ادامه برخی از بهترین نکات پرهیز غذایی مخصوص آکنه را برایتان جمع‌آوری کرده‌ایم.

 

۱. بطور منظم ماهی بخورید

ماهی‌ها، مخصوصا انواع چربش، غنی‌ترین منبع اسیدهای چرب امگا۳ بشمار می‌روند. این اسیدها التهاب را از بین برده و مسدود شدگی منافذ را برطرف می‌کنند. بدین ترتیب از بوجود آمدن جوش‌ها پیشگیری خواهد شد. بعنوان نمونه ماهی‌های سالمون و ساردین ماهی‌هایی هستند که سرشار از اسیدهای چرب امگا۳ هستند.

 

۲. غذاهایی مصرف کنید که به سم‌زدایی کمک می‌کنند

بعضی از مواد غذایی، مخصوصا آنهایی که کمی تلخ یا تند هستند، به پاکسازی بدن شما از سموم کمک می‌کنند. در نتیجه این مواد غذایی شانس ابتلا به آکنه و جوش را کاهش خواهند داد.ورود چنین مواد غذایی به رژیم غذایی شما به از بین بردن آکنه و لکهای دیگر هم کمک می‌کند.

 

بعنوان نمونه از برخی از این غذاهای اعجاب انگیز می‌توان ریشه‌ی چغندر، پیاز، کلم بروکلی، کلم، کاهو، مارچوبه و در کل سبزیجات تند و تیز را نام برد.

 

۳. انگور قرمز بخورید

میوه‌ها و هسته‌هایشان حاوی آنتی اکسیدان و موادی طبیعی هستند که التهاب و تورم‌هایی مانند اگزما و صدفک را کاهش می‌دهند. همچنین برای درمان آکنه هم ایده‌آل هستند. هر واکنش آلرژیکی روی پوست می‌تواند توسط انگور قرمز کنترل شود!

 

۴. هله هوله ها را ترک کنید

اگرچه هله هوله ها به طرز خیلی عجیبی وسوسه انگیز هستند، اما نه گفتن به وسوسه‌ی آنها قطعا نتایج مشهودی خواهد داشت. سبک زندگی امروزی، راه ما را برای مصرف مقدار زیادی هله هوله و غذاهای بدون ارزش غذایی، که برای ذهن، بدن و پوست ما خطرناک هستند، هموار کرده است.

 

مصرف این مواد غذایی بصورت مداوم یا خوردن مقدار زیادی فست فود می‌تواند پوست را از مواد مغذی تهی کرده و منافذ پوست را مسدود کند که در نتیجه باعث ایجاد آکنه خواهد شد.

 

۵. آواکادو مصرف کنید

ویتامین E بعنوان بهترین غذای پوست شناخته می‌شود. آواکادو سرشار از ویتامین سی و ای است و مرطوب کنندگی طبیعی دارد. مصرف منظم آواکادو، بصورت قابل توجهی التهابات پوستی‌تان را کاهش خواهد داد.

 

۶. رازیانه مصرف کنید

اگر بدنبال یک پاک کننده‌ی طبیعی هستید، رازیانه جواب نیاز شما را خواهد داد! پاکسازی و تمیز کردن پوست، یک روتین مهم برای داشتن پوستی بدون لک است. خوردن رازیانه می‌تواند این کار را با کمترین هزینه و آسیب رساندن برای شما انجام دهد. رازیانه هضم غذا را بهتر می‌کند، تورم را از بین می‌برد و سموم و آلودگی‌ها را از بدن و پوست شما خارج می‌کند.

 

۷. حواستان به فعال کننده‌ها باشد

در برخی موارد، معمولا عوامل فعال کننده‌ای باعث بوجود آمدن آکنه می‌شوند، عواملی همچون چربی‌های اشباع نشده (غذاهای سرخ شده و آماده)، کافئین، غذاهای تند، لبنیات، الکل، نوشابه و دخانیات. می‌توانید با کاهش یا حذف این مواد غذایی از خوراک روزانه‌تان، به کنترل آکنه و جوش‌هایتان کمک کنید.

 

۸. جوانه‌ی یونجه مصرف کنید

به گزارش پارس ناز این جوانه از آنجایی که خیلی شبیه علف است، برای خوردن خیلی جذاب نیست، اما باید بدانید که مخزن طبیعت برای نگهداری مواد شیمیایی پاک کننده‌ی پوستند! این جوانه‌ها دارای آنزیم‌های زنده‌ای هستند که با التهاب مبارزه کرده و پوستی پاکیزه و روشن به شما خواهند بخشید.

 

۹. سیر مصرف کنید

آلیسین، یک ماده‌ی شیمیایی طبیعی موجود در سیر است. این ماده، با ویروس‌ها و باکتری‌های خطرناکی که باعث ایجاد آلودگی در پوستتان می‌شوند مبارزه کرده و آنها را از بین می‌برد و شما را از جوش‌هایتان خلاص می‌کند. سیر جزو غذاهای تند و تیز به حساب می‌آید و در مجموع برای پوستتان خوب است.

 

۱۰. بصورت منظم سبزیجات رنگی استفاده کنید

کارشناسان تغذیه، توصیه می‌کنند که در روز یک مشت سبزیجات بخورید، مخصوصا آنهایی که خیلی براق و رنگی هستند. این سبزیجات سرشار از آنتی اکسیدان‌هایی هستند که رادیکال‌های آزاد که بسیار برای بدن ضرر دارند را از بین می‌برند.