پارس ناز پورتال

آکوتان را برای از بین بردن جوش ها استفاده کنید

آکوتان را برای از بین بردن جوش ها استفاده کنید

آکوتان را برای از بین بردن جوش ها استفاده کنید 

آکوتان یک نوع دارو است که زیرمجموعه ویتامین A می باشد و اخرین راهکار برای درمان جوش های آکنه می باشد. اگر شما واقعا همه چیز را برای درمان آکنه‌ی بزرگسال تان امتحان کرده اید اما موفق نشده اید، ممکن است آکوتان، راه حل مشکل شما باشد. دکتر دبرا جالیمان، متخصص پوست ساکن نیویورک می‌گوید: آکوتان، یک مشتق ویتامین A است که به کنترل غدد چربی پوست شما کمک می‌کند

 

و باکتری‌های آکنه را کاهش می‌دهد. این دارو که شامل مصرف ۲ قرص در روز بمدت ۲۰ هفته است، بسیار موثر می‌باشد، اما چند حقیقت مهم وجود دارد که قبل از مصرف این دارو باید از آنها آگاه باشید.

 

۱. این دارو فقط برای افرادی با آکنه بسیار شدید، توصیه می‌شود

جالیمان می‌گوید آکوتان که به ایزوترتینوئین نیز معروف است، برای افرادی مناسب است که جوش یا آکنه شدید دارند و از آنجا که دارویی قوی است، باید آخرین چاره‌ی شما باشد. اگر هیچ گونه موفقیتی با سایر فرم‌های درمان مانند آنتی بیوتیک‌ها بدست نیاورده اید، پس ارزشش را دارد که این دارو را امتحان کنید.

 

۲. شما مطلقا نباید در حین درمان با این دارو، باردار شوید

جالیمان می‌گوید باردار شدن در حین مصرف این دارو، مطلقا ممنوع است. در واقع شما قبل از شروع این درمان باید دو تست بارداری منفی داشته باشید و در حین مصرف این دارو، به مصرف داروی ضد بارداری ادامه دهید. دلیلش این است که مشتق ویتامین A موجود در این دارو می‌تواند بر جنین در حال رشد تاثیر بگذارد و باعث نقص‌های مادرزادی شود.

 

۳. احساس خشکی خواهید کرد

جالیمان می‌گوید از آنجا که آکوتان، مقدار چربی که غدد سباسه شما تولید می‌کنند را کاهش می‌دهد، می‌تواند باعث خشکی بیش از حد در پوست، چشم‌ها و بینی شما شود. او به بیماران توصیه می‌کند قطره بینی در دسترسشان نگه دارند، مقداری زیادی مرطوب کننده بزنند،

 

و برای تسکین پوستشان از آلوئه ورا استفاده کنند. پوست شما نیز در حین درمان و پس از آن، فوق‌العاده حساس خواهد شد، بنابراین جالیمان به بیماران توصیه می‌کند که برای جلوگیری از آسیب اضافه ناشی از اشعه‌های UV، همیشه ضدآفتاب بزنند.

 

۴. آکنه شما قبل از آنکه بهتر شود، ممکن است بدتر شود

بعضی از بیماران متوجه می‌شوند که پوستشان در هنگامیکه برای اولین بار این دارو را شروع می‌کنند، بدتر بنظر می‌رسد. جالیمان می‌گوید: اگر به فردی که هرگز از هیچ درمان پوستی استفاده نکرده، آکوتان بدهید، پوست او می‌تواند در ابتدا بدتر شود. او معمولا به بیماران توصیه می‌کند که برای جلوگیری از این مسئله،

 

قبل از شروع کردن این دارو، از آنتی بیوتیک‌ها استفاده کنند (آنتی بیوتیک‌ها به برطرف کردن مقداری از آکنه‌های آنها کمک می‌کنند).

 

۵. شما مجبور خواهید بود برخی تغییرات رژیمی را اعمال کنید

یک اثر جانبی مهم دیگر: آکوتان می‌تواند سطوح کلسترول شما را بالا ببرد و باعث آسیب به کبد شود. در حالیکه علت این امر هنوز نامعلوم است، جالیمان می‌گوید مهم است که این بیماران، مصرف غذاهای چرب را کاهش دهند و مشروبات الکلی را محدود سازند. او می‌گوید: من سعی می‌کنم مردم را از نوشیدن بیش از حد الکل، دلسرد کنم. به یک نوشیدنی در روز بسنده کنید.

 

۶. شما باید بطور منظم، آزمایش خون انجام دهید

جالیمان می‌گوید: از آنجا که آکوتان بطور جدی بر عملکرد کبد و کلسترول شما تاثیر می‌گذارد، مهم است که خونتان را بطور منظم آزمایش کنید تا مطمئن شوید همه چیز نرمال است.به گزارش پارس ناز  اگر این تست‌ها را انجام ندهید، به این دارو دسترسی پیدا نخواهید کرد.

 

۷. باید تا حد زیادی متعهد باشید

جالیمان می‌گوید: پوست صاف، به آسانی بدست نمی‌آید. اگر می‌خواهید نتایج مورد نظرتان را ببینید، باید با پشتکار فراوان به این درمان پایبند باشید. این بدان معناست که بخاطر داشته باشید هر روز، هر دو قرص را مصرف کنید، آزمایش‌های خونتان را بطور منظم انجام دهید،

 

و اطلاعات لازم را در Ipledge (وبسایتی که هرکسی با آکوتان تجویزی باید در آن ثبت نام کند) ثبت کنید. در Ipledge، شما هر ماه به سوالاتی در مورد عادات پیشگیری از بارداری و وضعیت بارداری تان پاسخ می‌دهید. جالیمان می‌گوید: دولت، داروی آکوتان را بسیار سخت گیرانه کنترل می‌کند.

 

با وجود قوانین سخت گیرانه و عوارض جانبی، جالیمان می‌گوید که او هرگز با بیمارانش به مشکلی جدی برخورد نکرده است و آنها از نتایج، بسیار راضی هستند.

 

مجله تناسب اندام